اخبار داغ

سیدمحمد حسینی در گفتگو با دانا:

امام خمینی(ره) باعث شد ایران از وابستگی رهایی پیدا کند

امام خمینی(ره) باعث شد ایران از وابستگی رهایی پیدا کند
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت:‌ امام خمینی(ره) باعث شد ایران از وابستگی رهایی پیدا کند و برای کشورهای دیگر از لحاظ استقلال و آزادی الگو شود.

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه امام(ره) پایه گذار و معمار انقلاب بودند، اظهار داشت: امام خمینی(ره) در روزگاری که یارانی هم نداشت قیام کرد، سخنرانی ایشان در ۱۳ خرداد ۱۳۴۲ باعث شد خیزش ۱۵ خرداد را شاهد باشیم.

وی افزود:‌ علیرغم اینکه امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۳ به ترکیه و بعد به عراق تبعید شدند، مبارزات خود را ادامه دادند و شاگردانی تربیت کردند که در سراسر کشور حضور داشتند. بعد از آن هم در سال ۱۳۴۸ امام(ره) درس های ولایت فقیه را مطرح کردند که باعث طرحی نو و حکومتی جدید شد.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) با استقامت و پایداری که داشتند سبب شدند انقلاب به پیروزی رسد و یک نظام مردم سالار دینی بر اساس حضور، پشتیبانی و تاثیرگذاری مردم در تصویب نوع نظام، قانون اساسی، مجلس و دولت شکل گرفت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پایان با بیان اینکه یاد امام را همواره باید گرامی داشت و ویژگی های ایشان را باید به نسل جوان منتقل کرد، گفت:‌ امام خمینی(ره) بحران های سخت دوران اول انقلاب و چالش های جنگ را پشت سر گذاشتند، لذا حق بزرگی به گردن ملت ایران دارند. ایشان باعث شد ایران از وابستگی رهایی پیدا کند و برای کشورهای دیگر از لحاظ استقلال و آزادی الگو شود.

.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه