اخبار داغ

گزارشی از نخستین همایش تخصصی پدافند غیرعامل سپاه تهران بزرگ؛

وزیر کشور: طرح عملیاتی سپاه تهران بزرگ می‌تواند نقطه کلیدی ما برای حضور به موقع در شرایط بحرانی باشد


وزیر کشور: طرح عملیاتی سپاه تهران بزرگ می‌تواند نقطه کلیدی ما برای حضور به موقع در شرایط بحرانی باشد
اولین همایش تخصصی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل سپاه تهران بزرگ با حضور سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، احمد وحیدی وزیر کشور، سردار غلامرضا جلالی رئیس پدافند غیر عامل کشور، محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران و علیرضا فخاری استاندار تهران در سالن همایش شهید فهمیده سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اولین همایش تخصصی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل سپاه تهران بزرگ با حضور سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، احمد وحیدی وزیر کشور، سردار غلامرضا جلالی رئیس پدافند غیر عامل کشور، محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران و علیرضا فخاری استاندار تهران در سالن همایش شهید فهمیده سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

 ارائه الگوی جدید در نحوه همکاری بین بخشی با موضوع مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در پایتختف، ارتقای هم افزایی بین سازمان‌های پذافند غیرعامل و مدیریت بحران کشور، شهرداری تهران و سپاه تهران بزرگ براساس تفاهم نامه، ایجاد تحول در آموزش و توسعه آن جهت برگزاری مانور و اجرای برنامه‌های ابلاغی با توجه به ظرفیت سازمان‌های پدافند غیرعامل و مدیریت بحران کشور و همچنین هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و سازمان‌ها در مواقع بحرانی و... از جمله اهداف این همایش بوده است. 

سردار حسن زاده: در تهران علاوه بر بحران‌های طبیعی با بحران‌های امنیتی مواجهیم

وزیر کشور: طرح عملیاتی سپاه تهران بزرگ می‌تواند نقطه کلیدی ما برای حضور به موقع در شرایط بحرانی باشد/سردار حسن زاده: آموزش مردم و توانمندسازی مسئولان؛ دو مولفه مهم برای مدیریت بحران در پایتختسردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ در همایش تخصصی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سپاه تهران بزرگ که صبح امروز در سالن ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، گفت: این همایش تخصصی، بر مدیریت بحران در پایتخت تمرکز دارد چرا که در تهران با توجه به وسعت و جمعیت میلیونی، با بحران‌های متعددی رو برو هستیم و باید به دستگاه‌های مختلف در مدیریت بحران‌هایی که در پایتخت وجود دارد، کمک کرد تا در این شرایط بتوانیم بحران را مدیریت کنیم. 

وی افزود: ما علاوه بر بحران‌های طبیعی در تهران، با بحران‌های امنیتی هم مواجه هستیم و باید تهدیدات ترکیبی در این زمینه را هم مد نظر قرار دهیم؛ در پایتخت نمی‌توان چالش‌های اجتماعی، بحران‌های فرهنگی و اقتصادی را هم نادیده گرفت و این موارد، می‌تواند مواضع کل کشور و حتی بین المللی را تحت الشعاع خود قرار دهد. مولفه جمعیتی، سکونت‌گاهی و حمل و نقل و. یک پیچیدگی خاصی را در تهران به وجود آورده است که این شرایط باید در مواقع بحرانی به بهترین شکل مدیریت شود. 

سردار حسن زاده خاطر نشان کرد: یکی از اهداف این همایش تخصصی این است که بتوانیم ظرفیت‌های پایتخت را در مقابله با بحران در نظر بگیریم و با هم افزایی دستگاه‌ها و سازمان‌ها بتوانیم در مواجهه با بحران‌ها به بهترین شکل مواجه شویم.

فرمانده سپاه تهران بزرگ ادامه داد: نیاز است که سطح مدیریت بحران در پایتخت را ارتقا دهیم چرا که تهران جمعیت زیادی در دل خودش دارد و با توجه به وسعت جغرافیایی اش، فقط با هم افزایی و همدلی می‌توان در مواقع بحرانی عکس العمل مناسب و سریع انجام داد. 

سردار حسن زاده با بیان اینکه نباید اول در تهران با بحران مواجه شویم و سپس برای حل آن، برنامه ریزی کنیم، گفت: این روز‌ها برخی پیش خبر‌ها در خصوص بحران‌های طبیعی همچون زلزله را در تهران می‌شنویم و همین موضوع باعث نگرانی شهروندان پایتخت شده است؛ مثلا در سال ۹۶ هم شاهد وقوع زلزله در قزوین بودیم که پس لرزه‌های آن در تهران احساس شد و به موازات آن دیدیم که مردم پایتخت هم وحشت زده ازخانه‌های خود خارج شدند، پمپ بنزین‌ها شلوغ شد و مدام این خطر احساس می‌شد که ممکن است پس لرزه‌های شدیدتری تهران را تهدید کند و همین بحران در تهران را رقم زد.

فرمانده سپاه محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ افزود: برای حل مشکلات و بحران‌های پیش رو در پایتخت باید اقدامات کافی را پیش بینی کنیم و یکی از آن موارد، بحث آموزش عمومی احاد مردم در مقابله با بحران هاست؛ نباید از یاد برد که کشورمان جزو ۱۰ کشور مخاطره آمیز در جهان است و خطراتی همچون سیل، زلزله مدام در کمین کشورمان است و در این شرایط، باید بحران را مدیریت کرد و راه حل اول آن، آموزش مردم در مواقع بحرانی و سپس هم افزایی بین دستگاه‌ها برای مدیریت بحران است. 

سردار حسن زاده تاکید کرد: آموزش آحاد مردم در بستر آموزش و پرورش و توانمند کردن مدیران از نظر مدیریت بحران، دو مولفه بسیار مهم است که در پایتخت باید برای مقابله با بحران مدنظر قرار بگیرد و برای تحقق بخشی این امر، باید کارگاه‌های مدیریت بحران در همه بخش‌ها بصورت سالانه برگزار شود.

وزیر کشور: طرح عملیاتی سپاه تهران بزرگ می‌تواند نقطه کلیدی ما برای حضور به موقع در شرایط بحرانی باشد

وزیر کشور: طرح عملیاتی سپاه تهران بزرگ می‌تواند نقطه کلیدی ما برای حضور به موقع در شرایط بحرانی باشد/سردار حسن زاده: آموزش مردم و توانمندسازی مسئولان؛ دو مولفه مهم برای مدیریت بحران در پایتخت
 احمد وحیدی وزیر کشور در همایش تخصصی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سپاه تهران بزرگ در این همایش گفت: موضوع نشست تخصصی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل برایمان اهمیت زیادی دارد؛ در موضوع پدافند غیر عامل که تهدید محور است، طرف مقابلمان دشمن و در موضوع مدیریت بحران، با حوادث طبیعی روبرو هستیم و این دو موضوع مهم، شباهت قابل توجهی از نوع پرداختن به موضوع دارد .

وی ادامه داد: وقتی به مدیریت بحران توجه می کنیم فرض این است که یک سیستم از حالت تعادل وطبیعی خارج شده است و وضعیتی محسوب می شود که شکل بحرانی به خود می گیرد، سطح این بحران می تواند در سطح یک استان، شهر و یا روستا باشد و  در آن شرایط با یک حالت پیچیده مواجه هستیم و باید آن را به بهترین شکل مدیریت کنیم تا مردم دچار آسیب نشوند.  

وحیدی با بیان اینکه در مدیریت بحران، جمعیت و وسعت جغرافیایی اهمیت زیادی دارد، گفت: آرامش و امنیت مردم همیشه برایمان اهمیت زیادی دارد و در مواقع بحرانی، این دو مولفه ضریب می گیرد و در این شرایط، مدیریت بحران یک فریضه بزرگ است چون جان مومنی به خطر افتاده و باید هر کاری کرد تا نجاتش داد. 

وزیر کشور با اشاره به اینکه افزایش تاب آوری موضوع مهمی در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل است، افزود: در زلزله های سابق که در اطراف تهران رخ داد، شاهد نگرانی مردم عزیز پایتخت بودیم و همین نبود آرامش، می توانست به بحران های دیگری در تهران منجر شود مثل صف پمپ بنزین و یا ترافیک خیابان ها و ... در این شرایط با آموزش دادن مردم می توانیم بحران را به بهترین شکل مدیریت کنیم و به همین دلیل آموزش مقابله با شرایط بحرانی برای مردم اهمیت زیادی دارد چون در این شرایط، بازتوانی روحی و روانی مردم ملاک ماست.

وحیدی اضافه کرد: ساختار و زیرساخت ها هم در شرایط بحران باید خلاقانه باشد. برای مثال وقتی یک بحران و حادثه ای رخ داده است، اگر سازمان های مرتبط با مدیریت بحران نتوانند خودشان را با شرایط وفق دهند، با مشکلات عدیده ای روبرو می شویم و این شرایط، نیازمند سازمانی هستیم که منعطف عمل کند. 

وی ادامه داد: مسئله طرح عملیات در شرایط بحرانی هم اهمیت زیادی دارد،  ما براساس طرح عملیات می توانیم دور هم جمع شویم و این جلسه هم مقدمات آن است و در این شرایط می توانیم با تقسیم کار جداگانه، برای مقابله با بحران هایی همچون سیل و زلزله اماده شویم. در حال حاضر بحران هایی همچون سیل، زلزله، فرونشست زمین، آتش سوزی و... جزو خطراتی است که مدام در سطح کشور با آن روبرو هستیم و برای مقابله با این بحران ها باید طرح عملیات داشته باشیم و فرماندهی این موضوع اهمیت زیادی دارد.
وزیر کشور گفت: در مدیریت بحران، اگر سپاه تهران بزرگ بتواند طرح عملیاتی تهیه کند و در این طرح عملیات، وظایف سازمان ها و دستگاه هایی همچون هلال احمر، فراجا، اورژانس و ... تعریف شود، یقینا در مواقع بحرانی می توان به بهترین شکل در راستای خدمت رسانی به مردم عمل کرد و یقینا این طرح عملیاتی نقطه کلیدی ما برای حضور به موقع و هدفمند در صحنه برای مقابله با بحران است. 

وی با بیان اینکه نظام پشتیبانی در مقابله با بحران ها هم حائز اهمیت است، افزود: اینکه ما نظام پشتیبانی را متناسب با بحران شکل دهیم، خیلی موضوع مهمی است مثلا در مواقع بحرانی و زمان های طلایی شاهد حضور هلال احمر در مناطق بحران زده هستیم و به موازات آن سایر دستگاه ها هم می توانند ایفای نقش کنند. 

وحیدی ادامه داد: احساس مسئولیت در مردم در مواقع بحرانی جای تقدیر و تشکر دارد، چرا که در بحران های سابق مثل سیل و زلزله در شهرهای مختلف کشورمان شاهد امدادهای مردمی به صورت مادی و غیرمادی هم بودیم و باید گفت که مردم رکن اصلی ماجرا در مواقع بحرانی هستند که باید این شرایط به بهترین شکل ساماندهی شود. 

وزیر کشور با بیان اینکه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل نیاز به کار پژوهشی و تحقیقاتی دارند تا از این طریق بتوان بهترین روش های علمی را برای مقابله با بحران ها بیاموزیم، گفت: عناصر دانشی در موضوعات مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اهمیت زیادی دارد و باید روی این کار شود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور: برگزاری همایش تخصصی مدیریت بحران توسط سپاه تهران بزرگ هم‌افزایی دستگاه‌ها را به دنبال دارد

وزیر کشور: طرح عملیاتی سپاه تهران بزرگ می‌تواند نقطه کلیدی ما برای حضور به موقع در شرایط بحرانی باشد/سردار حسن زاده: آموزش مردم و توانمندسازی مسئولان؛ دو مولفه مهم برای مدیریت بحران در پایتخت
سردار جلالی نیز در این همایش اظهار داشت: امیدواریم اقدامات خوبی که فرمانده سپاه تهران بزرگ با هماهنگی بخش‌های مختلف اجرایی در حوزه مدیریت بحران و اورژانس، آتش نشانی و اکثر دستگاه‌ها انجام داده است، بتواند ما را به یک هم افزایی خوبی برساند. 

وی ادامه داد: برگزاری این همایش تخصص را به فال نیک می‌گیریم و امسال در سطح کشور پیش بینی کرده ایم که بتوانیم در موضوعات مختلفی از جمله سایبری، پرتوی،هسته‌ای و حوزه‌های بیولوژیک و مردم محور همایش‌هایی داشته باشیم.

سردار جلالی در ادامه سخنانش گفت: این همایش سبب شد تا آمادگی‌ها و طرح هایمان در حوزه مدیریت بحران را بازنگری کنیم تا بتوانیم آن را ارتقا بببخشیم و باید تلاش کنیم تا هماهنگی‌های بین بخش را تا آنجایی که امکانش است افزایش دهیم. 

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور ادامه داد: اقدام سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ در حوزه مدیریت بحران پایتخت را مثبت می‌دانم و این الگو می‌تواند در همه زمینه‌ها پیشگام باشد.

وی یادآور شد: سپاه و بسیج در موضوع پدافند غیر عامل و مدیریت بحران نقش اساسی و راهبردی ایفا نموده است که با بکارگیری و سازماندهی ظرفیت‌ها در سطح کشور یک پتانسیل بی‌نظیر است و به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از خدمت‌رسانی زمان طلایی در حوادث را نیرو‌های مسلح بر عهده دارند و توانسته اند در همه حوادث طبیعی خودشان را نشان دهند.

سردار جلالی اضافه کرد: طبیعتا فرصت خوبی است که بتوانیم یک نگاهی به گذشته در حوزه مدیریت بحران کنیم، ضعف هایمان را برطرف کنیم، هماهنگی‌ها را افزایش دهیم و با تمرینات جمعی و گروهی و بازخوانی حوادث گذشته و آسیب شناسی آن‌ها، یک الگوی بهتری داشته باشیم؛ به شکلی که اگر خدایی نکرده اگر حادثه‌ای رخ داد بتوانیم از قبل پیشگیری کنیم تا نسبت به وقوع حوادث غافلگیر نشویم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در ادامه تصریح کرد: کار مدیریت بحران و پدافند غیر عامل یک کار جمعی است؛ این همایش با توجه به فراگیری که دارد می‌تواند باعث هم افزایی دستگاه‌های مختلف در این موضوع شود.
او ادامه داد: این حرکت در راستای هم افزایی دستگاه ها در حوزه مدیریت بحران نباید فقط به صرف برگزاری همایش خلاصه شود و با بروزرسانی طرح‌ها می‌توانیم به عمق بخشی خوبی دست یابیم.

سردار جلالی با اشاره به نقش سپاه در پدافند غیرعامل گفت: مرکزیت کشور بسیار مهم است و هماهنگی و هم افزایی بیشتری لازم در زمینه مدیریت بحران در پایتخت باید شکل بگیرد و طرح های قدیمی در این خصوص وجود دارد که باید متناسب با شرایط جدید به روز رسانی شود تا هماهنگی‌ها به بهترین شکل صورت بگیرد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشوراقدام و فعالیت سپاه تهران بزرگ را در حوزه پدافند غیر عامل مثبت ارزیابی کرد و گفت: بنده معتقدم برگزاری اولین همایش تخصصی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل سپاه تهران بزرگ تاثیر به سزایی در هم افزایی دستگاه ها در جهت مدیریت بحران خواهد داشت. 


استاندار تهران: فقط سپاه تهران بزرگ ظرفیت مدیریت بحران و بلایا در محلات پایتخت را دارد

وزیر کشور: طرح عملیاتی سپاه تهران بزرگ می‌تواند نقطه کلیدی ما برای حضور به موقع در شرایط بحرانی باشد/سردار حسن زاده: آموزش مردم و توانمندسازی مسئولان؛ دو مولفه مهم برای مدیریت بحران در پایتخت
علیرضا فخاری نیز درهمایش تخصصی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل سپاه تهران بزرگ گفت: سازماندهی و ظرفیت سپاه محمدرسول الله(ص) کمک بزرگی به ما می کند تا  در سطح مدیریت بحران در محلات آمادگی لازم داشته باشیم و این ظرفیت را فقط سپاه تهران بزرگ دارد که بی نظیر است. 
وی ادامه داد: امروز ما شاهد برگزاری همایشی در سطح تهران بزرگ با عنوان همایش تخصصی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل هستیم که به همت و تلاش سپاه محمد رسول الله (ص) شکل گرفت که باید آن را غنیمت شمرد.

استاندار تهران در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه طبیعی است تهران با این همه ویژگی‌های جمعیتی، تراکم و مسائل مختلف باید برای مقابله با بحران ها آمادگی لازم را داشته باشد، گفت: برگزاری این گونه همایش‌ها زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا همه دست اندرکاران به تعبیری در یک طرح رزمایش مشترک با وظایف یکدیگر آشنا شوند.

فخاری افزود: نکته قابل توجه درزمان بحران، شناخت موضوع بحران است و اگر ما در رزمایش‌ها و برنامه‌هایی که در پیش داریم موضوع شناخت را به طور جدی در دستور کار قرار ندهیم، در زمان تهیه برآورد‌ها به اعداد و ارقام درستی نخواهیم رسید و طرح ریزی‌های ما در زمان بحران ناقص خواهد بود.

استاندار تهران ادامه داد: در این همایش تمام دست اندرکاران با برخی ظرفیت‌هایی که وجود دارد آشنا و آن را بررسی می‌کنند تا در زمانی که لازم است به وظایف سازمانی شان عمل کنند. 

فخاری یادآور شد: زمینه‌ای که امروز در این گونه همایش ها فراهم می‌شود، نظام تاب آوری ما در مقابل بحران را افزایش می دهد، یعنی می تواند میزان شناخت، مقاومت و ادامه حیات و زیست درست و سالم را  تحت الشعاع قرار دهد و ما با این برنامه‌هایی که سپاه محمد رسول الله(ص) به عنوان بخشی از ساختار‌های کمک دهنده در جهت مقابله با بحران‌ها در خدمت تهران تدوین کرده است، می‌توانیم به اهداف بلندمان در آماده سازی، جریان مردمی برای مقابله با بحران‌ها و آمادگی سازمان‌ها در مقابله با بحران‌ها برسیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور: خروجی همایش مدیریت بحران، هماهنگی دستگاه‌ها است/ برنامه ویژه سپاه‌ تهران‌بزرگ در حوزه پدافند غیرعامل

وزیر کشور: طرح عملیاتی سپاه تهران بزرگ می‌تواند نقطه کلیدی ما برای حضور به موقع در شرایط بحرانی باشد/سردار حسن زاده: آموزش مردم و توانمندسازی مسئولان؛ دو مولفه مهم برای مدیریت بحران در پایتخت

در ادامه مراسم، محمد حسن نامی در این همایش، با اشاره به این که خروجی این همایش بزرگ بسیار ارزشمند است، گفت: در این گونه همایش ها، نقطه نظرات آمادگی و مقابله با بحران بیان و طریقه هماهنگی دستگاه‌ها برای مدیریت بحران تشریح می‌شود. 

وی ادامه داد: نشست‌های زیادی باید در زمینه بحران برگزار شود؛ به حدی که در صورت بروز آن همه سازمان‌ها و نهاد‌ها آمادگی کامل داشته باشند.
نامی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه شهر تهران یکی از کلانشهر‌های بزرگ جهان با جمعیت بسیار زیاد است، افزود: نیاز است برای همه بحران‌ها هم در زمینه ارتقاء و هم تاب آوری مردم تهران، دوره‌های آموزشی برگزار کنیم.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: قبل از اینکه سازمان‌های متولی پای کار بیایند، مردم باید خودشان پیشتاز باشند؛ چون هر چه به این سمت پیش برویم می‌توانیم تاثیر بیشتری در جلوگیری از خطرات ناشی از بحران و همچنین سوانح انسان‌ساز داشته باشیم. 
نامی اظهارداشت: بحران‌ها به گونه‌ای است که نیازمند به هماهنگی قبلی و آموزش ویژه هستیم و این الگو می‌تواند از اثرات مخرب بحران و سوانح جلوگیری کند که به شکر خدا کار‌های خوبی در این حوزه انجام شده است.
به گفته این مسئول، از ابتدای سال شاهد آتش سوزی‌های گسترده‌ای در کشور بودیم، ولی دیدیم کشور‌های صاحب فناوری هم نتوانستند مثل ما عمل کنند.
نامی ظرفیت‌های بزرگ سپاه در پیشگیری از بحران را بی نظیر دانست و افزود: به طور مثال در کانادا ۱۰ میلیون و ۸۲۰ هزار هکتار جنگل در آتش سوخت و این در حالی بود که ۹ کشور دارای صاحب فناوری به کمک این کشور آمدند، ولی در مقایسه با ما خیلی ضعیف بودند، چون مردم، بسیج و هلال احمر در بحران‌هایی که در کشورمان بوده، شرکت داشتند.
وی گفت: اگر حضور مردم و کمک آنان نباشد حجم بحران ما بسیار خواهد بود و ما نمی‌توانیم به راحتی آن‌ها را کنترل کنیم.
نامی یادآور شد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که حضور فعالی در همه بحران‌ها دارد از ظرفیت آن‌ها به شکل بهتر و موثرتری می‌توان بهره برد، ناگفته نماند زلزله‌ای در خوی آمد که ما بلافاصله نیاز به ۴۲۰ دستگاه کانکس داشتیم، چون مردم حاضر نبودند بعد از زلزله خانه خودشان را رها کنند با یک تماس تلفنی وزیر کشور به سردار سلامی فرمانده کل سپاه، ۴۲۰ کانکس به محل حادثه رسید که این‌ها ظرفیت‌های بزرگ خارج از کمک‌های دولتی بود.
نامی ادامه داد: ظرفیت بزرگ سپاه را باید در پیشگیری بحران‌ها استفاده کرد؛ مصوبات ابلاغیه رهبر معظم انقلاب مبنایی برای تشکیل قانون مدیریت بحران شد و ما باید از این توان در پیشگیری به ویژه در مخاطره سیل زلزله و حتی آتش سوزی بیشتر بهره‌مند شویم.
وی اظهارداشت: این همایش بیشتر برای همکاری، هماهنگی، همراهی است؛ اینکه اگر ما ظرفیت‌ها را بشناسیم به موقع می‌توانیم از آن بهره برداری کنیم.

سپاه و بسیج کارنامه درخشانی در مدیریت بحران دارند
وزیر کشور: طرح عملیاتی سپاه تهران بزرگ می‌تواند نقطه کلیدی ما برای حضور به موقع در شرایط بحرانی باشد/سردار حسن زاده: آموزش مردم و توانمندسازی مسئولان؛ دو مولفه مهم برای مدیریت بحران در پایتخت

مرضیه عزتی در حاشیه همایش تخصصی پدافند غیرعامل سپاه تهران بزرگ  با اشاره به کارنامه درخشان سپاه و بسیج بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: ما بحران‌های جدی پیش رو داریم که همیشه در گذشته با ورود به هنگام و دقیق سپاه و بسیج توانستیم آن را مدیریت کنیم.

وی در ادامه سخنانش به بالا بودن هزینه‌ها در کشور انتقاد کرد و افزود: با توجه به همگرایی خوبی که قوای سه گانه دارند امیدوارم قوانین خوبی در این زمینه هم تثبیت کنند.

مسئول امور بانوان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و مدرس دانشگاه خاطرن شان کرد: با توجه به موقعیت استراتژیکی که در منطقه داریم؛ امنیت مالی، جانی و اقتصادی کشور اهمیت زیادی دارد و
به نظر می‌رسد این همگرایی که سپاه بانی آن شده و قرار است در شرایط خاص و بحران بتواند امنیت کشور را فراهم کند، بسیار مبارک و قابل تامل است.

مسئول امور بانوان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و مدرس دانشگاه، با اشاره به اینکه ممکن است دولت‌ها تغییراتی داشته باشند، اما سپاه همیشه در صحنه است، گفت: نیاز بود در کشور سکان‌داری وجود داشته باشد، معتقدم سپاه و بسیج کارنامه درخشانی دارند و افتخار کشور محسوب می‌شوند و در مدیریت بحران‌ها خوش درخشیده‌اند.


سپاه و بسیج نقش اساسی در هم افزایی بین نهاد‌های مردمی دارند

وزیر کشور: طرح عملیاتی سپاه تهران بزرگ می‌تواند نقطه کلیدی ما برای حضور به موقع در شرایط بحرانی باشد/سردار حسن زاده: آموزش مردم و توانمندسازی مسئولان؛ دو مولفه مهم برای مدیریت بحران در پایتخت

مهدی علیزاده در حاشیه این همایش اظهارداشت: ما می‌توانیم با یک ساختار قوی تهدید را تبدیل به فرصت کنیم؛ با توجه به ابلاغ مقام معظم رهبری در حوزه پدافند غیر عامل و همچنین ساختاری را هم که در مدیریت بحران داریم وزارت کشور می‌تواند یک نظام متمرکزی را در مدیریت هوشمندانه استراتژیک در مقابل با بحران در سطح شهر تهران و همچنین کشور ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه موضوع پدافند غیر عامل و مدیریت بحران یکی از مولفه‌های مهم در هر ساختار و تشکیلات است، گفت: در سیستم اصلی و فرعی در صورتی که هر بحرانی به وجود بیاید قطعا ساختار را با مشکل مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: با مدیریتی که توسط نهاد متولی مانند سپاه تهران به عنوان جانشین سازمان مدیرت پدافند غیرعامل وجود دارد، یقینا شاهد نقش بسزایی در هم افزایی بین نهاد‌های مردمی در مدیریت بحران خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران یادآور شد: با ظرفیت خوبی که سپاه در کشور ایجاد کرده است معتقدم کمک بزرگی در کاهش بحران و استرس داشته است.

گفتنی است در پایان این همایش، از طرح سردار شهید حاج حسین همدانی با موضوع طرح مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در تهران رونمایی شد.

 


 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه