اخبار داغ

پورابراهیمی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

به بهبود عملکرد و رشد بورس امیدواریم/ روند رو به‌ رشدی را برای بازار سرمایه پیش‌بینی می‌کنم

به بهبود عملکرد و رشد بورس امیدواریم/ روند رو به‌ رشدی را برای بازار سرمایه پیش‌بینی می‌کنم
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روند رو به‌ رشدی را برای بازار سرمایه پیش‌بینی می‌کند، گفت: به بهبود عملکرد و رشد بورس امیدواریم.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، در خصوص کاهش‌های شاخص کل بازار سرمایه در هفته گذشته و لزوم حمایت‌های دولتی از این بازار، به دو عامل مهم در شرایط کنونی بازار سرمایه اشاره کرد.

آثار اخبار سیاسی و منطقه‌ای بر بازار سرمایه

وی توضیح داد: اولین عامل، آثار اخبار سیاسی و منطقه‌ای بر بازار سرمایه است که به‌تدریج برطرف خواهد شد.

وی اظهار داشت: رویکردهای سیاسی معمولاً مقطعی هستند و بعد از مدتی، تأثیر آن‌ها به‌تدریج کاهش می‌یابد؛ اما دومین عامل، تصمیمات متضاد دولت دررابطه‌با بازار سرمایه است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه در سال‌ها و ماه‌های اخیر شاهد تضاد در تصمیمات دولت با مبانی حاکم بر بازار سرمایه هستیم گفت: اگر این تضاد ادامه یابد، تأثیرات منفی آن بر اقتصاد کشور و بازار سرمایه قابل‌توجه خواهد بود.

پورابراهیمی گفت: معتقد است که بازار سرمایه کشور، بازاری قوی، پویا و اثرگذار است و شرکت‌های بزرگی در آن حضور دارند.

به بهبود عملکرد و رشد بورس امیدواریم

وی توضیح داد: بورس در کشور ما ظرفیت‌های خوبی دارد و وضعیت بازار سرمایه مثبت خواهد شد و باتوجه‌به بهبود عملکرد شرکت‌ها و ارزش‌گذاری مناسب آن‌ها، می‌توان روند روبه‌رشدی را در سال‌های آینده در بازار سرمایه تجربه کرد.

پورابراهیمی در پایان بیان کرد: امیدوار است بازار سرمایه، علی‌رغم مشکلاتی که دارد، قادر به تجربه روند روبه‌رشدی در سال‌های آینده باشد. این نظر او بر اساس امیدواری به بهبود عملکرد شرکت‌ها و ارزش‌گذاری مناسب آن‌ها در شرایط اقتصادی کشور است.


بیشتر بخوانید:

بلاتکلیفی مسائل ایثارگران، بازنشستگان و کارگران در برنامه هفتم

 

خبرنگار : امیر طاهری

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه