اخبار داغ

تمهیدات ناوگان حمل و نقل برای جابجایی مسافران در تعطیلات

تمهیدات ناوگان حمل و نقل برای جابجایی مسافران در تعطیلات
همزمان با تعطیلات خرداد ماه‌ بخش‌های مختلف حمل و نقل تمهیدات لازم برای تامین ناوگان مورد نیاز به منظور جابجایی مسافران را در دستور کار قرار داده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با توجه به اتمام کار برخی مدارس و تعطیلات پیش رو؛ بسیاری از هم وطنان تصمیم به انجام سفر از طریق ناوگان حمل ونقل عمومی و یا وسایل شخصی گرفته اند که در همین زمينه تمهیدات لازم توسط دستگاه های مرتبط اخذ شده است.

طبق پیش بینی هایی که صورت گرفته میزان ترددهای جاده ای در این ایام افزایش می یابد. در حوزه هوایی هم تقاضا زیاد می شود که به گفته مسئولان با توجه به برقراری پروازهای فوق العاده در برخی از مسیرها مشکلی از لحاظ تهیه بلیت وجود ندارد.

نظارت مستمر بر قیمت بلیت هواپیما

در همین رابطه آقای جعفر یازرلو گفت: نظارت ها بر روند نشست و برخاست پروازها در ایام تعطیلات خرداد وجود دارد و بازرسان سازمان هواپیمایی کشور در این ایام بر قیمت بلیت پروازها هم نظارت دارند.

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور، در این بازه زمانی تعطیلات علاوه بر پروازهای برنامه ای، پروازهای فوق‌العاده هم برای مسیر های مختلف قرار داده شده و با توجه به درخواست شرکت های هواپیمایی مجوز پرواز ها در این حوزه صادر شده است.

او می‌گوید: با توجه به دهه کرامت و افزایش میزان تقاضا برای مسیرهای زیارتی در صورت درخواست شرکت های هواپیمایی مجوز پرواز برای آنها صادر می شود.

گفتنی است  در روز یکشنبه ۱۴ خرداد همزمان با مراسم رحلت امام خمینی (ره) پروازهای فرودگاه مهرآباد و امام برای ساعتی متوقف می شود که در این خصوص ابراهیم مرادی گفت: طبق اطلاعیه هوانوردی، همه ساله با توجه به برگزاری مراسم رحلت امام و سخنرانی مقامات و ورود کاروان های مختلف، پروازهای فرودگاه بین الملل مهرآباد، امام خمینی و پیام برای ساعتی متوقف می شود که البته در دو سال گذشته با توجه به گسترش کرونا این اقدام کم رنگ تر بوده است.

به گفته مدیرعامل فرودگاه مهرآباد، تمامی پروازهای فرودگاه مهرآباد از ساعت ۸ تا ۱۳ روز ۱۴ خرداد متوقف شده و با توجه به آنکه این توقف پروازها از سال های گذشته وجود داشته، فروش بلیت توسط شرکت های هواپیمایی در این ساعت انجام نشده است.

او می گوید: مسافران حتما پیش از عزیمت به فرودگاه با شماره تماس های ۱۹۹ از آخرین وضعیت پروازها مطلع شوند.

تهیه بلیت اتوبوس بین شهری سخت شد

براساس این گزارش برخی از افراد در مسیرهای کوتاه هم ترجیح می‌دهند که از طریق حمل ونقل عمومی جاده ای سفر کنند که به گفته بسیاری از مسافران در این ایام بلیت اتوبوس کمیاب می شود.

در همین رابطه غلامی یکی از مسافران در مسیر اصفهان به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از روز چهارشنبه بعد از ظهر در پایانه مسافربری جنوب پایتخت به دنبال بلیت اتوبوس بوده ام اما نه به صورت حضوری و نه اینترنتی موفق به خرید بلیت نشده ام.

همچنین حسینی یکی دیگر از مسافران در مسیر مشهد گفت: از روز چهارشنبه نه بلیت هواپیما پیدا می شود نه اتوبوس. باید از قبل دستگاه ها برای جبران این کمبود بلیت، تمهیدات لازم را در نظر می گرفتند.

بسیاری از مسافران هم از وسیله نقلیه شخصی خود استفاده می کنند که در این زمینه سازمان راهداری محدودیت های ترافیکی را در این ایام در نظر گرفته است.

در همین رابطه ایمان محرابی نیا با بیان اینکه طی این چند روز تعطیلات شاهد افزایش حجم ترافیک خواهیم بود گفت: محدودیت های تردد و ترافیکی در این بخش لحاظ کرده ایم. در محور قدیم رشت_ قزوین تردد انواع تريلر و كاميون به استثنای حاملين مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تاريخ های ۱۰ و ۱۱ خرداد ماه ممنوع است. 

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: در محور آستارا - اردبيل و بالعكس هم تردد انواع تريلر و كاميون به استثنای حاملين مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۸ تا ۲۴ روز دوشنبه ۱۵ خرداد و جمعه ۱۹ خرداد ممنوع است.

در خصوص حوزه حمل ونقل ریلی هم با توجه به آنکه پیش فروش بلیت ها در مسیرهای مختلف از قبل صورت گرفته بود بنابراین در حال حاضر بلیت قطار در سایت ها کمیاب است و ممکن است تنها بلیت قطارهای پنج ستاره برای مسافران موجود باشد.

درباره وضعیت جوی در این چند روز هم کبری رفیعی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: جمعه بارش باران در برخی از محورهای استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، البرز، تهران، مازندران و سمنان پیش بینی می شود. 

او گفت: در چند روز آینده وزش باد شدید همراه با گردوخاک را در نواحی شمال شرق کشور خواهیم داشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه