اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

پشت پرده مخالفت آمریکا با آتش‌ بس در غزه چیست؟

پشت پرده مخالفت آمریکا با آتش‌ بس در غزه چیست؟
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا قبل از آزادی بازداشت‌شدگان از صحبت درباره هرگونه آتش‌بس خودداری کرد.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جو بایدن، رئیس‌ جمهور آمریکا روز دوشنبه تأیید کرد که نمی‌توان درباره آتش‌ب س بین اسرائیل و حماس قبل از آزادی همه بازداشت‌شدگان توسط حماس صحبت کرد. بایدن در پاسخ به این سوال که آیا از آتش بس مشابهی حمایت می کند، گفت: گروگان ها باید آزاد شوند و سپس می توانیم صحبت کنیم.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه هشدار داد که آتش بس به حماس توانایی استراحت، بهبودی و آماده شدن برای ادامه حملات علیه اسرائیل را می دهد.

میلر در یک کنفرانس مطبوعاتی تأیید کرد که ایالات متحده به طور جداگانه برای اطمینان از ورود کمک های بشردوستانه به غزه کار می کند.

بسیاری از کشورها خواستار آتش بس در غزه بین اسرائیل و مقاومت فلسطین هستند و اتحادیه اروپا نیز در حال بررسی درخواست آتش بس بشردوستانه در نوار غزه است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که انتظار دارد رهبران این اتحادیه از فراخوان آتش بس برای ورود کمک ها حمایت کنند.

وی پس از گفتگو با وزرای خارجه بلوک قاره ای در لوکزامبورگ افزود: من معتقدم که رهبران از ایده آتش بس بشردوستانه برای تسهیل ورود کمک های بشردوستانه که به آوارگان امکان می دهد سرپناه بیابند، حمایت خواهند کرد.

در همین حال، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در پیامی به کشورهای عضو اعلام کرد، مجمع عمومی سازمان ملل روز پنجشنبه برای بررسی جنگ بین اسرائیل و حماس تشکیل جلسه خواهد داد.

تلاش ایران برای پایان تجاوزگری در غزه

از سوی دیگر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، از جامعه جهانی خواست موضع مشترکی اتخاذ کنند که پیامی روشن به اسرائیل مبنی بر لزوم توقف حملات علیه فلسطینیان ارسال کند.

عبداللهیان با تاکید بر اهمیت رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه و جلوگیری از آوارگی اجباری ساکنان نوار غزه، آنچه در غزه رخ می‌دهد جنایت جنگی خواند و از آنچه در سرزمین‌های فلسطینی رخ می‌دهد ابراز تاسف عمیق کرد.

وی افزود: اگر اسرائیل مرتکب اشتباه حمله زمینی به غزه شود، در باتلاقی گیر می کند که نمی تواند از آن خلاص شود.

وی همچنین با بیان اینکه ایران مقاومت را حق مشروع فلسطینی ها می داند و قصد گسترش دایره درگیری در منطقه را ندارد، تاکید کرد که کشورش به حمایت های سیاسی، رسانه ای و حقوقی خود از مردم فلسطین ادامه خواهد داد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه