عبدالملکی مطرح کرد:
منطقه آزاد کیش با شرایط ویژه خود، بهشتی برای سرمایه گذاران است
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور امروز 23 آبان در مراسم افتتاح رسمی پایانه جدید فرودگاه کیش گفت: در دو سال اخیر، سرعت اجرای طرح های عمرانی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران به طور متوسط 2 برابر دوره های گذشته بوده است.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الله عبدالملکی با تاکید بر اینکه 50 درصد از این طرح عمرانی ملی در دولت سیزدهم تکمیل شده است افزود: سرعت پیشرفت پروژه ترمینال جدید فرودگاه کیش در دولت سیزدهم، 4 برابر ادوار گذشته بوده و امروز پس از گذراندن دوره آزمایشی، فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.
عبدالملکی با اشاره به اینکه ایران در مسیر عمران و آبادانی با سرعت در حال پیشروی است اظهار داشت: مناطق آزاد ما امروز در مسیر اقتصاد مقاومتی حرکت می کنند و شش ماموریت با عناوین جهش تولید، افزایش صادرات، انتقال فن آوری، تامین مالی از خارج از کشور، تامین نیاز های اساسی کشور و عمران و آبادانی منطقه را در دستور کار دارند که در دو ساله دولت سیزدهم هر شش ماموریت با سرعت بالایی پیگیری می شود.
وی در ادامه شالوده شش ماموریت محول شده به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را سرمایه گذاری، عمران و اجرای طرحهای زیرساختی برشمرد.
مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: هزینه پایین تولید، زیرساخت های توسعه یافته، دسترسی خوب به بازار داخلی و خارجی، سهولت کسب و کار و تخفیف های مالیاتی و گمرکی پنج خصوصیت در مناطق آزاد ما است که در کمتر نقطه ای دیده می شود و همین امر مناطق آزاد ما را به بهشت سرمایه گذاری تبدیل می کند.
عبدالملکی در ادامه از ثبت بیش از 420 هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه گذاری در مناطق آزاد خبر داد و گفت: از مجموع 14 هزار میلیارد تومان بودجه کل مناطق آزاد، حدود 9 هزار میلیارد تومان در توسعه زیرساختی و عمرانی هزینه می شود که این امر نشان از پویایی و فعالیت های قابل قبول مناطق آزاد ما دارد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: طی 6 ماه نخست سال جاری درخواست سرمایه گذاری به ارزش بیش از 420 هزار میلیار تومان در مناطق آزاد به ثبت رسید.
مکانیزهترین فرودگاه کشور در کیش که کلنگ زنی آن در سال 1391 انجام شده و وعده بهره برداری از آن از سالی به سال دیگر روی زمین مانده بود، هم اکنون در دولت سیزدهم افتتاح شد تا گامهای جدی برای هموار کردن مسیر توسعه و سرمایه گذاری در منطقه برداشته شود.
این فرودگاه از سال 1391 تا 1400 حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ به عبارتی دیگر به طور متوسط هر ساله 7.5 درصد رشد داشته که قطع یقین آمار قابل قبولی نیست؛ اما از تابستان 1400 تا 1402 پیشرفت این طرح فاخر شتاب چشم گیری گرفت و توانست با 30 درصد پیشرفت در عرض 2 سال آماده بهره برداری باشد.
ارسال دیدگاه