اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

آخرین جزییات تعرفه بیمه دانشجویان در سال جاری/ ایجاد سوابق بیمه از سنین پایین‌تر

آخرین جزییات تعرفه بیمه دانشجویان در سال جاری/ ایجاد سوابق بیمه از سنین پایین‌تر
بیمه دانشجویی در سه نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد در نظر گرفته شده است که این امکان را فراهم می‌آورد تا ایام تحصیلات دانشگاهی، به عنوان سوابق موثر در بازنشستگی بیمه‌شدگان دانشجو لحاظ شود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی تمامی افراد و اقشار را پوشش می دهد که بیمه دانشجویی یکی از زیرمجموعه‌های این طرح بوده که برای رفاه حال دانشجویان به تصویب رسیده است.
بیمه دانشجویی نیز یکی از طرح‌های زیرمجموعه طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی است که بر اساس آن، دانشجویان می توانند با انعقاد قرارداد و شروع بیمه پردازی از آن بهره مند شوند.

شرایط بیمه دانشجویان

 برای اینکه تحت پوشش بیمه دانشجویی قرار بگیرد، شرط اصلی این است که دانشجوی در حال تحصیل در یکی از دانشگاه‌ها یا مراکز آموزش عالی رسمی باشند.

برای این بیمه در شرایط عادی و اگر سن شما در محدوده ۱۸ تا ۵۰ سال است، نیازی نیست که قبلا سابقه بیمه داشته باشید؛ اما دانشجویانی که بیش از ۵۰ سال سن داشته باشد، باید معادل مازاد سنی نسبت به ۵۰ سال، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشد. البته اگر فردی دارای ۱۰ سال سابقه قبلی بیمه‌پردازی باشد، از شرط سنی معاف است و در صورت دانشجوی در حال تحصیل بودن با هر سنی می‌تواند تحت پوشش بیمه دانشجویان قرار گیرد.

سه نرخ ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد برای برخورداری از بیمه دانشجویان در نظر گرفته شده است که این امکان را فراهم می‌آورد تا ایام تحصیلات دانشگاهی، به عنوان سوابق موثر در بازنشستگی بیمه‌شدگان دانشجو لحاظ شود.

در واقع سطح یک با تعرفه ۱۲ درصد این بیمه شامل بازنشستگی، سطح ۲ با تعرفه ۱۴ درصدی علاوه بر بازنشستگی شامل فوت قبل از بازنشستگی و سطح سوم یا تعرفه ۱۸ درصدی علاوه بر دو مورد قبل شامل از کارافتادگی نیز می‌شود.

دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند در مدت زمان تحصیل خود با ارائه مدارک مربوطه به سازمان تأمین‌اجتماعی ثبت‌نام کنند، تصریح کرد: در این طرح دانشجویان مدت زمان تحصیل خود را به عنوان مدت بیمه‌پردازی بیمه شده قید کرده و در آینده نیز از مزایای مربوط به بازنشستگی این بیمه استفاده کنند.

دانشجویانی که تحت تکفل پدر/همسر خود هستند، تنها از حمایت درمانی سازمان تأمین‌ اجتماعی بهره‌مند می‌شوند، درواقع ثبت‌نام و بیمه‌پردازی در طرح بیمه دانشجویی، موقعیت‌شان را از بیمه‌ شده تبعی به بیمه‌ شده اصلی تغییر می‌دهد و با این کار، از خدمات بازنشستگی و سایر تعهدات بلندمدت تأمین اجتماعی برخوردار می‌شوند.

مزیت ویژه طرح بیمه دانشجویی

مزیت ویژه این طرح، امکان تداوم بهره‌مندی همزمان از خدمات درمانی بیمه پدر - همسر است و متقاضیان بیمه دانشجویی، نیازی به پرداخت هزینه بیشتر برای استفاده از خدمات درمانی نخواهند داشت.

جزییات تعرفه پرداختی توسط بیمه شده برای هر کدام از سه سطح بیمه در سال جاری

نرخ پرداختی در بیمه سطح یک در شش ماه اول، ۶میلیون۵۸۲هزارو۲۷۲ ریال و شش ماه دوم نیز، ۶میلیون۳۶۹هزار۹۴۰ ریال، نرخ بیمه سطح دوم در شش ماه اول، ۷میلیون۶۷۹هزارو۳۱۷ ریال و شش ماه دوم نیز، ۷میلیون۴۳۱هزار۵۹۷ ریال بوده و نرخ بیمه در سطح سه نیز در شش ماه اول، ۹میلیون۸۷۳ هزارو۴۰۸ ریال و ۹ میلیون ۵۵۴هزار و۹۱۱ ریال است.
جالب است بدانید علاوه بر نرخ ذکر شده بیمه دانشجویی در سه سطح، ۲ درصد نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

شرایط ثبت نام بیمه دانشجویی

ثبت‌نام در طرح بیمه دانشجویان و پرداخت حق بیمه ماهانه این طرح بیمه‌ای، بسیار ساده است و هیچ نیازی به مراجعه به شعب سازمان تأمین‌اجتماعی نیست. دانشجویان می‌توانند پس از ثبت‌نام اولیه در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir تمام مراحل انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه ماهانه را در مسیر منوی بیمه‌شدگان/ بیمه‌شدگان خاص / انعقاد قرارداد بیمه دانشجویان انجام داد.

در این سامانه شرایط متقاضی از نظر سن و سابقه قبلی پرداخت حق بیمه بررسی شده و در صورت احراز شرایط، تنها با چند کلیک ساده می‌توان با انعقاد قرارداد و پرداخت ماهانه حق بیمه، تحت پوشش بیمه دانشجویان قرار گرفت و از مزایای این طرح بیمه‌ای استفاده کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه