اخبار داغ

وقتی سامانه پستی نیروی انتظامی و اداره پست با هم همخوانی ندارد؛

چوب بروکراسی پیچیده اداری لای چرخ زائران کربلا

چوب بروکراسی پیچیده اداری لای چرخ زائران کربلا
شهروندان برای اطلاع از مراحل سیر گذرنامه خود را از طریق سامانه‌های پستی اقدام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، یکی از اصول اولیه رفتن به سفرهای زیارتی خارج از کشور و عتبات‌عالیات داشتن گذرنامه قانونی است.

باتوجه‌به نزدیک‌شدن به ماه محرم و ایام اربعین حسینی، خیل عظیمی از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) به سمت کربلا و عتبات‌عالیات عراق مشرف می‌شوند.

نیاز است برای سهولت در سفر مشتاقان زیارت عتبات برای عبور قانونی از مرز اقدامات لازم برای تهیه گذرنامه قبل از سفر انجام شود.

که در حال حاضر ثبت‌نام و تهیه گذرنامه از طریق دفاتر پلیس +۱۰ ادارات پست شهرستان‌ها انجام می‌شود.

دراین‌بین برخی از شهروندان زاهدانی که برای مراحل تهیه گذرنامه به ادارات پلیس +۱۰ مراجعه کردند با مشکلاتی روبرو شدند.

«بارکد پستی گذرنامه»، پلیس با اداره پست همخوانی ندارد


به گفته برخی شهروندان بارکد گذرنامه‌ای را که پلیس +۱۰ به ما می‌دهد در سامانه اداره پست همخوانی ندارد و این باعث شده است تا برای پیگیری وضعیت گذرنامه از طریق اداره پست با مشکل روبرو شویم و متصدیان اداره پست می‌گویند بارکد در سامانه ثبت نیست.

برای پیگیری این موضوع خبرنگار ما به سراغ مدیرکل پست سیستان و بلوچستان رفت، وی بیان کرد: متقاضیان دریافت گذرنامه بعد از ثبت‌نام در پلیس +۱۰ با مراجعه به سامانه مشترک بین شرکت پست و نیروی انتظامی به آدرس najatracking.post.ir می‌توانند بارکد ۲۰ رقمی گذرنامه خود را دریافت کنند.
 
هدایت‌الله کرد ادامه داد: تنها با دریافت این بارکد ۲۰ رقمی می‌توانند مراحل گذرنامه خود را پیگیری کنند.

وی افزود: شهروندان بعد از دریافت بارکد گذرنامه، با ورد به سامانه رهگیری محصولات پستی به آدرس tracking.post.ir می‌توانند مراحل دریافت گذرنامه خود را پیگیری کنند.

مدیرکل پست سیستان و بلوچستان در خصوص عدم باز شدن لینک معرفی شده تصریح کرد: قبلاً دسترسی به این سامانه در بستر اینترنت بود و مردم می‌توانستند به‌راحتی بارکد ۲۰ رقمی گذرنامه خود را دریافت کنند؛ اما از وقتی که این سامانه‌ها به بستر اینترانت داخلی اداره پست منتقل شده است فقط از طریق شبکه داخلی اینترانت اداره پست امکان دسترسی به این سامانه‌ها وجود دارد و مردم با مراجعه به اداره پست می‌توانند کد را دریافت کنند.

شهروندان از مراجعه حضوری به اداره پست خودداری کنند


«کرد» تصریح کرد: از زمانی که گذرنامه به اداره پست تحویل می‌شود تا لحظه ورود به اداره پست شهر محل سکونت سیر مراحل مرسوله پستی از طریق سامانه پیامکی به شهروندان اطلاع‌رسانی می‌شود.

این مسئول افزود: گذرنامه و همه مرسوله‌های پستی به‌محض ورود به اداره پست به نامه‌رسان برای تحویل به آدرس شهروندان داده خواهد شد؛ لذا تقاضا می‌شود برای جلوگیری از اذحام جمعیت شهروندان از مراجعه حضوری به اداره پست خودداری کنند.
 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه