اخبار داغ

صحبتهای لژیونر تیم ملی بسکتبال زنان درباره کاپ آسیا؛

یزدیان تهرانی: رمز موفقیت ما بی حاشیه بودن است/ می خواهم با سرمایه خودم زمین بسکتبال بسازم

یزدیان تهرانی: رمز موفقیت ما بی حاشیه بودن است/ می خواهم با سرمایه خودم زمین بسکتبال بسازم
لژیونر بسکتبال زنان ایران گفت: می خواهم با سرمایه خودم زمین بسکتبال بسازم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کیمیا یزدیان تهرانی بازیکنی است پرانرژی و خوش استیل که یکی از اولین لژیونرهای بسکتبال زنان ایران محسوب می شود. کیمیا هر وقت در کاپ آسیا به میدان آمد، با پاسهای طلایی اش تیم را راه انداخت و در کنار آنهم امتیاز آورد. ملی پوش کشورمان در بازیهای کاپ آسیا دیویژن B معتقد است اگر پرتابهایمان در بازی برابر اندونزی گل می شد، شاید نتیجه ای دیگر رقم خورده بود و اکنون مسیر ساده تری برای رسیدن به فینال داشتیم. کیمیا درباره رقابتهای کاپ آسیا صحبت کرده است.

*از سه ماه پیش تمرین می کردید؛ آیا تمرینات تعییراتی در نحوه بازی شما داشته؟

تمرینات اصولی تر شده و مهارتهای فردی و تیمی ما افزایش پیدا کرد. بدنسازی تیم هم تغییر پیدا کرد به نحوی که آثارش را در بازیها دیدیم و دیگر از نظر بدنی کم نمی آوریم.

*به نقاط ضعف و قوت خود واقف شده اید؟

بازیهای دوستانه ای که پیش از کاپ آسیا داشتیم، بزرگترین کمک  برای ما بود. بخصوص که مربی خارجی  روی نفرات و ارنج ها شناخت پیدا کرد که در تایلند نتیجه اش را دیدیم.

*نوجوانان دختر بسکتبالیست کشورمان با صعود به فینال دیویژن B آسیا مسئولیت شما را سنگین تر کردند؟

بله، کاملا. آنها نه تنها انگیزه ما را 10 برابر کردند، بلکه عاملی شدند تا برای رسیدن به هدف و فینال بجنگیم تا حریفان کار دستشان بیاید. خیلی دلم روشن است و مطمئنم به دیدار پایانی می رسیم و حتی قهرمان می شویم.

*بازی سختی مقابل اندونزی داشتید. به نوعی جنگ صدرنشینی بود...

بازی سختی بود. آنها یک بازیکن WNBA داشتند که نقش بسزایی در بردشان داشت. ضمن اینکه پرتابهای ما گل نمی شد. شاید اگر آنها تبدیل به امتیاز شده بود، الان نتیجه ای دیگر رقم خورده بود.

*بازی با مالزی و مغولستان چگونه بود؟

مالزی تیم خوبی بود و بازی مقابل تیمی که سرعتی است، کار ما را مشکل کرده بود ولی تیمی که از فرصتها بیشتر استفاده کرد به برد رسید. مغولستان هم تیم خوبی داشت اما به نظرم مالزی بهتر بود.

*فکر می کنی چند سال دیگر زنان بتوانند همطراز با مردان بسکتبال کشورمان بشوند؟

در این سه ماه به بسکتبال زنان توجه ویژه ای شد این همه تغییر پیدا کردیم. اگر هر روز پیگیر ما باشند و حمایت شویم، مطمئنا این مساله زودتر اتفاق می افتد.

*لژیونری چقدر در عملکرد شما تاثیرگذار بود؟

من به عنوان اولین لژیونر تجارب خوبی بدست آوردم و امیدوارم این مسئله برای دیگر هم تیمی هایم نیز بیافتد، چون شرایط و تفکراتت را تغییر می دهد. ولی در کل برای من هدفی جز قهرمانی تیم ملی ام وجود ندارد تا همه کنار هم به اهداف مورد نظرما که موفقیت تیم ملی است، برسیم.

*نظرت درباره جوانان تیم ملی چیست؟

جوانان بسیار خوبی داریم که خیلی خوشحال هستم که کنار آنها توپ می زنم. همیشه هم نسبت به آنها توجه ویژه ای دارم و بین جمع خودمان می آورم و به آنها انگیزه می دهم و اینکه برعکس دوره های قبلب که بین باتجربه ها و ما جوانان فاصله ی زیادی بود. تیم ما حاشیه ندارد و بزرگترها تیم را حمایت کامل می کنند.

*لغو حضور تیم ملی بسکتبال سه نفره به بازیهای آسیایی هانگژو، چه تاثیری بر این رشته خواهد گذاشت؟

فکر می کنم حق این رشته بود که به هانگژو برود. چون رشته المپیکی است و فارغ از هر نتیجه ای می توانست برای بالارفتن رنکینگ ما تاثیرگذار باشد. این رشته در ایران جدید است و نباید آن را متوقف کرد. از سال 2018 خیلی تلاش شد تا به چشم بیاید. یادم هست من خودم بالشخصه از رئیس جمهور رئیسی در خواست زمین سه به سه کردم و ایشان به سجادی وزیر دستور داد تا پیگیر شوند. من می خواهم این زمین را با سرمایه خودم بسازم  و در این زمینه به فدراسیون کمک کنم تا در زمینه  سه به سه زنان را بیشتر از این فعال کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه