اخبار داغ

مرادی پور در گفتگو با دانا؛

جزئیات زلزله ٥.٣ ریشتری هرمزگان/ مردم شب را در فضای باز به سر ببرند

جزئیات زلزله ٥.٣ ریشتری هرمزگان/ مردم شب را در فضای باز به سر ببرند
در پی وقوع زلزله ٥.٣ ریشتری منطقه فین هرمزگان تیم‌های ارزیاب هلال احمر به منطقه زلزله زده اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  زلزله ٥.٣ ریشتری منطقه فین هرمزگان را لرزاند و در پی وقوع این حادثه ٣ تیم ارزیاب هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

مرتضی مرادی پور معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار دانا گفت: مختصات این زمین‌لرزه که در عمق 10کیلومتری زمین رخ داده است، در 27.75 درجه عرض شمالی و 56.30 درجه طول شرقی ثبت شده است، این زمین‌لرزه در 29کیلومتری فارغان، 42کیلومتری سرگز هرمزگان و 42کیلومتری قلعه‌قاضی رخ داده است.

 مرتضی مرادی پور اظهار کرد: طی ۱ ساعت گذشته ۸ زمین لرزه منطقه فین فارغان در استان هرمزگان را لرزاند که بزرگ‌ترین آنها دو زلزله با بزرگای ۵.۳ و ۵.۶ ریشتر بوده است.

وی در ادامه: در پی وقوع این دو زمین‌لرزه 3 تیم ارزیاب هلال احمر به منطقه اعزام شده‌اند و تاکنون خسارتی گزارش نشده است.

مرادی پور با توضیح اینکه تا شعاع ۲۰ کیلومتری محل وقوع زلزله تقریبا خالی از سکنه است، افزود: تاکنون ۳۰ روستا در محدوده شهرستان‌های بندر خمیر (بخش رویدر) بندر عباس (بخش فین) مورد بررسی قرار گرفته اند.

وی گفت: تیم های عملیات این جمعیت در این منطقه گشت زنی کردند که خوشبختانه هیچ حادثه ای مشاهده نکردند و به علت آنکه این مناطق قبل از این دچار خسارت شده و باسازی شده اند در حال حاضر خسارتی متوجه منازل مسکونی نشده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: ما در منطقه خانه های هلال را داشتیم و از آنها استعلام هایی گرفته شده است، حدود 30 تا 40 روستا در منطقه محدوده عملیات بوده که از همه آنها ارزیابی اولیه به عمل آمده است و  غیر از یک یا دو واحد که ترک خوردگی جزئی داشته اند خسارتی اعلام نشده است.

مرادپور تاکیدکرد با توجه به مساعد بود شرایط آب و هوایی در این فصل مردم منطقه حتی المکان امشب را در فضای باز (حیاط منازل)سپری کنند .

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه