اخبار داغ

محمدبیگی در گفتگو با دانا:

حضرت امام(ره) نقش زنان را در حکمرانی تبلور بخشیدند/ نباید از آرمان های امام و انقلاب دور شویم

حضرت امام(ره) نقش زنان را در حکمرانی تبلور بخشیدند/ نباید از آرمان های امام و انقلاب دور شویم
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: حضرت امام(ره) نقش زنان را در حکمرانی تبلور بخشیدند و به عینیت رساندند.

فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بیان اینکه علاقه ما به حضرت امام(ره) بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت:‌ به شخصه مدیون امام خمینی (ره) هستم، ما در دوران کودکی امام را درک کردیم و نسلی بودیم که کودکی ما با رهبری ایشان رقم خورد.

حضرت امام پدیده قرن و نظام نوین جهانی در عصر حکمرانی بود

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شدت علاقه ما به حضرت امام(ره) بر کسی پوشیده نیست و مردم ایران و جهان ایشان را ویژه دوست داشتند، گفت: حضرت امام پدیده قرن و پدیده نظام نوین جهانی در عصر حکمرانی بودند. ایشان مبدع، خلاق و مبتکر نظام مردم سالاری دینی و نظام ولایت فقیه بودند و بر خیلی از مکاتب فلسفی و ایدئولوژیک و مکاتب سیاسی دنیا فائق آمدند.

حضرت امام ثابت کردند که دین با سیاست پیوند عمیق دارد

وی افزود: ایشان ثابت کردند که دین با سیاست پیوند عمیق دارد و سیاست ما عین دیانت ما است و این را در قالب ایجاد انقلاب اسلامی و راه اندازی حکومت اسلامی و برنامه ریزی جامعه اسلامی و تمدن سازی نوین اسلامی رقم زدند و عملیاتی کردند.

محمدبیگی با اشاره به اینکه ما بانوان به صورت ویژه به ایشان مدیون هستیم، خاطر نشان کرد: امام عزیز نقش قرآنی و اسلامی زنان را در تبلور زن مسلمان تراز انقلاب طراحی کردند و با هویت بخشی به زنان جامعه در عرصه اجتماعی و نقش اجتماعی زنان و کنش گرایی زنان در پرتو رعایت دستورات دینی مثل عفاف و حجاب، نقش شخصیتی زنان را بر نقش جنسیتی آنها غلبه دادند و با کاهش آسیب هایی که به زن وارد می شد، از نگاه استفاده ابزاری یا جنسی جلوگیری کردند.

حضرت امام نقش زنان را در حکمرانی تبلور بخشیدند

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه حضرت امام(ره) نقش زنان را در حکمرانی تبلور بخشیدند و به عینیت رساندند، یادآور شد: ایشان نشان دادند که زن مسلمان تراز انقلاب در پرتو رعایت دستورات دینی و شرعی خصوصا پوشش عفیفانه و حجاب می تواند بیشترین فعالیت های اجتماعی، اقتصادی، علمی و سیاسی را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما زنان حضور خود را در عرصه های سیاست گذاری و حکمرانی و تصمیم سازی مدیون حضرت امام(ره) هستیم، عنوان کرد: به همه دختران و نسل نوجوان اعلام می کنم، زندگی نامه حضرت امام و اندیشه و آرای حضرت امام خمینی(ره) و دنباله رو و رهرو راستین ایشان حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) در مورد زنان و هویت بخشی به زن در آیینه قرآن و اسلام را حتما مطالعه کنند تا آشنایی بیشتری با امام و رهبر پیدا کنند و ببینند که ما چه جامعه خوشبختی هستیم که بیشترین میزان دخالت در مسائل اجتماعی را به عنوان زن و دختر داریم و اجازه ابراز عقیده و نظر و اعمال نظرات را در بالاترین سطوح جامعه داریم.

نباید از آرمان های اسلام، امام و انقلاب دور شویم

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در ادامه با اشاره به اینکه آشنایی صحیح و دقیقی با اهداف اندیشه های امام در برخی مدیریت های میانی وجود ندارد، اضافه کرد: ما در عین حال که آرمان های امام(ره) را خیلی دوست داریم و به آن معتقد هستیم، اما در لایه ای از مدیریت کشور خصوصا در عرصه های اجرایی، آن اعتقادی که امام داشتند مثلا حوزه حضور زنان در عرصه های تصمیم گیری و تصمیم سازی که مقام معظم رهبری هم اخیرا در دیدارشان با بانوان نخبه اعلام فرمودند می بینیم که در اجرای آن تعلل وجود دارد، یا آشنایی صحیح و دقیقی با اهداف اندیشه های امام(ره) در برخی مدیریت های میانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نباید از آرمان های اسلام و امام و انقلاب دور شویم، تاکید کرد: به نظر می رسد که ما در مسیر و راه رسیدن به آرمان های امام هستیم ولی حرکت ها یک مقدار کند است و انتظار داریم سرعت در این زمینه بیشتر شود. نباید از آرمان های اسلام و امام و انقلاب دور شویم، دوری از راه امام(ره) باعث دوری ما از اسلام و ارزش های بالای انسانی و منجر به شکست ما خواهد شد که در این باره امام(ره) در وصیت خود فرمودند نگذارید این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.

امام یک عارف به تمام معنا بودند

محمدبیگی در پایان با بیان اینکه امام(ره) یک عارف به تمام معنا بودند، آشنایی و مطالعه بیشتر آرا و نظرات امام، آشنایی با زندگی سیاسی، خانوادگی و تاریخی امام، آشنایی با ایده ها و نظرات ایدئولوژی و فلسفی و عرفانی امام را به جوانان توصیه کرد و گفت: برخورد ایشان با خانواده، با خانم ها و جوانان و نگاه آینده نگرانه و هوشمندانه و چشم اندازگونه ایشان در مورد آینده جهان و نگاهشان به بحث مبارزه با ظلم و ستم و مقابله با استکبار جهانی و استخراج مضامین تصمیم ساز و تصمیم گیر از قرآن و تبدیل نظام قٰرآنی و ایده ها و عقیده های قرآنی به قانون و نظام و تبدیل این ها به قوانین و حکومت و اجرای آن در اجتماع (مثل عدالت اجتماعی و دوری از ظلم و تبعیض) یکی از ویژگی های حضرت امام(ره) بود که اگر نسل نو بدانند این ویژگی ها به چه زیبایی در امام تبلور پیدا کرده بود، قطعا بیشتر برای شناختن امام و ترویج راه امام خمینی(ره) تلاش خواهند کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه