اخبار داغ

ژاپن ۳ - ایران صفر؛

جام ملت‌های والیبال| شکست بد در گام نخست برابر میزبان/ باز هم حریف سامورایی‌ها نشدیم

جام ملت‌های والیبال| شکست بد در گام نخست برابر میزبان/ باز هم حریف سامورایی‌ها نشدیم
تیم ملی والیبال کشورمان با حساب ۳ بر صفر در اولین بازی خود رقابت های هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ مقابل تیم ملی والیبال ژاپن شکست خورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیم والیبال ایران در چارچوب رقابت های هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ امروز (سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲) از ساعت ۱۴:۱۰ به مصاف ژاپن رفت و در نهایت این دیدار با نتیجه سه بر صفر به نفع ژاپن به پایان رسید. ایران در سه ست متوالی مغلوب حریف سنتی خود، ژاپن شد و آنها با یک بازی برتری اولین پیروزی خود را جشن گرفتند.

ست نخست/ ایران ۱۶ - ژاپن ۲۵

ست دوم/ ایران ۲۲ - ژاپن ۲۵

ست سوم/ ایران ۱۹ - ژاپن ۲۵

بیشتر بخوانید:

پخش زنده والیبال ژاپن و ایران از شبکه سه سیما

گفتنی است؛ در ست نخست بهروز عطایی از ترکیب سیدمحمد موسوی، جواد کریمی، پوریا حسین‌خانزاده، امیرحسین اسفندیار، محمدرضا حضرت‌پور، امین اسماعیل‌نژاد و محمد ولی‌زاده استفاده کرد و در ابتدای این ست ژاپنی‌ها سه امتیاز متوالی به دست آوردند تا سرمربی ایران مجبور به استفاده از وقت استراحت فنی شود.

تیم ایران در ست نخست به‌رغم تلاش ملی‌پوشان کشورمان ۲۵ بر ۱۶ مغلوب میزبان شد که استرس بازی نخست و حضور تماشاگران بیشمار در این نتیجه تاثیرگذار بود.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران ست دوم را با یک تغییر در ترکیب آغاز کرد و مرتضی شریفی جایگزین امیرحسین اسفندیار شد. رقابت دو تیم از ابتدای این ست پایاپای پیش رفت و در امتیاز ۶ بر ۵، ایران از حریف پیش افتاد. برتری تیم ایران در ست دوم تا امتیاز ۱۵ ادامه داشت تا دو تیم در این امتیاز برابر شوند.

در امتیاز ۲۳ بر ۲۰ به سود ژاپن، عطایی دو تعویضه انجام داد و محمدطاهر وادی و علی حاجی‌پور را به میدان آورد تا امتیاز ۲۱ برای ایران به دست آید. مردان والیبال ایران در نهایت نتیجه این ست را ۲۵ بر ۲۲ به حریف واگذار کردند تا از نظر ست شماری ژاپن دو بر صفر پیش بیافتد. در پایان این ست بر اساس مقررات جدید لیگ ملت‌ها، زمین دو تیم جابجا شد تا در ادامه ملی‌پوشان کشورمان در سمت دیگر تور با حریف روبرو شوند.

تیم ایران ست سوم را با دو تغییر نسبت به ست دوم آغاز کرد و محمدجواد معنوی‌نژاد و محمدطاهر وادی از ابتدای ست به جای خانزاده و کریمی به میدان آمدند. ملی پوشان کشورمان در این ست نیز ۲۵ بر ۱۹ مغلوب حریف قدرتمند خود شدند تا در مجموع سه بر صفر نتیجه را به تیم میزبان واگذار کنند.

گروتودرست اپامینوداس از کشور یونان و اوکا سینیسا از کشور بوسنی و هرزگوین این مسابقه را به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت کردند که به مدت ۸۹ دقیقه طول کشید.

این نخستین کاپیتانی سید محمد موسوی در لیگ ملت‌ها به همراه تیم ملی والیبال ایران بود. در مجموع ۱۱۷ بازی قبلی تیم ملی والیبال ایران در ۹ دوره لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها، سه بازیکن به عنوان کاپیتان حضور داشتند که سعید معروف در ۱۰۱ مسابقه این وظیفه را برعهده داشته است.

میلاد عبادی‌پور در ۱۵ مسابقه (۱۳ بازی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲ و دو دیدار ایران با ژاپن و روسیه ۲۰۲۱) کاپیتان تیم ملی والیبال ایران بود و عادل میلادغلامی در دیدار ایران و لهستان در لیگ جهانی سال ۲۰۱۷ این مسئولیت را برعهده داشت.

تیم ملی والیبال ایران ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه روز پنج‌شنبه ۱۸ خرداد در دومین دیدار خود در هفته نخست لیگ ملت‌ها برابر لهستان صف‌آرایی خواهد کرد.

در نخستین مسابقه امروز این گروه نیز تیم بلغارستان سه بر دو مغلوب چین شد تا به یک امتیاز این دیدار اکتفا کند.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه