اخبار داغ

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین مطرح کرد؛

محله های اسلامی به همت بسیج و با حضور مردم شکل خواهد گرفت

محله های اسلامی به همت بسیج و با حضور مردم شکل خواهد گرفت
نشست تخصصی «تحقق محله های اسلامی» و افتتاح نمایشگاه عملکرد و پیشرفت با حضور سردار غلامرضا سلیمانی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست تخصصی «تحقق محله های اسلامی» و افتتاح نمایشگاه عملکرد و پیشرفت با حضور سردار غلامرضا سلیمانی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین، قرارگاه های منتخب استان ها و اصحاب رسانه امروز یکشنبه ۲۵ تیرماه در سالن شهید فهمیده سازمان بسیج برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سردار بابا احمدی معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج با عرض خوش آمدگویی و خداقوت به فرماندهان پایگاه های منتخب بسیج محلات کشور برای حضور در این طرح کشوری جهت «تحقق محله های مردم سالار دینی» گفت: میل به تشکیل جامعه و محله اسلامی در نهاد حاکمیت قرار دارد و هدف نهایی برای برقراری حکومتی اسلامی و مردم سالار به رهبری امام عصر(عج) است که این مساله به عنوان طرحی کشوری در دستور کار معاونت بسیج محلات قرار گرفت و همه پایگاه های فعال کشور شامل 60 هزار پایگاه برای تحقق این طرح گام برداشتند تا به عنوان پرچم داران تولید قدرت نرم جامعه، محله های مردم سالار اسلامی را محقق کنند.

معاون بسیج مساجد و محلات سازمان بسیج با اشاره به بیش از ۱۹۰۰ محله ای که برای این طرح ملی هدف گذاری شده اند، از ۱۶۸۰ محله ای نام برد که هم اکنون شورای تحول آنها ثبت شده است و حالا قریب به ۳۲ هزار پایگاه مقاومت بسیج در این راستا فعالیت های جدید خود را آغاز کرده اند.

سردار بابا احمدی افزود: در کنار این طرح بزرگ ملی، احیای مساجد با کمک و همراهی امامان مساجد در دستور کار این معاونت قرار گرفته و در سال گذشته ۱۲۷۰ مسجد توسط پایگاه های بسیج مقاومت مجددا احیا شده اند و حالا با حضور قرارگاه های منتخب این طرح، نمایشگاه عملکرد و پیشرفت تحقق محله اسلامی طی دو روز برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست سردار غلامرضا سلیمانی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین با تسلیت ایام پیش رو گفت طلیعه انقلاب اسلامی در بعدازظهر عاشورا شکل گرفته است؛ حادثه عاشورا که درس آموزترین رویداد تاریخ اسلام به شمار می آید، سرآغاز یک دوره جدیدی بود که سال ها بعد در سال ۵۷ شکل تازه، جدید و بدیعی از مردم سالاری دینی را در قالب حکومت اسلامی محقق گردانید.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه تشکیل جمهوری اسلامی و تحقق مردم سالاری دینی در طول تاریخ نظیر ندارد، گفت: امام خمینی (ره) به عنوان یک فقیه توانست این نظریه حکومت اسلامی را به روزرسانی کند و با پایمردی مردم ستم کشیده ایران این حکومت را تشکیل دهد.

وی ادامه داد: مردم سالاری اسلامی و دینی کاملا متفاوت از نظریه های مکاتب غربی است؛ یعنی شکل گیری نوع جدیدی از ارائه حکومت داری بر اساس حضور امام و مردم و برخلاف غربی ها که معمولا خودشان را از رهبری الهی منتفی می دانند، این نوع حکومت به رهبری امام و بر پایه مردم شکل گرفته است؛ راهبری مردم در حکومت به دست امام صورت می گیرد همان طور که در طول جنگ این راهبری به درستی صورت گرفت.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه جهت تحقق محله های اسلامی به تشکیلات نیاز است، گفت: اساس این تشکیلات باید بر پایه مردم شکل بگیرد و همان طور که در طول دفاع مقدس بسیج، این تشکیلات را محقق کرد، حالا نیز با همت و تلاش همان مردم این محله های اسلامی شکل خواهد گرفت.

در ادامه این نشست با حضور سردار سلیمانی و سعید جلیلی نماینده مقام معظع رهبری در شورای عالی امنیت ملی، نمایشگاه عملکرد و پیشرفت «تحقق محله های اسلامی» افتتاح شد.

بیشتر بخوانید؛

افتتاح اولین نمایشگاه عملکرد و پیشرفت محلات مردم سالار اسلامی

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه