اخبار داغ

چرا مایکروویو غذا را گرم نمی کند؟

چرا مایکروویو غذا را گرم نمی کند؟
مایکروویو یک دستگاه الکترونیکی است که از امواج مایکروویو استفاده می‌ کند تا غذا را گرم کند. با این حال، در برخی موارد ممکن است مشکلی در مایکروویو وجود داشته باشد که باعث گرم نشدن غذا در آن می شود.

به گزارش راه دانا؛ مایکروویو یک دستگاه الکترونیکی است که از امواج مایکروویو استفاده می‌ کند تا غذا را گرم کند. با این حال، در برخی موارد ممکن است مشکلی در مایکروویو وجود داشته باشد که باعث گرم نشدن غذا در آن می شود. در این مطلب قصد داریم دلایل گرم نشدن غذا در مایکروویو را مورد بررسی قرار دهیم و نکاتی را در این رابطه بیان کنیم.
در برخی موارد، قطعات داخلی مایکروویو مانند مغناطیس، سنسور ها یا قطعات الکتریکی ممکن است خراب شوند. این خرابی ‌ها می‌ توانند باعث عدم تولید و یا انتقال امواج مایکروویو به درستی شده و در نتیجه غذا به درستی گرم نمی ‌شود.
همچنین در صورتی که درب یا دریچه مایکروویو خراب یا کج شده باشد، امواج مایکروویو ممکن است به درستی به داخل مایکروویو نفوذ نکنند و غذا به درستی گرم نشود.

چرا مایکروویو غذا را گرم نمی کند؟

گرم نشدن غذا در مایکروویو می تواند عوامل و دلایل مختلفی داشته باشد. در ادامه برخی از این دلایل را مورد بررسی قرار می دهیم.

1.    خرابی لامپ مگنترون

یکی از قطعات اصلی و پیچیده مایکروویو ها، مگنترون است. این قطعه امواج رادیویی نسبتا کوتاهی را تولید می کند که در زمانی که نیروی الکتریکی وارد لامپ مگنترون می شود، این قطعه اشعه را تولید کرده و باعق گرم شدن مواد غذایی درون مایکروویو می شود. 
در صورتی که مایکروویو غذا را گرم نمی کند این قطعه باید توسط تعمیرکار متخصص مورد بررسی قرار گیرد.

2.    خرابی خازن مایکروویو

از دیگر قطعات مهم در مایکروویو ها، خازن می باشد. عملکرد درست و صحیح خازن باعث گرم شدن مناسب مایکروویو می شود. این قطعه با کمک دیود، ولتاژ را برای مگنترون بالاتر برده تا مگنترون بتواند غذا را به خوبی گرم کند. 
خراب شدن یا نیم سوز شدن خازن از دلایل گرم نشدن غذای درون مایکروویو می باشد که باید به سرعت تعمیر و یا در صورت نیاز تعویض شود.

3.    خرابی دیود ها

همانطور که در مورد قبلی گفتیم، خازن و دیود ولتاژ را بالاتر برده تا مگنترون بتواند مایکروویو را گرم کند. دیود نیز همانند خازن در گرم شدن مایکروویو نقش موثری دارد و خرابی یا سوختن آن می تواند باعث گرم نشدن غذا در مایکروویو شود.

4.    خرابی سوئیچ درب دستگاه

گاهی اوقات ممکن است که خرابی سوئیچ درب دستگاه موجب روشن نشدن یا گرم نشدن غذا مایکروویو ها شود. سیستم مایکروویو ها طوری طراحی و ساخته شده است که در صورت بسته نشدن کامل درب، سیستم مایکروویو اجازه کارکرد به دستگاه را نخواهد داد و مایکروویو نمی تواند شروع به گرم کردن غذا کند.
در صورت خرابی این قطعه توصیه می شود حتما با کمک یم تعمیرکار نسبت به تعویض کردن آن اقدام کنید.

راه های مراقبت از مایکروویو

برای مراقبت از مایکروویو و حفظ عملکرد بهینه آن، می ‌توانید از راه‌ های زیر استفاده کنید:

1.    تمیز نگه داشتن مایکروویو

پس از استفاده از مایکروویو، همیشه داخل آن را تمیز کنید. برای این کار می ‌توانید از ضد عفونی کننده ‌های خاص برای تمیز کردن مایکروویو استفاده کنید و یا از محلول آب و مایع ظرفشویی استفاده کنید. همچنین، پاک کردن لوازم و ظروف داخل مایکروویو نیز دارای اهمیت می باشد.

2.    استفاده از ظروف مناسب

برای گرم کردن غذا در مایکروویو، از ظروفی استفاده کنید که برای استفاده در مایکروویو مناسب باشند. ظروف چینی، شیشه ‌ای و پلاستیکی که بر روی آن ‌ها نوشته شده است که برای استفاده در مایکروویو مناسب هستند، انتخاب بهتری می باشند.

3.    عدم استفاده از ظروف فلزی

توصیه می شود از استفاده از ظروف فلزی در مایکروویو اکیدا خودداری کنید. ظروف فلزی می‌ توانند امواج مایکروویو را تحت تأثیر قرار داده و باعث آسیب به دستگاه و یا ایجاد برخی مشکلات ایمنی شوند.

4.    رعایت دستورالعمل ها

همیشه دستورالعمل ‌های موجود در دفترچه راهنمای مایکروویو خود را مطالعه کنید و به طور صحیح از دستگاه استفاده کنید. رعایت و توجه به دستورالعمل‌ های تولید کننده در مراقبت از مایکروویو کمک می ‌کند و عمر آن را افزایش می‌ دهد.

5.    بررسی منظم و انجام تعمیرات

به منظور حفظ عملکرد بهینه مایکروویو، به صورت منظم آن را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که قطعات داخلی آن سالم و به درستی عمل می ‌کنند. در صورت لزوم، تعمیرات و تعویض قطعات را با کمک تکنسین های مجرب  انجام دهید.

6 . سرویس دوره ای و تعمیر توسط تعمیرکاران مجاز

هر وسیله برقی یا الکترونیکی ، نیاز به سرویس دوره ای سالانه دارد تا از بروز خرابی های پر هزینه جلوگیری شود و این مورد را حتما به تعمیرگاه های مجاز بسپارید که در همه جا با جستجو و تحقیق در دسترس هستند.
تابان سرویس مرکز تعمیر مایکروفر و مایکروویو در کرج است که با اعزام سرع تکنسین به محل ، سرویس و تعمیرات را انجام می دهد. 
برای سرویس و تعمیر مایکروفر در کرج ، تعمیر مایکروفر در فردیس و تعمیر مایکروفر در مهرشهر ، کافی است با تابان سرویس تماس بگیرید 09121675120  . 

با توجه به این نکات، می ‌توانید عملکرد بهینه مایکروویو خود را حفظ کنید و به طور موثر غذ اهای خود را گرم کنید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه