اخبار داغ

سردار کاکاوند مطرح کرد؛

اقدامات مقابله‌ای ایران و عراق در حوزه مبارزه با موادمخدر

اقدامات مقابله‌ای ایران و عراق در حوزه مبارزه با موادمخدر
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر عراق از اقدامات مقابله‌ای ایران در مبارزه با مواد مخدر تمجید کرد و گفت: از توسعه همکاری‌ها با پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران استقبال می کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار کاکاوند رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر جمهوری عراق با رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا دیدار و گفت‌وگو کرد؛ که در این دیدار سردار کاکاوند به تشریح اقدامات و فعالیت‌های مقابله‌ای پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا پرداخت و اظهار داشت: برابر گزارش‌های رسمی، کشور افغانستان بیش از ۸۰ درصد مواد مخدر جهان را تولید می‌کند که در همسایگی جمهوری اسلامی ایران واقع شده و ایران در خط مقدم مقابله با قاچاق و ترانزیت مواد مخدر که از کشورهای شرقی وارد می‌شود با تمام توان مبارزه می‌کند و گواه این مبارزه تقدیم قریب به ۴ هزار شهید و بیش از ۱۲ هزار جانباز در این عرصه بوده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا عنوان کرد: همان گونه که جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در کنار کشور عراق بود پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران نیز آمادگی کامل خود را جهت همکاری‌های مشترک با پلیس مبارزه با مواد مخدر کشور عراق و انتقال تجربیات، اعلام می‌دارد.

سردار کاکاوند در این راستا به برگزاری جلسات رؤسای پلیس مبارزه با مواد مخدر استان‌های همجوار ۲ کشور و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای پلیس عراق اشاره کرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت تبادل اطلاعات به موقع بین پلیس مبارزه با مواد مخدر ۲ کشور اشاره و اظهار داشت: یکی از اولویت‌های اصلی این پلیس همکاری‌های مشترک و تبادل اطلاعات برخط با کشورهای همسایه از جمله کشور عراق است و امیدواریم بتوانیم در ریشه‌یابی علل و عوامل اصلی قاچاق مواد مخدر به موفقیت‌های مشترک دست پیدا کنیم.

سرلشکر زرکانی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر عراق ضمن بازدید از نمایشگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران از اقدامات مقابله‌ای و فعالیت‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر تمجید و اعلام کرد: از توسعه همکاری‌ها با پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران استقبال می‌کنیم و خواهان استفاده از تجارب کشور برادر و دوست در حوزه مبارزه با مواد مخدر هستیم.

وی با اعلام نگرانی مقامات کشور عراق از روند افزایش مصرف مواد مخدر در کشور عراق به ویژه جوانان به برخی موانع و کمبودها در عرصه مبارزه با مواد مخدر از جمله کمبود تجهیزات شناسایی مواد مخدر، تجربه، قانون جامع مبارزه با مواد مخدر، مراکز ترک اعتیاد و … اشاره و اظهار داشت: ما خواستار همکاری و مساعدت ایران در مبارزه با مواد مخدر که دارای تجربیات ارزنده‌ای است در عراق همانند مبارزه با داعش هستیم و آمادگی خود را برای افزایش همکاری‌ها و تبادل اطلاعات بین ۲ کشور اعلام می‌کنیم.

در پایان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر عراق ضمن قدردانی از میزبانی ایران با اشاره به اهمیت همکاری‌های بین ۲ پلیس به ویژه در ایام اربعین خواستار برگزاری نشست مشترک قبل از اربعین سال جاری شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه