اخبار داغ

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد؛

جان باختن ۶ نفر در سیلاب‌ها

جان باختن ۶ نفر در سیلاب‌ها
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: متأسفانه در استان‌های اصفهان، مرکزی، قم، آذربایجان شرقی و کرمان بر اثر وقوع سیل، ۶ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص اعلام هشدارهای هواشناسی اظهار داشت: خوشبختانه هشدارهای سازمان هواشناسی نسبت به سال‌های گذشته به واقعیت نزدیک تر است و از دو روز گذشته هشدارها را دریافت کردیم.

وی افزود: بر اساس هشدارهای صادر شده ۲۱ استان درگیر باران صاعقه و توفان بودند که برای ایجاد آمادگی لازم ستادهای بحران تشکیل جلسه دادند و از تمامی استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران خواسته شد که از مناطق در معرض خطر بازدید میدانی داشته باشند.

نامی با بیان اینکه برای اهالی مناطق تحت تأثیر هشدار قرمز هواشناسی پیامک هشداری ارسال شد گفت: فقط در استان سمنان که هشدار قرمز هواشناسی صادر شده بود طی امروز برای هشدار به مردم در چندین نوبت حدود ۲ میلیون پیامک ارسال شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با حضور تیم‌های امدادی تعداد زیادی از هموطنان از کنار و درون رودخانه‌ها به بیرون هدایت شدند و کار جابه‌جایی آنها انجام شد و افرادی که در معرض خطر بودند به ویژه عشایر عزیز اسکان اضطراری داده شدند.

وی ضمن بیان اینکه طی امروز در استان‌های تحت تأثیر هشدارهای قرمز و نارنجی هواشناسی هزار و ۶۰۰ نفر جابه‌جا شدند گفت: متأسفانه در برخی استان‌ها مانند استان‌های اصفهان، مرکزی، قم، آذربایجان شرقی و کرمان بر اثر وقوع سیل در مجموع ۶ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

نامی گفت: در برخی موارد مردم به هشدارها توجه نمی‌کنند که متأسفانه باعث بروز حوادث برای آنها می‌شود که ضروری است در این زمینه فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پایان گفت: اکنون در استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، قم، مرکزی، سمنان، تهران اعضای ستادهای پیشگیری، فرماندهی و پاسخ به بحران آماده باش هستند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه