اخبار داغ

قهرمانی دختر تکواندوکار ایران در باکو؛

تکواندو قهرمانی جهان| کیانی طلسم فینال و طلا را با هم شکست/ تاریخسازی ناهید با نخستین مدال زرین تاریخ

تکواندو قهرمانی جهان| کیانی طلسم فینال و طلا را با هم شکست/ تاریخسازی ناهید با نخستین مدال زرین تاریخ
تکواندکار زن ایرانی، نخستین مدال طلای تاریخ تکواندوی زنان کشورمان در پیکارهای جهانی را به دست آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛در روز پایانی بیست‌وششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان که در سالن 25 هزار نفری «کریستال» شهر باکو به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان جریان داشت، ناهید کیانی در وزن 53- کیلوگرم به‌عنوان آخرین نماینده ایران با برتری مقابل رقبای خود راهی فینال شد تا طلسم نرسیدن تکواندوکاران ایران به فینال شکسته شود، اما علیرضا نادعلیان در وزن 87+ کیلوگرم مردان با شکست در دور نخست حذف شد.

ناهید کیانی در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل این سوان از کره جنوبی 2 بر صفر با نتایج 12 بر یک و 15 بر 13 به برتری رسید. او در دومین مبارزه نیز مقابل لوکا پاتافالوی از مجارستان 2 بر یک به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. کیانی پس از شکست 9 بر 5 در راند نخست، در دو راند دیگر با نتایج 11 بر 3 و 8 بر 6 به برتری رسید و پیروز این مبارزه شد.

ملی‌پوش تکواندو ایران در ادامه مقابل نیکا کراباتیچ از کرواسی در 2 راند و با نتایج 14 - 14 و 19 بر 6 به برتری رسید و ضمن راهیابی به دیدار نیمه نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد.

کیانی در دیدار حساس نیمه نهایی مقابل تاتیانا مینینا از روسیه که با پرچم فدراسیون جهانی در این مسابقات حضور داشت به میدان رفت و در پایان با نتیجه 2 بر یک برابر قهرمان المپیک 2020 به برتری رسید و راهی فینال شد. وی در راند نخست نیمه نهایی با نتیجه 5 بر 4 به برتری رسید، اما در راند دوم با نتیجه 14 بر 6 مقابل حریف روس تن به شکست داد تا کار به راند سوم و پایانی کشیده شود. کیانی در شرایطی که تا 3 ثانیه مانده به پایان با نتیجه 6 - 6 و به علت امتیاز درشت حریف روس عقب بود، چهار امتیاز گرفت و با نتیجه 10 بر 6 به برتری رسید و راهی فینال شد.

کیانی در دیدار فینال برابر حریف چینی با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید و عنوان قهرمانی و مدال طلا را از آن خود کرد. این نخستین مدال طلای تاریخ تکواندو زنان ایران در جهان است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه