اخبار داغ

از فردا ۱۷ خرداد ماه؛

اکران بسته جدید سینمایی/ از نگهبان شب میرکریمی تا کت چرمی جواد عزتی

اکران بسته جدید سینمایی/ از نگهبان شب میرکریمی تا کت چرمی جواد عزتی
سینماهای کشور از فردا ۱۷ خرداد ماه شاهد اکران فیلم هایی همچون «نگهبان شب» آخرین ساخته سید رضا میرکریمی و «کت چرمی» با بازی جواد عزتی است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در نیمه دوم آخرین ماه بهار قرار داریم و تا این تاریخ به جز فیلم سینمایی «فسیل» به کارگردانی کریم امینی که به عنوان فیلم نوروزی اکران خود را از روزهای آخر اسفندماه سال گذشته آغاز کرده بود و با استقبال فوق العاده مخاطبان که تعداد آنها به سه ملیون و ۶۵۰ هزار تماشاگر می رسد و توانسته گیشه ای ۱۶۲ میلیاردی برای سینمای ایران به همراه داشته باشد، باقی فیلم های روی پرده به مانند سال های گذشته فروش چندانی نداشته اند و شاید موفق ترین فیلم گیشه را سینمایی «سه کام حبس» به خود اختصاص داده که آن هم فروشی نزدیک به ۱۵ میلیارد تجربه کرده است که آن هم با بلیت ۶۰ هزارتومانیف آورده چندان مهمی به حساب نمی آید. با این حال از فردا ۱۷ خرداد ماه قرار است فیلم های سینمایی «مصلحت»، «نگهبان شب»، «شهر هرت»، «عروسی مردم» و «کت چرمی» راهی سینماهای کشور شوند.

فیلم سینمایی مصلحت

فیلم سینمایی «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه کنندگی محمدرضا شفاه یک تریلر معمایی‌- جاسوسی است که پس از سه سال بلاتکلیفی، سرانجام از چهارشنبه ۱۷ خردادماه اکران خود را توسط پخش بهمن سبز و به سرگروهی سینما هویزه مشهد با شعار «عدالت خط قرمز ندارد!» در سینماهای سراسر کشور آغاز خواهد کرد.

در خلاصه داستان این فیلم که به موضوعی افشاگرانه در اوایل دهه ۶۰ می‌پردازد، آمده است: «پسر یکی از مقامات عالی‌رتبه کشور در یکی از درگیری‌ها مقابل دانشگاه تهران مرتکب قتل می‌شود، اما پیوند خانوادگی و مصلحت سیاسی کشور، این پرونده مشکوک و پُر رمز و راز را وارد موازنه‌ای پیچیده و سخت می‌کند…»

این فیلم که از آثار مهم و بحث‌برانگیز سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر بود و در ۷ بخش کاندیدای دریافت جایزه شد و حسین دارابی در نخستین تجربه سینمایی‌اش، دیپلم افتخار بهترین کارگردانی فیلم اول را برای آن دریافت کرد.

فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، نازنین فراهانی، مهدی حسینی‌نیا، مجید نوروزی، امیر نوروزی، سهی‌بانو ذوالقدر و… ترکیب بازیگران اصلی «مصلحت» را تشکیل می‌دهند.

فیلم سینمایی «نگهبان شب»

«نگهبان شب» به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی سید رضا میرکریمی برای نخستین بار در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته شد و با نامزدی در 9 رشته از جمله بهترین بازیگری مرد و زن برای نقش های اصلی و مکمل، توانست سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره را برای میرکریمی به ارمغان بیاورد؛ همچنین دیپلم افتخار بهترین نقش مکمل مرد به علی اکبر اصانلو برای بازی در این فیلم اهدا شد.

داستان فیلم «نگهبان شب» درباره کارگری روستایی به نام رسول با بازی فوق العاده روان تورج الوند است که قرار است نگهبان یک مجتمع در حال ساخت باشد. اما اتفاقاتی برای رسول می افتد که زندگی او را دچار تحولی اساسی می کند. تورج الوند با وجود اولین تجربه جدی سینمایی اش، آنقدر این نقش را به خوبی ایفا می کند که نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره فیلم فجر می شود. الوند بعد از «نگهبان شب» سال گذشته فیلم سینمایی «اتاقک گلی» را در جشنواره فجر داشت که در آنجا نیز نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد شد؛ نقش مقابل الوند را در «نگهبان شب» لاله مرزبان بازی می کند؛ مرزبان نقش دختری کم شنوا را در این فیلم بازی می کند و به گواه بسیاری از منتقدان بهترین بازی کارنامه هنری خود را در این فیلم رو کره است.

محسن کیایی، ویشکا آسایش، صفورا خوش طینت و جمعی از بازیگران ناشناخته گروه بازیگران آخرین ساخته رضا میرکریمی اند. مرحوم کیومرث پوراحمد نیز حضوری کوتاه و افتخاری در این فیلم داشته است.

فیلم سینمایی «شهر هرت»

اما فیلم سینمایی «شهر هرت» به کارگردانی کریم امینی که هم اکنون فیلم پرفروش «فسیل» را بر پرده سینماها دارد، یکی دیگر از آثاری است که قرار است از فردا راهی سینماهای کشور شود. این فیلم به تهیه کنندگی محمد حسین فرح بخش و با بازی پژمان جمشیدی، شبنم مقدمی و بابک کریمی و با موضوع افشای اختلاسگران اقتصادی با تم طنز و کمدی قرار است اکران خود را آغاز کند.

از آنجایی که نام و قصه این فیلم شباهت بسیار زیادی به یکی از فیلم فارسی های پیش از انقلاب دارد، گویا در روزهای قبل، حاشیه هایی را برای اکران این فیلم بوجود آورده است.

فیلم سینمایی «عروسی مردم»

این فیلم به کارگردانی مجید توکلی، تهیه کنندگی علی سرتیپی و نویسندگی جمیله دارالشفایی محصول سال 98 است که حالا قرار است راهی پرده سینماهای کشور شود.

«عروسی مردم» قصه دختر و پسری است که تصميم می‌گیرند برای تفریح به عروسی های مردم بروند و خوش باشند... نازنین بیاتی به همراه شکیب شجره زوج بازیگر اصلی این فیلم سینمایی هستند؛ شجره برای نخستین بار در سریال «هیولا»ی مهران مدیری چهره شد و بعدتر در فیلم های کمدی «خوب بد جلف: ارتش سری» و «انفرادی» نقش آفرینی کرده است. علاوه بر نازنین بیاتی و شکیب شجره، احترام برومند، زهرا داوود نژاد، خسرو بامداد، افسانه تهرانچی از بازیگران این فیلم سینمایی اند.

مجید توکلی پیش از کارگردانی فیلم«عروسی مردم» فیلم های «زیگزاگ»، «متولد 65» و «کارتن خواب» را در کارنامه هنری خود دارد.

فیلم سینمایی «کت چرمی»

اما فیلم سینمایی «کت چرمی» نخستین ساخته حسین میرزامحمدی و به تهیه کنندگی کامران حجازی برای اولین بار در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته شد. محمد حسین مهدویان در این فیلم به عنوان مشاور، میرزامحمدی را همراهی کرده است.

عیسی فرهمند با بازی جواد عزتی، بازرس سازمان بهزیستی است که در حین بررسی تخلفات مالی یکی از مراکز، متوجه یک باند فساد اقتصادی و ترانزیت مواد مخدر توسط دختران بدسرپرست می‌شود.

علاوه بر جواد عزتی به عنوان نقش اول این فیلم، صابر ابر، گلاره عباسی، پانته آ پناهی ها، ستاره پسیانی، عباس جمشیدی فر، مائده طهماسبی، سارا حاتمی، رویا تیموریان و سیامک احصایی از بازیگران چهره این فیلم سینمایی هستند که قرار است به زودی با سرگروهی پردیس آزادی راهی اکران عمومی شود.

سارا حاتمی که برای نخستین با سریال «زخم کاری» مهدویان در شبکه نمایش خانگی شهرت یافت، برای بازی در این فیلم، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل شد.

در کارنامه کاری کامران حجازی علاوه بر تهیه کنندگی فیلم های «کت چرمی» و «مرد بازنده»، مدیر تولیدی فیلم هایی همچون «ماجرای نیمروز، لاتاری و عرق سرد» به چشم می خورد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه