اخبار داغ

نعمت‌الله ترکی:

توسعه خدمات گردشگری برای بازنشستگان در دستور کار قرار خواهد گرفت

توسعه خدمات گردشگری برای بازنشستگان در دستور کار قرار خواهد گرفت
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: طی نشست‌های تخصصی توسعه خدمات گردشگری بازنشستگان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش شبکه اطلاعرسانی راه دانا؛‌ نعمت‌الله ترکی ۱۰ خردادماه در حاشیه بازدید از خانه امید بازنشستگان کشوری شهرستان محلات اظهار داشت: امروز به منظور بررسی خدمات و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان بازدیدی از این محل و مجتمع‌های ایرانگردی و جهانگردی محلات داشتیم و مسائل و مشکلات و چالش‌هایی را که در زمینه فعالیت‌های آنان وجود دارد را بررسی کردیم.

وی ادامه داد: اگرچه در خانه امید شهرستان تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است اما با توجه به اینکه کاربری این خانه‌های امید دقیقا شفاف نیست و طبق دستورالعملی که در گذشته ابلاغ شده است، هنوز هم با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه است که جمع بندی خواهد شد.

وی افزود: در بخش توسعه و تکمیل خدمات این مرکز می‌توان اقداماتی از جمله استقرار پزشک مقیم در جهت ارتقای بهداشت، درمان و سلامت بازنشستگان انجام داد و در کنار آن، توسعه حوزه‌های فرهنگی و ورزشی است تا بازنشستگان این شهرستان بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

وی تصریح کرد: فلسفه ارائه خدمات صندوق بازنشستگی به بازنشستگان کشور تامین معیشت، پرداخت حقوق و مستمری است. در قانون بودجه سنواتی گذشته بحث همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق و مزایای بازنشستگان مطرح بود که تا سال ۱۴۰۰ تقریباً محقق شد و از سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در دستور کار دولت قرار گرفت و دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ سقف رقمی را به این منظور اختصاص داد که امیدواریم بتوانیم در شش ماهه اول سال آن را محقق کنیم.

ترکی خاطرنشان کرد: خدماتی در حوزه بهداشت، درمان و سلامت در سطح کشور وجود دارد که در حوزه نظام تامین اجتماعی و بیمه این افراد است و امسال تلاش کردیم تا تغییراتی را نسبت به قراردادهای پیشین داشته باشیم و بتوانیم خدمات خود را به بهترین شکل و شیوه به این افراد ارائه دهیم.

وی گفت: یکی از مباحث اصلی حوزه بهداشت و سلامت، بحث پیشگیری است که در این زمینه در حوزه ورزشی برنامه‌های خوبی در سطح کشور وجود دارد. در حوزه مراکز سیاحتی پیگیری‌هایی انجام شد و در سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی‌های خوبی را در زمینه گردشگری برای این افراد خواهیم داشت.

وی ادامه داد: مبنای کار ما این خواهد بود که در تمام مراکز ایرانگردی و جهانگردی برای اولین استفاده این افراد، تخفیف ویژه و بالای ۹۰ درصد را داشته باشیم و برای دفعات دوم و سوم نیز، تخفیفات ویژه‌ای را برای مسافرت در نظر گرفته‌ایم و بتوانیم در حوزه فرهنگی و اجتماعی با همکاری کانون‌های بازنشستگان استان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی استانی بتوانیم خدماتی را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: یکی از بخش‌های خدمات رفاهی، تامین منابع مالی جهت اعطای تسهیلات به بازنشستگان است. سقف وام ضروری در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵ میلیون تومان بود که امسال با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های بانک عامل، این رقم با افزایش دو برابری به حدود ۳۰ میلیون تومان رسید و تغییراتی در زمینه نحوه قرعه‌کشی و نوبت تخصیص وام صورت گرفت.

وی افزود: پیش از این، قرعه‌کشی یک بار در سال انجام می‌شد اما در سال جاری با توجه به افزایش سقف تسهیلات، قرعه‌کشی به صورت ماهانه و ۱۲ بار در طول سال انجام می‌شود و بازنشستگان شانس شرکت در تمام قرعه‌کشی‌ها را دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه در بخش وام ازدواج فرزندان بازنشستگان اقدامات خوبی در دستور کار قرار دارد و در بحث تامین جهیزیه فرزندان بازنشستگان نیز برنامه‌هایی وجود دارد که در سال جاری اجرا خواهد شد، گفت: استقرار پزشک عمومی، دندانپزشک، امکانات آب درمانی و تجهیز سالن ورزشی کانون بازنشستگان محلات از مواردی بود که در این سفر دستور پیگیری آن داده شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین در ابتدای سفر به محلات، ضمن حضور در مجتمع جهانگردی آبگرم، از امکانات این محل دیدن کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه