اخبار داغ

تهیه کننده رادیو در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

«پیشران علم» به سراغ قله های علمی کشور رفته است

«پیشران علم» به سراغ قله های علمی کشور رفته است
نادر بنی صفار تهیه کننده برنامه «پیشران علم» رادیو گفت و گو گفت: در این برنامه روئسای دانشگاه های مطرح کشور میهمان برنامه می شوند تا از زندگی خود و نقش مهم دانشگاه در تربیت دانشجو بگویند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دانشگاه یکی از پایگاه های تعیین کننده و تاثیرگذار در پیشبرد اهداف ملی کشور است. کارکرد دانشگاه تنها در آموزش و پژوهش خلاصه نمی شود، بلکه یک پایگاه کلیدی برای کسب مهارت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می باشد. رادیو گفت‌وگو  که رسالت نخبگانی، و نقش یک رسانه تخصصی را در حوزه دانش ایفا می کند، بتازگی در جدول پخش برنامه های خود، ظرفیتی را برای حضور رئیسان دانشگاه ها در کشور فراهم کرده است. این برنامه به تهیه کنندگی نادر بنی صفار به روی آنتن رفته است.

نادر بنی صفار، تهیه کننده این برنامه رادیویی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: بدون شک توسعه اقتصادی کشورها با شرایط آموزش عالی آنان در ارتباط است، بنابراین سیستم آموزش عالی تولیدکننده هنجار است و باید سرمایه انسانی لازم را در اختیار نظام فرهنگی و اجتماعی جامعه قرار دهد. این نهاد بزرگ اجتماعی و فرهنگی به ویژه درعرصه علم و فناوری، جامعه را برای تسلط بر رویدادهای آینده توانمند و مهیا می کند. در نتیجه بررسی عملکرد روسای دانشگاه ها به عنوان قله های این پیشران ضروری به نظر می رسد. که رسانه می تواند مسیر پیشرفت این افراد را معرفی کند.

بنی صفار با بیان اینکه برنامه «پیشران علم» به سراغ قله ها و پیشران های علمی کشور یعنی همان روسای دانشگاه ها می رود، ادامه داد: این برنامه که از ۲۶ مرداد ماه به روی آنتن رفته، سعی دارد نهادهای دانشگاهی را از سه جنبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که پایه های توسعه یک ملت محسوب می شوند، مورد بررسی قرار دهد.

وی پیرامون ضرورت تولید این برنامه، گفت: نقش و اهمیت دانشگاه به عنوان یک پدیده جریان ساز در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های کلان علمی کشور و نیز نقش این اَبرپدیده علمی در ریل گذاری سیاست های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور از رویکردها و رهیافت های موثر گفت‌و‌گوهای این برنامه با مهمانان است.

بنی صفار اظهار کرد: پیگیری چالش های رسیدن به اهداف علمی دانشگاه، چگونگی استفاده از پژوهش های دانشگاه در پیشبرد اهداف جامعه، نحوه حمایت از دانشجویان، سطح علمی اساتید و... نیز از دیگر محورهای مورد بحث در برنامه پیشران علم خواهد بود.

بنی صفار در توضیح انتخاب نام پیشران علم برای این برنامه گفت: دانشگاه به عنوان جبهه مقدم در رصد علمی و چشم انداز هر جامعه دخالت موثری دارد و به طور یقین نقش پیشران دانش را به طور خاص در کشور انجام می دهد، از این رو نام برنامه را «پیشران علم» انتخاب کردیم.

بنی صفار در پایان خاطرنشان کرد: برنامه پیشران علم که نگاهی اجمالی به زندگی رئیسان دانشگاه های کشور دارد هر هفته پنج شنبه ها میزبان یکی از این اساتید دانشگاه است و رئیسان دانشگاه هایی مثل علوم پزشکی تهران، صنعتی شریف، هنر تهران،علم و صنعت ایران، صنعتی امیرکبیر و 13 دانشگاه دیگر در لیست دعوت این برنامه خواهند بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه