اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

آخرین جزییات کسر خدمت سربازان وظیفه براساس تعداد فرزندان

آخرین جزییات کسر خدمت سربازان وظیفه براساس تعداد فرزندان
براساس قانون نظام وظیفه؛ سربازان وظیفه حین خدمت تا پایان سال ۱۴۰۴ به ازای تعداد فرزندان می توانند از تسهیلات کسرخدمت جدید بهره مند شوند .

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کسر خدمت فرزند برای مشمولانی است که متاهل هستند و با داشتن فرزند به مدتی مشخص از خدمت نظام وظیفه شان کسری می خورند.

۲ تا ۵ ماه کسر خدمت جدیدبرای سربازان متاهل

سربازان وظیفه متاهل  علیرغم دریافت ۲ ماه کسر خدمت تاهل تا پایان سال ۱۴۰۴ به ازای تعداد فرزندان از تسهیلات کسر خدمت جدید بهره‌مند می‌شوند. 

بر این اساس اگر فرد مشمول قبل از سربازی یا حین خدمت صاحب فرزندی شود به ازای داشتن هر فرزند حدود سه ماه معافیت دریافت می کند. براساس اعلام سازمان نظام وظیفه؛ سربازان وظیفه متاهل حین خدمت از اول خرداد تا پایان سال ۱۴۰۴ به ازای تعداد فرزندان می‌توانند از تسهیلات کسرخدمت جدید بهره مند شوند .

سربازان وظیفه حین خدمت می توانند از ۳ ماه کسرخدمت برای فرزند اول ،۴ ماه کسرخدمت برای فرزند دوم و ۵ ماه کسرخدمت برای فرزند سوم بهره مند شوند.

این تسهیلات صرفا به سربازان وظیفه حین خدمت اعطاء می‌شود و این  افراد می‌توانند با ارائه مدارک لازم به یگان خدمتی از کسر خدمت سربازی استفاده کنند.

معافیت سربازان دارای ۳ فرزند و بیشتر

تمامی مشمولان و کارکنان وظیفه حین خدمت که دارای ۴ فرزند و بیشتر هستند، بدون شرط سنی و سایر مشمولان و سربازان وظیفه دارای ۳ فرزند به شرط داشتن حداقل ۴۰ سال تمام و در صورت گذراندن دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی بسیج در سپاه پاسداران از انجام خدمت دوره ضرورت سربازی معاف می‌شوند.

در واقع مشمولان واجد شرایط معافیت یادشده باید با به همراه داشتن مدارک لازم اعم از اصل و تصویر صفحات شناسنامه و کارت ملی خود، همسر یا همسران و فرزندان، آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی اشتغال به تحصیل به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

سازمان نظام وظیفه؛ به تمامی درخواست‌ها رسیدگی می‌کنند و متقاضیان برای گذراندن دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی بسیج به سپاه استان محل سکونت معرفی می‌شوند و این دسته از مشمولان پس از طی دوره های مذکور کارت معافیت دریافت می کنند.

سربازان حین خدمتی که در شمول این مقررات قرار گرفته‌اند نیز در صورت سپری کردن دوره آموزش رزم مقدماتی در یگان خدمتی، بدون نیاز به گذراندن آموزش مجدد و پس از احراز شرایط از خدمت ترخیص و کارت معافیت دریافت می‌کنند.

 بیشتر بخوانید:

جزییات شرایط استفاده از قانون کسر خدمت ایثارگری/استفاده از حق ایثارگری پدر برای کسر خدمت مشمولان غایب

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه