اخبار داغ

سیر تا پیاز یک فصل پرماجرا به روایت سرپرست استقلال؛

کریمی: گلر ذخیره قرارداد 10 میلیاردی دارد/ سرمربی جدید استقلال تا پنجشنبه معرفی می‌شود

کریمی: گلر ذخیره قرارداد 10 میلیاردی دارد/ سرمربی جدید استقلال تا پنجشنبه معرفی می‌شود
سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال گفت: گزینه اول، دوم و سوم ما ساپینتو است و تا روز پنجشنبه سرمربی جدید استقلال معرفی خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت کریمی سرپرست باشگاه استقلال در ابتدای سخنان خود با عذرخواهی از هواداران استقلال اظهار داشت: در این مدت هر چه در توان داشتیم را گذاشتیم تا یک جام را بگیریم اما نشد و از این بابت شرمنده هواداران شدیم. در فوتبال این همه هزینه می شود اما آیا در فوتبال ما به هواداران چیزی داده می شود؟ در این گرما به آنها یک آب هم نمی دهیم و این مسایل باید حل و فصل شود. اشتباهات داوری نبود، استقلال این فصل 100 درصد قهرمان لیگ و حذفی می‌شد.

او با اشاره به شرایط این روزهای استقلال تصریح کرد: وقتی فرهاد مجیدی رفت تیم با مشکلاتی مواجه شد. قرار بود یک مربی بیاید که به دلیل عدم همکاری فرصت مهیا نشد. جانشین فرهاد مجیدی یک گزینه ایرانی بود اما فرصت همکاری نشد. متاسفانه به دلیل فشارهای زیادی که در فضای مجازی بود تصمیم‌های خوبی گرفته نشد و اتفاقاتی پشت سر هم افتاد تا شرایط این گونه شود. در نشست هیئت مدیره قرار این بود که تیم بر اساس نظر مربی و مدیرعامل تیم بسته شود اما این مساله رخ نداد و مسایل این گونه پیش رفت.

کریمی در مورد پولی که به این باشگاه اختصاص یافته بود، گفت: قرار بود این مبلغ برای استراماچونی هزینه شود اما فتح‌اله‌زاده این مبلغ را به بازیکنان داده بود. البته مشاوره‌های غلطی در این میان داده شده بود که مسیر را به بیراهه برد. وقتی یک باشگاه درآمدش مشخص است باید کمتر از آن هزینه کند اما با بازیکنی که قرارداد داشتند دوباره قرارداد بسته شده و این مشکلات جدیدی را برای استقلال ایجاد خواهد کرد. این از نظر اقتصادی تعریف نشده است و نمی دانم چرا این مسایل اتفاق افتاده است.

او گفت:  ماهانه 1.5 میلیارد تومان هزینه هتل مربیان را پرداخت می‌کردیم و این بار مالی سنگینی برای باشگاه داشت. ۳۶ بازیکن در باشگاه بود و نظرم این بود این تعداد را کاهش داده و بهتر مدیریت کنیم. قرارداد دروازه بان ذخیره ما نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان است و این که چرا اینطور بسته نشده را نمی دانم. بازیکنی که به زمین نرفته، میلیاردی گرفته و این ها اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: مبالغی برای تبلیغات مطرح شده بود که درست نبود. خیلی افراد آمدند و تلاش کردند تا بخشی از کار انجام شود و با حمایت های وزیر ورزش و معاون اول رئیس جمهور بخشی از کار پیش رفت.

کریمی در مورد عدم حضور استقلال در آسیا تاکید کرد: این اتفاق در دوره زمانی قبل از من افتاده بود و مسوولیت این اتفاق به عهده من نیست. ۹۰ میلیارد پول در دی ماه سال قبل وارد حساب شد که به بازیکنان داده شد که نباید چنین می شد. اتفاقات استقلال باید در خود باشگاه بررسی می شد و وقتی به صورت مناظره به صدا و سیما کشیده شد، کار اشتباهی بود.

سرپرست مدیرعاملی استقلال در مورد تاخیر زمانی برای دریافت مطالبات از اسپانسر تیم گفت: روند کار به شکلی پیش رفت دچار مشکلاتی شدیم. از سویی دیگر در نامه‌ای رسمی اعلام کردیم برای پرداخت مشکلی نداریم اما به دلیل تحریم‌ها شرایط مهیا نیست. با فدراسیون صحبت کردیم و قرار شد با ما همکاری کنند و همه مسایل به مطالبات استراماچونی باز می گشت. ۱۱ فروردین استقلال را حذف کردند اما تاج در یک مصاحبه اعلام کرد تا ۳۱ خرداد زمان داریم. با شرایط تحریم می توانستند مجوز بدهند اما این اتفاق رخ نداد و استقلال از آسیا دور ماند.

وی درباره حذف استقلال از آسیا بیان کرد: حذف استقلال از آسیا را قبول نکرده‌ام. کنفدراسیون فوتبال آسیا که می‌دانست ما تحریم هستیم و این موضوع را با فدراسیون فوتبال هم در میان گذاشتیم. کمیته بدوی و استیناف هم قبول کردند حق با ماست و قرار شد کمک کنند. تاج اگر بخواهد هنوز هم می‌تواند کمک کند تا استقلال حذف نشود. یک مرجعی که اسمش را نمی‌آورم همان 11 فروردین بدون هیچ بررسی تصمیم به حذف استقلال گرفت.

او تاکید کرد: بحث مالکیت و مالیات ما و پرسپولیس شبیه به هم بود اما چرا برای استقلال روایت دیگری اتفاق افتاد. چرا روز تعطیل و شبانه رای را صادر می کنند که دیگر کاری نمی شود کرد. مسوولان آسیایی دوست دارند استقلال و پرسپولیس به دلیل هواداران پرشوری که دارند در آسیا حضور داشته باشند و تاج هنوز هم می‌تواند این مشکل را حل کند.

وی گفت: از پولی که  نزد AFC داریم هم می‌توانستیم استفاده کنیم که مبلغ استراماچونی پرداخت شود اما این فرصت را برای استقلال مهیا نکردند. البته در این میان با حمایت وزیر ورزش بدهی استراماچونی را پرداخت کردیم، بدهی پادوانی را بعد از ۵ سال پرداخت کردیم و به سختی در حسابش نشست. این‌ها خوب نیست که بدهی‌ها انباشته شود.

کریمی در مورد اینکه بازیکنان می‌گفتند پولی دریافت نکرده‌اند تاکید کرد: این چنین نیست، بازیکن در ماه دی ماه پول گرفته اما در ماه بهمن می گفت پول نگرفته ایم، الان بدهی خارجی نداریم. بازیکنان برج 10 پول گرفته‌اند و از ماه بعد شروع به گفتن این جملات کردند. اینکه آنها قبل و بعد بازی می‌گفتند پول نگرفته‌ایم به استقلال ضربه زد.

وی با اشاره به ماجرای یامگا گفت: در مورد یامگا باید بگویم نزدیک ۲ میلیون دلار برای 3 فصل در نظر گرفته شده بود. ۲ روز قبل از آن اتفاقات به من گفتند اخطار داده و وکیلش پیغام داده بود که مدارکش را بدهید که از ایران خارج شود. یکی از مشاوران بین الملل که من اخراجش کردم از همان وکیل ۴۰ هزار یورو که سهم خودش بوده را گرفته. هماهنگ کردم که 180 هزار یورو توسط یک بانک به یامگا داده شود ولی او بانک نرفت چون باورش نمی‌شد بخواهیم پول بدهیم. یک قرارداد 260 هزار یورویی هم وکیل یامگا دارد. یکی از مشاوران بین الملل باشگاه که او را اخراج کردم، 40 هزار یورو سهمش را از این وکیل گرفته! 180 هزار یورو را روی میز چیده بودیم و گفتم تا وکیل یامگا پول را نگیرد و امضا نکند، پاسپورت را نمی‌دهیم. همان آدمی که 40 هزار یورو گرفته بود، به صفحات هواداری گفته بود باشگاه 20 هزار یورو به یامگا داده است. وقتی به این ماجراها ورود پیدا می کنیم، به مسایل عجیبی بر می خوریم. در این داستان ۲۶۰ هزار یورو هم برای وکیل او در نظر گرفته شده بود. برای آنکه مشکلی پیش نیاید پول را دادیم تا استراماچونی جدیدی برای استقلال ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید:

کریمی: ساپینتو مبلغ و مدت قراردادش را بالا برده/ وقتی آمدم، ته دیگش را هم برده بودند!

او در مورد شرایط حضور ساپینتو در استقلال تاکید کرد: از لحاظ ساختاری باشگاه مشکلات بسیاری دارد و باید در گام نخست این مشکلات حل شود. یک شرکت بزرگ باید یک سازمان داشته باشد که نداریم. باید به هوادار حرف راست زده شود تا بداند در باشگاه چه می‌گذرد. مدیری که در راس باشگاه قرار می‌گیرد، باید آنقدر سیر باشد که به باشگاه لطمه وارد نکند. مدیر دوره‌ای می‌آیند و می‌روند باید امروز پاسخگو باشند و امروز باشگاه و هواداران ضرر آن را می بینند و آن هم حذف از آسیاست.

سرپرست مدیرعاملی استقلال به نشست خود با ساپینتو اشاره کرد و گفت: در چند وقت پیش بدون رسانه‌ای شدن با او دیداری داشتم. شرایط خود را اعلام کرد و من برای دیدار با وکیل او به دبی رفتم تا به توافق برسیم برای تمدید در سال جدید. دو هفته پیش وکیل او به تهران آمد و ساپینتو هم تقاضاهایی داشت. ۷۲۰ هزار یورو برای فصل جدید به توافق رسیدیم اما او ۲۰۰ هزار یورو بیشتر طلب می‌کرد و مسایل دیگری که من روز مبلغ ۲۰۰ هزار یورو حرف داشتم. بعد از چند روز گفت شرایط این موضوع را ندارم تا به شهرآورد رسیدیم و من فکر می‌کنم برخی به او مشاوره دادند که قرارداد را به بعد از بازی پرسپولیس موکول کند.

وی ادامه داد: دیروز با وکیل او صحبت کردم و خواستم تا قرارداد نهایی شود تا چند روز آینده وکیل او اعلام می‌کند که آیا ساپینتو با استقلال خواهد بود یا خیر. با مدیر برنامه ساپینتو جلسه داشتم و گفتم گزینه اول، دوم و سوم ما ساپینتو است. او چند روز فرصت خواست که به باشگاه استقلال خبر بدهد. فکر می‌کنم ساپینتو طی یکی دو روز آینده پیشنهاد را بررسی کند و خبر بدهد. تا چند روز آینده تکلیف نیمکت استقلال را مشخص خواهیم کرد. اگر جواب ساپینتو منفی باشد، سرمربی جدید استقلال تا روز پنجشنبه معرفی می‌شود. البته من اعتقاد دارم او تیم و بازیکنان را شناخته و بهترین گزینه برای هدایت تیم است.

وی با انتقاد از حکم کمیته انضباطی درباره محرومیت ساپینتو گفت: قطعا به 4 ماه محرومیت ساپینتو اعتراض می‌کنیم. داور چطور به خودش اجازه داد که ساپینتو را اخراج کند؟ رأی را روز تعطیل اعلام کردند و زمان اعتراض هم به ما ندادند. چطور صدور رأی مربی دیگر 6 ماه طول می‌کشد؟ این اتفاقات از عقل به دور است. 10 درصد از قرارداد ساپینتو 65 هزار یورو می‌شود که کمیته انضباطی او را جریمه کرده درحالی که الان دیه 400 میلیون است.

کریمی در مورد سقف بودجه تاکید کرد: با این شرایط و رقم سال قبل نمی‌دانیم باید چه کنیم اما باید برای آن راهکاری منطقی پیدا کرد.

او در مورد وضعیت قایدی، محبی و سیلوا برای فصل جدید گفت: او را قرضی گرفتیم و امسال باید به تیم خودش باز گردد، البته در صدد هستیم تا او را دوباره به صورت قرضی به خدمت بگیریم. مهدی باید برود تا ما این موضوع را دنبال کنیم. دوباره با باشگاهش صحبت کنیم که باید دید قبول می‌کنند یا نه. یکسری مذاکرات اولیه انجام دادم که نگاه آنها مثبت بود ولی تصمیم‌گیرنده ما نیستیم. در مورد محبی هم باید ۶۰۰ هزار دلار بدهیم تا در استقلال بماند. سیلوا هم با باشگاه قرارداد دارد. سیلوا به باشگاه نوتیس نداده و بعد از تعطیلات برمی‌گردد. این را هم بگویم که ابوالفضل جلالی هنوز با استقلال فسخ نکرده است.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال با تقدیر از وزیر ورزش گفت: انصافا هر لحظه و ساعتی که لازم بود سجادی پیگیر کار استقلال بود و همیشه ما را حمایت کرد اما مشکل اصلی در موارد حقوقی است که لطمات بسیاری به ما زد. در متن فارسی قراردادها یک مطلب نوشته و در متن خارجی مطلب دیگری عنوان شده. در قرارداد فارسی نوشته شده مالیات بر عهده بازیکن است ولی در قرارداد انگلیسی نوشته شده مالیات بر عهده باشگاه است که تفاوت آن 85 هزار دلار می‌شود و یک ضرر بزرگ به حساب می‌آید.

وی با اشاره به برگزاری مجمع باشگاه استقلال گفت: رئیس مجمع یعنی وزارت ورزش تصمیم‌گیرنده اصلی است ولی طبق توافقی که شده 3 نفر از اعضای هیئت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را وزارت اقتصاد معرفی می‌کند و 2 نفر را هم وزارت ورزش. امروز صبح مجمع باشگاه برگزار خواهد شد و اگر تکلیف بر ماندن بود که هستیم و اگر نبود که برای دوستان آرزوی موفقیت داریم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه