اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

«آکتور» سریالی برای خاص پسندها/ این بازی نوید تا سال ها به یاد می ماند

«آکتور» سریالی برای خاص پسندها/ این بازی نوید تا سال ها به یاد می ماند
سریال «آکتور» به کارگردانی نیما جاویدی و تهیه کنندگی مجید مطلبی که پخش خود را از اوایل بهمن ماه سال گذشته در دو پلتفرم فیلیمو و نماوا آغاز کرده بود، پنج شنبه گذشته با پخش قسمت بیستم، به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سریال «آکتور» به کارگردانی نیما جاویدی و تهیه کنندگی مجید مطلبی که پخش خود را از از اوایل بهمن ماه سال گذشته در دو پاتفرم فیلیمو و نماوا آغاز کرده بود، پنج شنبه گذشته با پخش قسمت بیستم، به کار خود پایان داد.

نوید محمدزاده، احمد مهران فر، هستی مهدوی فر، هومن برق نورد، هانیه توسلی، سها نیاستی (در نقش سارا)، گلاره عباسی، مهراوه شریفی نیا، فریده سپاه منصور و بسیاری از بازیگران تئاتری که نامشان معروفیت چهره های شناخته شده سینمایی را ندارد، در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

نیما جاویدی به عنوان کارگردان به صورت هنرمندانه توانسته از بازیگری مانند نوید محمدزاده که به عصیانگری در بازی شهره است، یک بازی آرام، منطقی و بدون هیجانات کاذب بگیرد؛ «علی همتی» در سریال آکتور فردی عاشق بازیگری و تئاتر است که سعی دارد یک نمایشنامه ای را به همراه یکی از دوستانش به روی صحنه ببرد، اما برای اجرای آن با مشکلات مالی زیادی مواجه است. اما برخلاف علی که آدمی اهل فکر، منطق و آرام است، «مرتضی» دوست هم خانه اش آدمی هیجانی، معمولا بدون فکر، اهل شرط بندی و قمار است که به دختری دل بسته و همه تلاشش این است تا رضایت او را برای ازدواج به دست آورد.

جاویدی خیلی هوشمندانه این پارادوکس رفتاری علی و مرتضی را با ورود شخصیت «آلما» به این تیم کامل می کند. هستی مهدوی فر که در سال های آخر دهه هشتاد با دو سریال «جراحت» و «مادرانه» تلویزیون، توانایی های بازیگری خود را به رخ کشیده، در این سریال در کنار بازیگران چهره از پس نقش خود به خوبی در آمده و بازی زیبایی را از خود به نمایش گذاشته است و از این به بعد سریال «آکتور» را می توان یکی از آثار درخشان کارنامه هنری او یاد کرد.

سریال «آکتور» برخلاف سایر سریال های معمول این روزهای شبکه نمایش خانگی که هر قسمت سعی دارند با یک غافل گیری، بینندگان خود را منتظر قسمت بعدی نگه دارند، جاویدی و تیم تولید آکتور در یک آرامشی خاص این سریال را به مانند یک تئاتر طولانی، پرده به پرده جلو بردند و برای همین شاید مخاطبان هیجان زده سریال های معمول، در قسمت های نخست آکتور، از این سریال خوششان نیامده بود و ترجیح می دادند تا بیننده سریالی اکشن تر و پر استرس تر باشند؛ اما مخاطبان کمی خاص تر که کارگردانی، بازی ها و فیلمبرداری برایشان کمی مهم تر از هیجانات کاذب است و اندکی صبورتر بودند، آرام آرام این سریال به یکی از محبوب های آنها بدل شد و هر قسمت با آن کیفور می شدند.

اما سریال «آکتور» چندی پیش توانست جایزه ویژه جشنواره «سریزمانیا»ی فرانسه را از آن خود کند؛ این جشنواره یکی از بزرگترین رویدادهای بین‌المللی سریال در جهان است که حدود ۴۰۰ سریال از کشورهای مختلف برای حضور در این دوره جشنواره ثبت‌نام کرده بودند و تنها ۸ سریال در بخش بین الملل مورد داوری قرار گرفتند و «آکتور» در کنار سریال‌هایی از کشورهای آمریکا، فرانسه، اسپانیا، ژاپن و… که محصولات شبکه‌های بزرگ اپل تی‌وی پلاس، آرته، هولو، پارامونت و پرایم ویدئو هستند، به رقابت پرداخت و توانست جایزه بزرگ جشنواره در بخش رقابتی بین‌الملل را کسب کند.

نیما جاویدی که برای نخستین بار با کارگردانی فیلم سینمایی «ملبورن» خود را به مخاطبان هنر هفتم معرفی کرده بود، در ادامه با فیلم «سرخپوست» حضور درخشانی را در جشنواره فیلم فجر تجربه کرد و توانست برای این فیلم جایزه ویژه هیات داوران جشنواره سی و هفتم فجر را بدست آورد؛ هرچند پیش تر با فیلم «ملبورن» خود جوایز مهم جهانی از جمله هرم طلایی بهترین فیلم جشنوارهٔ فیلم قاهره، جایزه بهترین فیلمنامه از مراسم سینمایی آسیا پاسفیک و جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره ی فیلم استکهلم رابه خانه برده بود. جاویدی بعدتر با نویسندگی فیلم «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را از جشنواره سی و هشتم فجر بدست آورد.  

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه