اخبار داغ

گزارش دانا از آغاز اجرای طرح شکار، پلیس راهور تهران؛

طرح تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز شبانه پلیس آغاز شد

طرح تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز شبانه پلیس آغاز شد
سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور: حفظ جان مردم خط‌قرمز پلیس است و در این راستا طرح تشدید برخورد با تخلفات حادثه‌ساز شبانه سخت‌گیرانه اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، امروز شنبه ۸ مهرماه ۱۳۴۰۲ سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور رئیس پلیس راهور تهران در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه در جمع خبرنگاران آغاز طرح تشدید برخورد با تخلفات حادثه‌ساز شبانه پلیس راهور تهران را اعلام کرد.

وی درباره جزئیات این طرح توضیح داد: از امروز طرح تشدید برخورد با خودروهای حادثه‌ساز شبانه در همه معابر شهر تهران به اجرا در خواهد آمد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ توضیح داد: پس از تشکیل کارگروه‌هایی به‌منظور پیشگیری از وقوع تصادف، اجرای طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز رانندگان که ریشهٔ اصلی حوادث رانندگی است در دستور کارویژه مأموران پلیس راهور تهران بزرگ قرار گرفت که این طرح از امشب باقوت کار خود را آغاز کرده و ویژه رانندگانی است که بیش از دو تخلف حادثه‌ساز را در یک‌زمان انجام می‌دهند که بر اساس قانون با این افراد برخورد و خودرو آنها برای حداقل ۷۲ ساعت توقیف خواهد شد.



رئیس پلیس راهور پایتخت افزود: برخورد با تخلفاتی نظیر عبور از محل ممنوع، نقص سیستم روشنایی در شب به‌خصوص برای خودروهای سنگین و توقف در حاشیه بزرگ‌راه‌ها، دورزدن در محل ممنوع و سرعت و سبقت و حرکات مارپیچ در خودروهای سواری از اولویت‌های این طرح شبانه است که جرایم به‌صورت تسلیمی به رانندگان ابلاغ خواهد شد، و در صورت وجود بیش از دو تخلف خودرو آنها به پارکینگ انتقال خواهد یافت.

حفظ جان مردم خط‌قرمز پلیس راهور است

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور توضیح داد: امنیت مردم خط‌قرمز پلیس است و اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای حادثه‌ساز در واقع یک کلاس آموزشی در محل ارتکاب تخلف است که امید داریم با این طرح حافظ جان افراد متخلف و کسانی که ممکن است با این تخلفات آسیب ببینند باشیم

وی طرح برخورد با رانندگان حادثه‌ساز را اقدامی برای پیشگیری از تصادف دانست و گفت: کارکنان پلیس راهور تهران تمام سعی خود را برای کاهش تصادفات انجام داده و این رسالت خود را ادامه خواهند داد.

فوت ۳۰۰ هم وطن در حوادث رانندگی پایتخت در نیمه اول سال ۱۴۰۲

موسوی‌پور ادامه داد: در نیمه نخست امسال، متأسفانه نزدیک ۳۰۰ نفر در حوادث رانندگی در پایتخت جان خود را از دست دادند. از طرفی دیگر آمارهای ما نشان می‌دهد که حدود ۶۰ درصد تصادفات منجر به فوت رخ‌داده در پایتخت، در بزرگراه‌ها رخ‌داده است. همچنین ۵۵ درصد تصادفات منجر به فوت در تهران در طول شب اتفاق افتاده است. همین موضوع ضرورت اجرای طرح شکار را به‌خوبی نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۳۹ درصد این‌گونه تصادفات مربوط به عابران پیاده و ۵۴ درصد مربوط به موتورسیکلت‌سواران است، اظهار کرد: در چنین شرایطی، پلیس راهنمایی‌ورانندگی تهران بزرگ وظیفه خود دانست که اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در طول شب در بزرگراه‌های پایتخت را از امشب آغاز کند و همکاران ما در این طرح برخوردی جدی با رانندگانی خواهند داشت که با تخلفات حادثه‌ساز خود، آرامش را از دیگران سلب کنند.

اولویت های پلیس راهور در طرح شکار شبانه راهنمایی و رانندگی

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره مصادیق تخلفات رانندگی که پلیس با آن برخورد خواهد کرد، گفت: همان‌طور که گفتم حرکات مارپیچ و سرعت و سبقت غیرمجاز تنها بخشی از تخلفات حادثه‌ساز رانندگی در طول شب را تشکیل می‌دهد. همچنین تردد خودروهای سنگین در لاین تندروی بزرگراه‌ها و استفاده از بوق شیپوری نیز جزو این تخلفات محسوب می‌شود و همچنین یکی دیگر از تخلفاتی که احتمال تصادف را به‌ویژه در طول شب افزایش می‌دهد، توقف در حاشیه بزرگراه‌ها است.

موسوی‌پور با بیان این که تردد عابران پیاده و موتورسواران به‌خصوص موتورسیکلت‌های دارای چراغ‌های معیوب، خطر وقوع تصادفات جرحی و فوتی را در طول شب افزایش می‌دهد، گفت: در بسیاری از حوادث رانندگی به‌خصوص در طول شب، عامل اصلی حادثه در محل حضور ندارد و بعد از ارتکاب به تخلف از محل می‌گریزد. به همین دلیل لازم است برخورد با رانندگانی را که در طول شب دست به انجام این تخلفات می‌زنند، تشدید کنیم تا امنیت ترافیکی و آرامش شبانه در بزرگراه‌های تهران افزایش یابد.

موسوی‌پور درباره جزئیات تشدید برخورد با تخلفات کامیون‌ها نیز گفت: ما مبدأ تردد کامیون‌ها را در سطح شهر شناسایی کرده‌ایم و از مبدأ تردد آنها را رصد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم که در ساعات غیرمجاز و همچنین با بار غیرمجاز، لاستیک صاف و سایر تخلفات در سطح شهر تردد کنند.

پلاک مخدوش به معنای خودروی بی هویت، خط‌قرمز پلیس است

وی با بیان اینکه در این طرح با خودروهای دارای پلاک مخدوش نیز برخورد می‌شود، گفت: مخدوش بودن پلاک یا نداشتن پلاک، خط‌قرمز پلیس راهور است و اگر یک خودرو پلاک نداشته باشد، عملاً هویت ندارد، ازاین‌رو ممکن است هر تخلف دیگری را هم انجام دهد. ازاین‌رو تردد این خودروها خط‌قرمز پلیس بوده و همکاران ما حتماً به‌صورت جدی با این‌ خودروها و موتورسیکلت‌ها برخورد می‌کنند و به‌محض مشاهده، چنین خودروهایی را توقیف می‌کنند. همچنین در صورت مخدوشی پلاک برای متخلفان پرونده قضایی نیز تشکیل خواهد شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: اجرای این طرح محدود به یک شب یا یک بازه زمانی محدود نیست. طرح شکار از امشب آغاز شده و در روزهای آتی نیز به طور جد به شکل محسوس و نامحسوس ادامه پیدا خواهد کرد.

توصیه رئیس پلیس راهور تهران به پدر و مادرها و رانندگان جوان

موسوی‌پور از رانندگان خواست: با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی‌ورانندگی، در کاهش تصادفات نقش مهم خود را ایفا کنند و با اشاره به آمار حادثه‌های شبانه گفت: بیشتر تخلفات شبانه توسط جوانان صورت می‌پذیرد و توصیه پلیس به پدر و مادها این است که پیش از سپردن وسیله نقلیه به فرزندان خود در راستای حفظ جان این عزیزان که سرمایه‌های کشور ما هستند توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان خاطراتی تلخ از تصادف یک دخترخانم جوان و فوت ناراحت‌کننده ایشان در روزهای اخیر گفت: برای ما درد است که این جوانان که سرمایه‌های کشور هستند به‌واسطه عدم توجه به‌سرعت و قوانین خود و دیگران را در معرض خطر قرار دهند.

وی در پایان بر تشدید برخورد پلیس با عدم استفاده از کمربند ایمنی توسط راننده و سرنشین و استفاده از تلفن همراه نیز اشاره داشت و این تخلفات را هم حادثه‌ساز دانست و افزود: همکاران بنده به‌محض دیدن راننده و سرنشینان مخصوصاً سرنشینان جلوی خودرو که از کمربند ایمنی استفاده نکرده و آن را نبسته باشند، دست به اعمال قانون خواهند زد.

سرهنگ موسوی‌پور با اشاره به آمار تصادفات تصریح کرد: با بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد که ۵۱ درصد از وقوع تصادفات در شهر تهران به دلیل عدم توجه به جلو از سوی رانندگان بوده است که استفاده از تلفن همراه حین رانندگی یکی از دلایل آن است که اگر این تخلف را راننده وسیله نقلیه در شب مرتکب شود خطر بیشتری برای خود و سایر رانندگان ایجاد نموده است.

بیشتر بخوانید:

۶۷ برنامه اجرایی در دستور کار پلیس راهور تهران بزرگ

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه