اخبار داغ

حذف دو ژیمناست‌ بدون مسابقه!

یونیورسیاد دانشجویان جهان| برنز تیمی برای تپانچه، ساندا زنان و تکواندو/ ضرب دومین طلا توسط حسین پور

یونیورسیاد دانشجویان جهان| برنز تیمی برای تپانچه، ساندا زنان و تکواندو/ ضرب دومین طلا توسط حسین پور
در چهارمین روز از سی و یکمین دوره یونیورسیاد در چنگدوی چین، تیراندازان کشورمان در تپانچه ۲۵ متر زنان صاحب مدال برنز شدند‌.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چهارمین روز از رقابتهای یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدو چین برگزار شد و ورزشکاران ایران در رشته های مختلف به مصاف حریفان خود رفتند.

برنز تیمی برای تپانچه زنان

در چهارمین روز از سی و یکمین دوره یونیورسیاد در چنگدوی چین، تیراندازان کشورمان در تپانچه ۲۵ متر زنان صاحب مدال برنز شدند‌. در پایان مرحله سرعت و دقت و در مجموع دو بخش هانیه رستمیان با ۵۸۷ امتیاز به عنوان نفر اول و لعیا محمدی با ۵۷۵ امتیاز به عنوان نفر هشتم راهی فینال شد. آمیتیس جعفری با ۵۶۵ امتیاز در رده بیست و دوم قرار گرفت.

در این ماده تیم ایران با ترکیب هانیه رستمیان، لعیا محمدی و آمیتیس جعفری در جایگاه سوم قرار گرفت و به مدال برنز دست یافت. تیم‌های چین و کره جنوبی در رده اول و دوم ایستادند.

در ادامه رقابت های روز چهارم بازیهای یونیورسیاد دانشجویان جهان در چین تیم تیراندازی تپانچه بادی مردان در بخش انفرادی یک فینالیست داشت و در بخش تیمی تا یک قدمی مدال رفت.

در این رشته و در بخش انفرادی محمد کیا در رده هفتم دور مقدماتی ایستاد و راهی فینال شد. محمد حسین کیا در فینال به عنوان پنجمی بسنده کرد. نمایندگان چین، کره جنوبی و چک اول تا سوم شدند.  در بخش انفرادی، سجاد پورحسینی چهاردهم و امیر حسین مقدم در رده سی ایستاد.

اما در بخش تیمی، تیم تپانچه 10 متر مردان ایران با اختلاف کم به عنوان چهارمی بسنده کرد. در این بخش تیم های کره جنوبی، چین و هند اول تا سوم شدند.

در چهارمین روز از سی و یکمین دوره یونیورسیاد در چنگدوی چین، تیراندازان کشورمان تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت زنان پشت خط آتش ایستادند.

در پایان مرحله مقدماتی نجمه خدمتی با ۱۱۶۲ امتیاز در رده بیست و‌ نهم قرار گرفت، فاطمه کرمزاده با ۱۱۵۱ امتیاز سی و هفتم شد و فاطمه امینی با ۱۱۳۸ امتیاز در رده چهل و پنجم قرار گرفت.

تیم ایران نیز با ترکیب نجمه خدمتی، فاطمه کرمزاده و فاطمه امینی جایگاه یازدهم را به خود اختصاص داد.

در چهارمین روز از سی و یکمین دوره یونیورسیاد در چنگدوی چین و در فینال تپانچه ۲۵ متر هانیه رستمیان در جایگاه پنجم ایستاد. لعیا محمدی، دیگر نماینده کشورمان در فینال ششم شد. تیراندازی کره‌جنوبی، مجارستان و چین اول تا سوم شدند.

تیم تپانچه ۲۵ متر کشورمان در این بخش صاحب مدال برنز شد.

رقابت های تیراندازی یونیورسیاد فردا چهارشنبه به پایان می رسد. ایران تاکنون در این رشته صاحب دو مدال برنز در مواد تپانچه زنان شده است.

حذف دو ژیمناست‌ بدون مسابقه در یونیورسیاد!

در حالی که 3 ملی پوش ژیمناستیک ایران برای حضور در بازی‌های دانشجویان جهان عازم چنگدو شده‌اند نام 2 نفر آنها از استارت لیست مسابقات حذف شده است.

تیم ملی ژیمناستیک ایران با ترکیب مهدی احمدکهنی، محمدرضا خسرونژاد و مهدی الفتی راهی مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان در چین شد تا در وسایل انفرادی رقابت کنند اما حال با مشخص شدن استارت لیست روز نخست نام 2 ملی‌پوش ایران حذف شده است.

در حالی که خسرونژاد در وسیله‌های پارالل و الفتی در وسیله پرش خرک باید امروز مسابقه می‌دادند اما در استارت لیست نام آنها وجود ندارد. کهنی دیگر ملی‌پوش ایران است که باید فردا در وسیله دارحلقه مسابقه دهد.  کهنی چون لایسنسش همچنان اعتبار دارد احتمالا فردا مسابقه خواهد داد اما دو ورزشکار دیگر بدون لایسنس معتبر به این رقابتها اعزام شده اند.

علت اصلی حذف این ملی‌پوشان اعتبار نداشتن لایسنس آنها است که باید یک هفته یا چند روز قبل از شروع مسابقه انجام می‌شد اما در دسترس نبودن ایمیل فدراسیون ژیمناستیک ایران سبب این اتفاقات است.

پیش از این نیز ملی‌پوشان به خاطر همین در دسترس نبودن ایمیل از حضور در مسابقات مختلف منع شدند. ممکن است این اتفاق در بازی‌های آسیایی هانگژو نیز تکرار شود. 

برنز رحیمی در ووشو

در ادامه پیکارهای سی و یکمین دوره بازیهای یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدو چین امروز سه‌شنبه ۱۰ مردادماه رقابت‌های ووشو در بخش ساندا پیگیری شد.

در همین راستا و در وزن ۷۰- کیلوگرم مردان حمیدرضا سهندی به مصاف "مینگ وینست" از آمریکا رفت و مقابل این حریف به برتری دست یافت و راهی مرحله بعدی مسابقات شد.

در همین راستا و در وزن ۶۰- کیلوگرم مردان شجاع پناهی به مصاف"دلا وگا جت میلارد" از فیلپیین رفت و مقابل این حریف به برتری دست یافت و راهی مرحله بعدی مسابقات شد.

در ادامه پیکارهای سی‌ویکمین دوره بازی‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدو چین و در بخش ساندا محنا رحیمی نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم کشورمان در مرحله نیمه نهایی به مصاف "لی جینگ" از چین رفت و با شکست مقابل این ورزشکار، به مدال برنز مشترک دست یافت.

‎پیش از تیم کاروان ووشو کشورمان به یک مدال طلا توسط سیدمحمدی حسینی در فرم گوئن شو و یک مدال برنز توسط شاهین بنی طالبی در فرم نانچوان دست یافته بود.

حسین پور دومین مدال طلا تکواندو را ضرب کرد

علیرضا حسین پور ملی پوش وزن 58- کیلوگرم کشورمان در دیدار پایانی مسابقات یونیورسیاد چین، حریف ازبکستانی خود را شکست داد و دومین طلای تکواندو و سومین طلای کاروان ورزشی ایران را به نام خود ثبت کرد.

حسین پور برای کسب مدال در مبارزه نهایی رقابت های یونیورسیاد دانشجویان جهان مقابل «امیربک تورائف» از ازبکستان قرار گرفت و در دو راند متوالی و با نتایج 6  بر صفر و 7 بر6 مبارزه را  به سود خود خاتمه داد  دومین مدال تکواندو ایران را کسب کند. پیش از او، مهدی حاجی موسایی روز گذشته توانسته بود نخستین مدال طلای تکواندو را به دست آورد.

حسین پور برای رسیدن به مبازره پایانی  «لیل برونو» از برزیل، «آچنینه از هلند،  «بدارت ساموئل» از فرانسه و  «پارک چن» از کره جنوبی را با نتایج مشابه 2 بر صفر شکست داده بود.

مهران برخورداری ملی پوش وزن 80- کیلوگرم کشورمان هم امروز با شکست در دیدار نیمه نهایی مقابل سوخرات سالائف از ازبکستان به مدال برنز بسنده کرد. غزل سلطانی و ملیکا میرحسینی نیز دیگر ملی پوشان ایران بودند که با شکست مقابل حریفان خود خداحافظی زود هنگامی به مسابقات داشتند.

تیم ملی تکواندو ایران تا کنون موفق به کسب دو مدال طلا توسط مهدی حاج موسایی و علیرضا حسین پور و یک مدال برنز  توسط مهران برخورداری و چهار مدل برنز هم در بخش پومسه کسب کرده است.

راهیابی کیا به فینال پرش سه گام راه یافت

 

مسابقات دوومیدانی سی و یکمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان از امروز سه شنبه 10 مردادماه در دو بخش زنان و مردان در شهر چنگدو آغاز شد. 

در مسابقه امروز، ایران دو نماینده داشت. حمیدرضا کیا در پرش سه گام در گروه دوم دور مقدماتی مسابقه داد. کیا در بین 12 نفر با ثبت رکورد 15 متر و 55 سانتی متر جواز حضور در مرحله فینال این رشته را کسب کرد تا روز پنجشنبه در فینال با 12 ورزشکار دیگر برای کسب مدال مسابقه دهد. 

اما امید امیریان دونده دوی 1500 متر کشورمان در گروه دوم دور مقدماتی حاضر شد اما نتوانست مسابقه خود را به اتمام برساند و به خط پایان برسد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه