اخبار داغ

آلودگی هوا، ادارات خراسان شمالی را به تعطیلی کشاند

آلودگی هوا، ادارات خراسان شمالی را به تعطیلی کشاند
به دستور استاندار خراسان شمالی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان به دلیل آلودگی هوا از ساعت ۹ صبح امروز سه شنبه تعطیل شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اعلام کرده است شاخص آلودگی هوای بجنورد از مرز ۳۰۰ گذشته و به همین دلیل ادارات استان امروز سه شنبه ۲۷ تیر از ساعت ۹ به بعد تعطیل هستند.
بنا بر گفته غلامرضا شفیق این تعطیلی شامل دستگاه‌های خدمات رسان، امدادی و بانک‌ها نمی‌شود و همچنین دستگاه‌هایی که آزمون برگزار می‌کنند، همانند آموزش و پرورش نیز در صورت داشتن این قبیل برنامه‌ها از این تعطیلی مستثنی هستند؛ در غیر این صورت آن‌ها نیز تعطیل هستند.
طبق اعلام این مقام مسئول پیش بینی می‌شود آلودگی هوای استان تا اواخر امشب ادامه داشته باشد و به همین دلیل از مردم به ویژه بیماران قلبی و ریوی درخواست می‌کنیم تا از منازل خود خارج نشوند.

در همین زمینه اداره کل هواشناسی خراسان شمالی اعلام کرده است که ۴۸ ساعت قبل اعلام کرده بودیم که هوا آلوده می‌شود، امشب باران می‌بارد و انتظار می‌رود آلودگی کاهش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم در پی تعطیلی ادارات به دلیل آلودگی هوا اعلام کرده است، در شهرهای بحرانی تمام افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی از منزل خارج نشوند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه