اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

ترفند کایلاس به بهانه سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال/ کایلاس پانزی است

ترفند کایلاس به بهانه سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال/ کایلاس پانزی است
یکی از موسساتی که این روزها با ترفند پانزی در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌شود کایلاس است که با ترفند سرمایه‌گذاری رمزارز با سود بالا جذب سرمایه می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ کایلاس یک طرح پانزی است که با ایجاد وب‌سایت و پلتفرم‌هایی با دریافت مدارکی ادعا می‌کند که خدمات سرمایه‌گذاری با سودهای بسیار بالا و بی‌منطق را به ایرانیان ارائه می‌کند. این در حالی است که امکان دریافت چنین خدمات مشابهی تقریباً در دنیا بی نظیر است و همین وسوسه باعث می‌شود تا بسیاری از افراد در این طرح‌های پانزی ثبت‌نام کرده و با ترفند خرید ارز دیجیتال دارایی خود را از دست دهند. اما مسئله اینجاست تا چه اندازه این ادعاها درست است؟

چند نکته مهم درباره کلاهبرداری‌ پانزی‌ها با ترفند ارز دیجیتال

کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال با ارزهای سنتی مثل دلار و ریال متفاوت است؛ زیرا در ارزهای سنتی برای شما امکان پیگیری و شکایت وجود دارد و امکان پیگیری مبدأ و مقصد پول وجود دارد؛ ولی در بحث ارزهای دیجیتال، اوضاع کمی متفاوت است. نه سازمان مرکزی وجود دارد که شما بخواهید به آن شکایت کنید و نه اصلاً نام و مشخصات حقیقی که بخواهد مورد پیگرد قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

پامپ و دامپ؛ الگوی روبه‌افزایش پانزی‌ها در بازار ارز دیجیتال

درواقع این ویژگی ارزهای دیجیتال یعنی ناشناس بودن آن در چنین مواقعی می‌تواند به زیان برخی کاربران، مخصوصاً افراد تازه‌کار تمام شود. پس مهم است که پیش از ورود به این بازارها با شیوه‌های کلاهبرداری در آن آشنا شوید و گول وعده‌های دروغین و نمایشی در وب‌سایت‌های ساختگی و حتی تبلیغ سلبریتی‌های معروف شبکه‌های اجتماعی پر مخاطب را نخورید.

روش‌های کلاهبرداری از طریق ترفندهای مشابه کایلاس ازجمله روش‌های شناخته شده در این ارزها روش‌هایی است که از آنها نام می‌بریم: تشکیل پروفایل‌ در سایتی که هیچ پشتوانه‌ای در کشور شما ندارد - روش جایزه بزرگ  - استفاده از گوگل اسپم - استفاده از روش پامپ و دامپ کردن - روش دست‌کاری در قیمت توکن‌ها - وعده سودهای بسیار بالا و فضایی - دعوت‌کردن از سایر افراد - مسدودشدن حساب‌ها در سایت و... که هر یک از این روش‌ها شگردی خاص برای ربودن سرمایه‌های شماست.

البته فراموش نکنید که این‌ها فقط بخشی از روش‌های شناخته شده هستند و افراد کلاهبردار همواره در حال طراحی روش‌های خلاقانه برای به‌دست‌آوردن پول افراد دیگر هستند. اما هرچقدر هم که روش‌های جدید خلق شود شما می‌توانید با رعایت ساده‌ترین نکات تا حد بسیار زیادی از خطر کلاهبرداری در امان بمانید.

کایلاس پانزی است

همه مواردی که گفته شده برای معرفی طرحی جدیدی است به نام کایلاس که بررسی‌ها نشان می‌دهد این فعالیت به‌نوعی غیرحقیقی و یک پلتفرم غیرقانونی است و در صورت سرمایه‌گذاری زیان بزرگی را به شما خواهد زد.

این شرکت مدعی شده که سود روزانه ۲ درصد و ماهیانه ۶۰ درصدی را به مخاطبان خود می‌دهد؛ ولی این سود را شما فقط در سایت غیرواقعی آنها می‌بینید و هرگز قابل‌برداشت نخواهد بود و حداقل تا کنون کسی چنین برداشتی را نداشته است.

از دیگر ادعاهای غیرواقعی کایلاس

این شرکت در انگلستان ثبت شده و دارای شماره ثبت است - برنامه جایزه بزرگ - از ۵۰ تا ۱۰۰ دلار یا یورو، برای هر ۵۰۰۰ گردش مالی تیم شما تا بی‌نهایت - جایزه به‌صورت خودکار به موجودی حساب شخصی شما واریز می‌شود و می‌تواند به هر سیستم پرداختی برداشت شود. برداشت ظرف ۴۸ ساعت انجام می‌شود - برنامه جایزه هنگام واریز از ۳۰۰۰ دلار یا ۳۰۰۰ یورو در دسترس است و...

نمونه هایی از بلاگرهای بی سوادی که این کلاهبرداری را در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند



بررسی‌های راه دانا، نشان از این موضوع دارد که این شبکه قبلاً در هندوستان هم چنین فعالیت‌هایی را داشته و بسیار بدنام است و افراد بسیار زیادی از این سیستم زیان‌دیده‌اند و سرمایه‌های خود را از دست دادند.

کایلاس به‌تازگی مطالبی را به زبان فارسی در شبکه‌های مجازی به‌خصوص توییتر، اینستاگرام، تلگرام و فیس‌بوک ارائه می‌کند و ادعا می‌کند که این خدمات با پشتیبانی و حمایت از کاربران ایرانی صورت می‌پذیرد. پس لطفاً توجه داشته باشید که همه این ادعاها ترفندی است که آنها به کار گرفته‌اند و مدارکی در این شبکه‌های اجتماعی به زبان فارسی ارائه شده است اساساً وجهه قانونی ندارند.

کاربران ایرانی باید توجه داشته باشند که الگوریتم بررسی‌کننده (دیتکتور) که اولین فاکتور میزان امنیت (آتوریتی) یا اعتبار صفحه است، به این نوع وب‌سایت کمترین میزان اعتبار را اختصاص داده و از فاکتورهایی گویا برای عدم اعتماد به این سایت‌ها و پلتفرم‌ها می‌گوید.

از جمله این فاکتورها، تاریخ ایجاد دامنه که نشان می‌دهد این وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌ها دارای عقبه زمانی بالایی نیستند
میزان مشکوک بودن وب‌سایت که معمولاً درباره کایلاس ۱۰۰ درصد است - نمایه‌های مشکوک ۱۰۰/۹۹ - میزان محبوبیت وب‌سایت/ صفر (ضعیف) - رتبه‌بندی از نظر فیشینگ ۱۰۰/۶۹ - اسپم اسکور ۱۰۰/۱ - رتبه‌بندی از نظر بدافزار ۱۰۰/۹۹ - اتصال سرور از طریق  HTTP / یافت نشد.

همه اینها در حالی است که این کایلاس مدعی است از انگلستان مجوز دارد و مدرکی را به این زبان در وب‌سایت خود نشر نموده که این مدرک در سایر کشورها هیچ ارزشی ندارد و قانونی‌بودن این مؤسسه را اثبات نمی‌کند و اصولاً وظیفه اصلی پایگاه صادرکننده این سند ثبت اطلاعات شرکت‌ها و کسب‌وکارهایی است توسط کاربران انجام می‌شود و هیچ وجاهت قانونی به مدرک آپلود شده نمی‌دهد.

نکته بعدی اینکه این سایت (کایلاس) به جز یک آدرس ایمیل هیچ اطلاعات دیگری را از خود منتشر نکرده است؛ اینکه دفتر مرکزی شرکت کجاست، بنیان‌گذاران آن چه کسانی هستند، شرکت در کشور مبدأ سرمایه‌گذاری کجا ثبت شده و مواردی ازاین‌دست... به زبان ساده می‌توان گفت این شرکت کاملاً بی‌نام‌ونشان است.

کایلاس مدارکی را هم به نام بیمه در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی نشر داده که آن هم غیرواقعی و غیراجرایی در کشورهای مبدأ است و به‌نوعی هیچ تضمینی محسوب نمی‌شود.

به گزارش راه دانا، همه اینها دلیلی شد تا درباره فعالیت این شرکت به‌ظاهر سرمایه‌گذاری به همه ایرانیان هشدار دهیم تا در دام این ترفند پانزی گرفتار نشوند و قبل از سرمایه‌گذاری از خود بپرسند وقتی در صنایع‌ های‌ریسک در وال‌استریت حداکثر سود ۸ درصد است چگونه ممکن است کسی ماهیانه ۶۰ درصد سود به شما بدهد و چرا بزرگان سرمایه‌داری دنیا کسب‌وکارها و کارتل ها و تراست‌های تجاری خود را تعطیل نمی‌کنند و از این افراد سود نمی‌گیرند؟

در نهایت با وجود اینکه بررسی ها حاکی از این است که این شرکت در ایران هیچ نمایندگی یا دارایی رسمی ندارد که در صورت زیان بتوان به مرجعی قانونی دادخواست رسمی داد یا اموال آنها را به عنوان پشتوانه مالی معرفی یا توقیف کرد ولی راه دانا، آمادگی دارد تا در صورتی که مسئولان یا فعالان این حوزه مدرکی دال بر صحت یا دفاع از ادعاهای خود دارند با ارائه آن مدارک به دانا توضیحات آنها را نشر نماید.

بیشتر بخوانید:

پانزی ها با ترفندهای جدید در کمین سرمایه گذاران/ گول تبلیغات پانزی ها در کانال های پرطرف‌دار را نخورید

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه

نظرات
آروین -> 1402/05/30
پاسخ

نزدیک بود من در دام این شرکت بیفتم و سرمایه ام را از دست بدهم .با تشکر از اطلاعاتکون در مورد کایلاس