اخبار داغ

اسماعیلی در حاشیه هیات دولت عنوان کرد؛

اعزام ۱۴ هزار نفر تاکنون به حج

اعزام ۱۴  هزار نفر تاکنون به حج
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در موضوع حج، اعزام حجاج در حال انجام است و تاکنون ۱۴ هزار نفر اعزام شده‌اند و با افزایش رفت‌وآمدهای دیپلماتیک بین دو کشور، روند اجرایی حج با رضایتمندی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاراناظهار داشت: در موضوع حج کار اعزام حجاج در دست انجام است که حدود ۱۴ هزار نفر تاکنون اعزام شده‌اند. عملیات حج به خوبی در حال انجام است و افزایش روابط دیپلماتیک با کشور میزبان باعث شده هماهنگی‌ها بسیار خوب باشد.

وی افزود: همکاران ما در سازمان حج و زیارت از روند اجرایی عملیات حج با رضایتمندی یاد می‌کنند و امید داریم که زائران حج که بیش از ۸۵ هزار نفر هستند، به خوبی اعمال خود را انجام دهند و پس از سفری مقبول به سلامت به کشور بازگردند.

اسماعیلی تصریح کرد: همچنین در موضوع جشنواره بین المللی امام رضا (ع) که امشب اختتامیه آن در مشهد مقدس برگزار می‌شود، در ۲۰ رشته فرهنگی هنری این جشنواره انجام گرفته است و یک فرآیند چند ماهه را طی کرده است. این جشنواره توانست با ابتکارات خوبی همراه باشد و روند موفقیت‌آمیزی داشته است. امشب بخش پایانی این جشنواره برگزار می‌شود و به یاری خداوند این جشنواره را در بخش‌های مختلف افزایش خواهیم داد. البته قرار است در جشنواره امشب از چند اثر هنری بدیع و کم نظیر رونمایی شود که از آثار خوب حوزه فرهنگ هستند.

وزیر فرهنگ همچنین گفت: امروز در دولت موضوع آیین نامه بند ه تبصره ۹ قانون بودجه مطرح شد که توافقات خوبی داشتیم و امیدواریم نواقص آن را در جلسات بعدی برطرف کنیم.

بر اساس این بند از قانون بودجه و در راستای ارتقای اخلاق و فرهنگ اسلامی شرکتهای دولتی، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در این قانون مکلفند یک درصد از هزینه های خود را برای هم افزایی و ارتقای فعالیت ها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی، نمایشی، جوانی جمعیت، مطبوعاتی، رسانهای نوین، نشر و کتاب و تولید محتوای فرهنگی فاخر فارسی در فضای مجازی و گردشگری، توسعه و آموزش سواد رسانه ای اختصاص دهند. آیین نامه اجرائی این بند توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارتخانه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و امور اقتصادی و دارایی و سازمانهای برنامه و بودجه کشور و تبلیغات اسلامی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه