اخبار داغ

رییس سازمان بازرسی در جمع ایثارگران و فرزندان شاهد سازمان:

توازن بین پیشگیری از تخلف و پیشبرد کارها باید ایجاد شود

توازن بین پیشگیری از تخلف و پیشبرد کارها باید ایجاد شود
رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران بر توازن میان پیشگیری از تخلف و پیشبرد امور تاکید کرد و گفت: بازرسان باید ضمن پیشگیری از بروز تخلف‌ها، کمک کنند تا کارها نیز مطابق با اهداف تعیین شده پیش برود. 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رضا رحمانی، به مناسبت هفته بسیج با حضور در بهشت زهرا سلام الله علیها، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، با ایثارگران و فرزندان شهید شاغل در سازمان بازرسی دیدار و گفتگو کرد. 
در ابتدای این دیدار صمیمانه که در سالن کنفرانس سازمان بهشت زهرا سلام الله علیها برگزار شد، فرزندان شهید و ایثارگران شاغل در سازمان بازرسی با تشکر از برگزاری این جلسه هم‌اندیشی به بیان موضوعات و مسائل مختلف در حوزه کاری خود پرداختند.
در ادامه رضا رحمانی، رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا و ابراز خورسندی از برگزاری این نشست گفت، انتخاب مکان این جلسه به دلیل استشمام معنویت شهدایی است که حیاتشان نعمت بود و شهادتشان نیز برکت است.
وی اظهار کرد: مسئولیت سازمانی داشتن فضیلت به حساب نمی‌آیند بلکه باری که بر دوش انسان قرار می‌گیرد سنگین‌تر می‌شود؛ از سوی دیگر مسئولیت پذیری منوط به پست سازمانی نیست و همه باید در برابر موضوعات کاری احساس تکلیف و مسئولیت کنند.
رحمانی خطاب به حاضران در جلسه گفت: شما فرزندان شهدا به دلیل آنکه هر کدام در سنین مختلف از نعمت حضور پدرانتان محروم بوده‌اید و سختی‌های بسیاری را متحمل شده‌اید، بیشتر از سایرین نسبت به مسائل گوناگون حساس و دلسوز هستید و ما تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌هایی که امکان تحقق آنها وجود دارد استفاده ‌و فضایی را برای بروز و ظهور توانمندی‌های شما ایجاد کنیم.
وی به تشکیل کارگروه‌های ویژه سازمان بازرسی اشاره و خاطرنشان کرد: در این کارگروه‌ها علاوه بر کشف و حل مسائل مختلف در حوزه‌های مدیریت شهری، انتقال دانش و مهارت بین همکاران با تجربه و جوان صورت می‌گیرد؛ لذا همه همکاران می‌توانند متناسب با فعالیت‌های کاری و علاقه‌مندی در کارگروه‌هایی که به زودی اجرایی می‌شود مشارکت داشته باشند. 
رییس سازمان بازرسی، نظارت بر اجرای قوانین و مقررات و نظارت بر حسن اجرای امور را دو وظیفه مهم سازمان برشمرد و تصریح کرد: سازمان بازرسان باید تلاش کنند علاوه بر اینکه از بروز تخلف پیشگیری می‌کنند، به پیشبرد امور هم کمک کنند و مانع انجام کار نباشند ‌و این توازن باید به درستی ایجاد شود.
رحمانی با بیان اینکه در شهرداری، بسیاری از موضوعات قابل پیش‌بینی است و باید قبل از رسیدن موعد مقرر اقدامات و برنامه‌ ریزی‌های لازم و مناسب برای پیشگیری از آن اتفاق در نظر گرفته شود، گفت: برای مثال در بحث‌ آبگرفتگی معابر باید پیش از شروع فصل بارندگی نظارت‌های دقیق در خصوص لایروبی و نظافت به موقع انهار انجام شود تا در زمان بارش با مشکل خاصی مواجه نباشیم. در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری نیز لزوم برنامه‌ریزی به موقع باعث کاهش اقدامات فوری در اجرای برنامه‌ها می‌شود. 
وی نسبت به هرگونه سوء استفاده از جایگاه سازمانی در برخورد با تخلفات هشدار داد و اعلام کرد: برخوردها باید به گونه‌ای باشد که اثرگذار و منجر به اصلاح امور شود و با افرادی که از موقعیت خود سوء استفاده کرده و برخورد عادلانه، مناسب و صحیح نداشته باشد، برخورد خواهد شد.
رحمانی در ادامه به بحث هوشمند سازی در بازرسی اشاره کرد و افزود: در خصوص هوشمندسازی تاکنون کارهای خوبی انجام شده اما کافی نیست و در برخی مواقع هم مقاومت‌هایی برای هوشمندسازی وجود دارد که در این زمینه راهکارهای مناسبی اندیشه شده و به مرور تغییر رویکرد بازرسی از اقدامات سنتی به نظارت سیستمی صورت می‌گیرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه