اخبار داغ

بهترین کارت گرافیک برای بازی - بانی نو معرفی می کند

بهترین کارت گرافیک برای بازی - بانی نو معرفی می کند
کارت گرافیک سخت­افزاری است که هر چه قدرت و توانایی آن بیشتر باشد، پاسخ بهتری به نیازهایی نظیر کارهای گرافیکی سنگین و گیمینگ می­دهد. به همین دلیل اکثر افراد هنگام خرید سیستم­های کامپیوتری خود، اهمیت زیادی به این قطعه و کیفیت آن می­دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارت گرافیک سخت­افزاری است که هر چه قدرت و توانایی آن بیشتر باشد، پاسخ بهتری به نیازهایی نظیر کارهای گرافیکی سنگین و گیمینگ می­دهد. به همین دلیل اکثر افراد هنگام خرید سیستم­های کامپیوتری خود، اهمیت زیادی به این قطعه و کیفیت آن می­دهند.

اما سوال اینجاست که کارت­های گرافیک قوی چه ویژگی­هایی دارند؟ چگونه می­توان بهترین آن­ها را خریداری کرد؟ آیا فاکتوری برای تشخیص کیفیت عملکرد این قطعه وجود دارد یا نه؟

برای پاسخ به این سوالات در این مقاله با ما همراه باشید. زیرا قصد داریم تا با معرفی بهترین کارت­های گرافیکی موجود در بازار، لیستی از قوی­ترین­های این سخت­افزارها را در اختیارتان قرار داده و فرآیند خریدکردن را برایتان ساده­تر کنیم.

 

راهنمای خرید کارت گرافیک

یکی از مشاغل و سرگرمی­هایی که افراد را مجبور به خرید کارت­های گرافیک قدرتمند می­کند، گیمینگ است. به همین دلیل در ادامه شما را با کارت­های گرافیکی آشنا می­کنیم که برای بازی مناسب هستند و توانایی پشتیبانی از گیم­های 4k را نیز دارند.

معرفی بهترین کارت­های گرافیک برای بازی از نظر قدرت

در لیست بهترین کارت­های گرافیک 2023، شاهد 3 مدل از این قطعات هستیم که با خرید هر کدام از آن­ها می­توانید موجب افزایش سرعت سیستم خود هنگام بازی شوید. این مدل­ها عبارت­اند از:

  • ایسوس ROG Strix GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB
  • ام­اس­آی RTX 3070 Ti VENTUS 3X 8G OC
  • AORUS GeForce RTX 4080 16GB MASTER

 

 

بهترین قطعه گرافیک 4k کدام است؟

کارت گرافیک 4k مخصوص گیمرهایی است که نیاز به توان و قدرت بسیار بالای کارت­های گرافیک دارند. به همین دلیل اگر بخواهیم یکی از بهترین­های سال 2023 و موجود در بازار را به شما معرفی کنیم، به قطعه AORUS GeForce RTX 4080 16GB MASTER خواهیم رسید.

توجه داشته باشید که این قطعه ساخت شرکت گیگابایت است و از 3 درگاه DisplayPort 1.4a و یک درگاه HDMI بهره می­برد. این کارت قابلیت RGB و اورکلاک را دارد و حداکثر رزولوشن دیجیتال آن 7680×4320 است.

معرفی کارت گرافیک ایسوس

این حافظه دارای 16384 هسته کودا بوده و 24 گیگابایت حافظه پر سرعت دارد. درصورتی­که هنگام بازی­کردن از آن استفاده کنید، فرکانس اورکلاک آن به 2640 مگاهرتز می­رسد و سرعت حافظه آن 21 گیگابایت بر ثانیه است.

شرکت ایسوس این مدل از کارت گرافیک خود را در ابعاد 70.1×149.3×357.6 میلی‌­متر تولید کرده و در ساخت تراشه آن، NVIDIA GeForce RTX 4090 را به­کار برده است. نوع حافظه این قطعه GDDR6X بوده که یک مزیت بزرگ محسوب می­شود. همچنین لازم به ذکر است که این سخت­افزار می­تواند رزولوشن تصویر 4320 × 7680 پیکسل را در اختیار کاربران قرار دهد.

همچنین در زیر بهترین کارت گرافیک های 4K برای بازی، که میتوانید از بانی نو با قمیت مناسب تهیه کنید را برای شما آورده‌ایم:

  • ROG Strix GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB asus
  • TUF Gaming Radeon RX 7900 XT OC Edition 20GB GDDR6 asus

برای بازی­های 1440p کارت گرافیک های msi نیز عالی هستند

کسانی که از این قطعه برای انجام بازی­های سنگین و گرافیکی استفاده می­کنند، به­دلیل سرعت و کیفیتی که دارد، از خرید آن پشیمان نمی­شوند. این کارت دارای ویژگی­های بی­نظیری مثل بهره­مندی از 3 درگاه DisplayPort است که یکی از آن­ها HDMI بوده و همین موضوع باعث می­شود تا توان پشتیبانی از 4 مانیتور مجزا را داشته باشد.

ابعاد این قطعه 305x120x57 میلی‌متر بوده و نوع حافظه به­کار رفته در آن GDDR6X است. شرکت MSI در تولید این کارت از شرکت NVIDIA کمک گرفته و یک پردازنده گرافیکی بی­نظیر را به کاربران ارائه می­کند. باید بگوییم درست است که در ساخت این سخت­افزار پورت VGA و DVI وجود ندارد، اما باز هم آن را در لیست بهترین کارت گرافیک موجود در بازار قرار می­دهند.

علاوه بر این موضوع، در زیر دو نمونه از بهترین کارت های گرافیک برای بازی با رزولوشن 1440 را برای شما آورده ایم:

  • GAMING GeForce RTX 4070 Ti Trinity 12G OC zotac
  • Dual Radeon RX 6700 XT 12GB asus

بررسی بهترین کارت­های گرافیک از نظر قیمت

قیمت کارت گرافیک فاکتوری است که نمی­توان از تاثیرگذاری آن چشم­پوشی کرد. زیرا همه کسانی که به­دنبال خرید این قطعه هستند، یک بودجه خاصی را برای پرداخت آن در نظر گرفته­اند. در ادامه قطعاتی را به شما معرفی می­کنیم که قیمت آن­ها تا سقف 30 و 15 میلیون می­رسند.

با بودجه 30 میلیون تومان به­سراغ کدام کارت­های گرافیکی برویم؟

پیشنهاد ما به کسانی که قصد خرید کارت گرافیک را دارند و بودجه آن­ها 30 میلیون تومان است، ROG STRIX RTX 3060 O12G GAMING از برند ایسوس خواهد بود. باید گفت که کیفیت پردازنده این قطعه، بازی است و فرکانس افزایشی آن در حالت گیمینگ 1882 مگاهرتز بوده و در حالت اورکلاک به 1912 مگاهرتز می­رسد.

این کارت مجهز به خنک­کننده­هایی نظیر هیت‌سینک، پایپ و فن بوده و دارای پورت­های HDMI و DisplayPort است. باید اضافه کنیم حداکثر رزولوشنی که می­توان از این کارت انتظار داشت، 7680×4320 پیکسل خواهد بود.

معرفی یکی از بهترین کارت­های گرافیک برای بودجه 15 میلیون

کسانی که به­دنبال کارت گرافیک برای بازی هستند، بهتر است نسبت به خرید TUF Gaming GTX 1660 Ti EVO OC Edition 6GB از برند ایسوس اقدام کنند. زیرا این کارت ویژگی­های فوق­العاده­ای مثل رمزگذار سخت­افزار اختصاصی، سرعت حافظه 14 گیگابایت در ثانیه، لوله­های حرارتی مسی، فناوری Auto-Extreme و برنامه اعتبارسنجی 144 ساعته دارد.

همچنین لازم به ذکر است که نوع حافظه آن GDDR6 بوده و برای ظرفیت این حافظه، 6 گیگابایت را در نظر گرفته­اند. فرکانس بوست این کارت در حالت گیمینگ 1770 مگاهرتز است و در حالت اورکلاک نزدیک به 1800 مگاهرتز خواهد رسید.

در زیر نیز 2 نمونه از بهترین کارت گرافیک ها با رزولوشن 1080 برای بازی را برای شما آورده ایم:

  • DUAL RTX3050 O8G asus
  • GeForce RTX 3060 Ti VENTUS 2X OC 8G msi

 

برای مشاهده قیمت و یا خرید کارت گرافیک هایی که معرفی شده می توانید به وب سایت بانی نو مراجعه کنید.

برای خرید بهترین کارت­های گرافیک بازار از کجا خرید کنیم؟

بانی نو یک فروشگاه اینترنتی است که فعالیت خود را از سال 1377 آغاز کرد و از سال 1385 تاکنون انواع قطعات کامپیوتری را وارد کرده و امکان خرید تک­تک این قطعه­ها را همراه با نوت بوک و تبلت برای کاربران خود فراهم کرده است. باید گفت که این برند خدمات پس از فروش (گارانتی) را نیز در اختیار مشتری­های خود قرار می­دهد.

 

جمع­بندی

کارت گرافیک یکی از قطعات مهمی است که بدون وجود قدرت آن، نمی­توان هیچ یک از کارهای سنگین گرافیکی مثل کار با فتوشاپ، ادوبی پریمیر و گیمینگ را انجام داد. به همین دلیل در برخی موارد دیده می­شود که اهمیت آن از پردازنده مرکزی که به­عنوان قلب تپنده سیستم شناخته می­شود نیز بالاتر خواهد رفت.

در بازار انواع مختلفی از کارت­های گرافیکی وجود دارند که هر کدام از آن­ها دارای ویژگی­های منحصربه­فرد، مزایا و معایب خاص خود هستند. پس درصورتی­که به­دنبال بهترین قطعه گرافیکی برای بازی­های آنلاین و سنگین خود هستید، بررسی فنی کارت­های ROG Strix GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB، RTX 3070 Ti VENTUS 3X 8G OC و AORUS GeForce RTX 4080 16GB MASTER را در اولویت قرار دهید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه