اخبار داغ

وزیر بهداشت در گفتگو با دانا عنوان کرد؛

افزایش ذخایر دارویی همچنان در دستور کار وزارت بهداشت

افزایش ذخایر دارویی همچنان در دستور کار وزارت بهداشت
وزیر بهداشت با بیان اینکه افزایش ذخایر دارویی همچنان در دستور کار است، گفت: در حال حاضر میزان ذخایر دارویی کشور ۷۰ درصد بوده که امیدواریم به زودی به صد درصد برسد.

بهرام عین الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره ذخایر دارویی در کشور اظهار داشت: جلسه‌ای در ستاد تدابیر ویژه برای تدارک دارو، تجهیزات پزشکی، واکنش سریع در برابر کمبودها روز سه شنبه در وزارت بهداشت برگزار شد و ما در تلاشیم تا ذخایر دارویی را به حد کافی برسانیم که دیگر شاهد کمبود دارویی در کشور نباشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از وظایف این ستاد و بازرسی ‏وزارت بهداشت اطلاع یافتن از کمبودها است، افزود: هدف وزارت بهداشت، افزایش ذخایر دارویی در کشور است؛ به طوری که این ذخایر به حدود ۷۰ درصد رسیده است.

به گفته وزیر بهداشت؛ هر کجا کمبود دارو وجود داشته باشد، از طریق اعلام به سازمان غذا و دارو و از محل ذخایر دارویی، برطرف می‌شود. تلاش وزارت بهداشت مبنی بر حل مسائل حوزه بهداشت و درمان بوده، در واقع سیاست واردات دارو در قبال داروهایی که با کمبود آنها در بازار مواجهیم، اتخاذ می‌شود.

عین الهی تصریح کرد: برای اینکه کمبود دارویی نداشته باشیم باید ذخایر دارویی و میزان تولیدمان را افزایش دهیم که براساس برنامه‌های  استراتژیک وزارت بهداشت  محقق شده است.

 این در حالی است که فاطمه محمدبیگی در گفتگویی با انتقاد از اینکه مشکل کمبود دارو و سرم همچنان پابرجاست و رفع نشده است، گفت: بر اساس گزارشات واصله، در شهرستان ها و پایتخت با کمبود سرم و دارو مواجه هستیم و در این رابطه وزرای بهداشت، صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به شرکت‌های تابعه تولید سرم و دارو کمک و نظارت‌ها را تشدید و متخلفان احتمالی را شناسایی و با آنها برخورد کنند.

وی با بیان اینکه توزیع سرم عادلانه نیست، افزود: برخی داروها در داروخانه‌ها با قیمت های مختلف عرضه می‌شود و ضروری است سازمان غذا و دارو با اعزام تیم های نظارتی متخلفان را شناسایی کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه