اخبار داغ

کامبک خوردیم و یک امتیاز برای صعود کم آوردیم؛

بسکتبال زنان کاپ آسیا| توقف در یک قدمی بهشت/ تلخ ترین نایب قهرمانی دنیا

بسکتبال زنان کاپ آسیا| توقف در یک قدمی بهشت/ تلخ ترین نایب قهرمانی دنیا
تیم ملی بسکتبال زنان ایران با شکست با اختلاف یک امتیاز در فینال کاپ آسیا از صعود باز ماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دیدار فینال رقابتهای بسکتبال زنان کاپ آسیا امروز در تایلند میان ایران و اندونزی برگزار شد. النی کاپوچیانی سرمربی تیم ملی ایران تیمش را با ترکیب معصومه اسماعیل زاده، نگین رسولی پور، معصومه اسماعیل زاده، فائزه شهریاری، آیدا گل محمدی و شیدا شجاعی در فینال کاپ آسیا دیویژن B به میدان فرستاد.

در آغاز این رقابت ایران با روحیه ای بالا بازی اش را استارت زد و توانست و پرتابهای خوبی را به ثمر رساند و 6 – صفر هم پیش افتاد. نکته جالب در این رویداد این بود با وجود ملی پوشان کشورمان بازی اول را باخته بودند، با روحیه ای قوی تر به میدان آمدند و با توجه به دفاع خوبی که ایران در دیدار قبلی برابر اردن انجام داده بود، حریف با ترس پرتابهایش را انجام داد. بعد از دقیقه 5 بازی بود که حملات ایران تبدیل به امتیاز نشد تا این بار اندونزی پیش بیافتد؛ 8- 6. با این نتیجه سرمربی تیم ملی مهلا عابدی را جایگزین گل محمدی کرد و بعد از آن بود که ریباندهای دفاع و حمله به نفع ایران رقم خورد و ایران کوارتر اول را 16- 12 به پایان برد.

وقت دوم بازی فینال بدلیل حساسیت بالای آن فشار را روی بازیکنان دو تیم زیاد کرد و همین مساله باعث شد تمرکز بازیکنان در زمین از بین برود و هر دو طرف توپهای زیادی را به هدر بدهند. تیم ایران در دفاع، ضعیف حمله کرد و اگر شیدا شجاعی پرتاب 2 امتیازی خود را انجام نمی داد، ایران نیمه را واگذار کرده بود. با این وجود تیم ملی بسکتبال زنان 25- 24 برنده داخل رختکن رفت اما نتیجه کوارتر 12- 9 به نفع اندونزی شد.

نیمه دوم با پرتاب 2 امتیازی نگین رسولی پور استارت خورد و تیم ایران توانست با یک 3 امتیازی و 2 امتیازی دیگر دوباره فاصله را زیاد کند ولی باز 3 امتیازی های اندونزیی ها  فاصله را به 2 و سپس برتری 43- 39 به نفع حریف در پایان وقت سوم کرد. کوارتر چهارم پرتابهای ناموفق ایران در مقابل 3 امتیازی های حریف در ابتدا آنها را 49 – 44 پیش انداخت. در نهایت و در کوارتر چهارم همچنان برتری با تیم اندونزی بود تا اینکه ورق برای ایران برگشت اما برد ۱۵ بر ۱۲ شاگردان النی در کوارتر چهارم کافی نبود و آنها فقط با اختلاف یک امتیاز و نتیجه ۵۵ بر ۵۴ کسب عنوان نخست این تورنمت و صعود تاریخی به سطح اول بسکتبال زنان آسیا را از دست دادند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه