اخبار داغ

حسینی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

افزایش یک‌درصدی مالیات بر ارزش‌افزوده به‌تنهایی موجب تورم نمی‌شود

افزایش یک‌درصدی مالیات بر ارزش‌افزوده به‌تنهایی موجب تورم نمی‌شود
عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات با اشاره به افزایش یک‌درصدی مالیات بر ارزش‌افزوده در لایحه بودجه گفت: این افزایش به‌تنهایی موجب تورم نمی‌شود.

سید شمس‌الدین حسینی، رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره تغییرات ایجاد شده در لایحه بودجه سال آینده در زمینه افزایش مالیات بر ارزش‌افزوده و تأثیر آن بر تورم، اظهار کرد: در حال حاضر مالیات بر ارزش‌افزوده با نرخ ۹ درصد اعمال می‌شود و دولت قصد دارد در بودجه سال بعد یک واحد درصد، این مالیات را افزایش دهد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: مالیات بر ارزش‌افزوده به‌عنوان یک مالیات بر مصرف محسوب می‌شود و برخی از اقلام مصرفی از این مالیات معاف هستند، اما این معافیت‌ها مربوط به کالاهای اساسی هستند و به‌گونه‌ای در نظر گرفته شدند که با کاهش این مالیات، این کالاها اثر افزایش قیمت بر سایر کالاها نداشته باشند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ توضیح داد که نباید فکر کنیم افزایش یک واحد درصد مالیات بر ارزش‌افزوده منجر به تورم خواهد شد.

وی تأکید کرد: البته باید مدنظر داشت که مالیات بر ارزش‌افزوده به‌صورت مضاعف و آبشاری عمل نمی‌کند.

حسینی تأکید کرد: تصمیم بر اینکه آیا باید یک واحد درصد به مالیات بر ارزش‌افزوده اضافه شود یا خیر، نیازمند بررسی دقیق و بررسی جزئیات است.

به اعتقاد این نماینده مجلس شورای اسلامی در مرحله بررسی جزئیات و منابع بودجه و در مرحله بعد گزینه‌های مختلف باید مورد بررسی قرار گیرند تا تصمیم قطعی دراین‌رابطه اتخاذ شود.

حسینی اظهار داشت: بهترین راهکارها برای تأمین حقوق کارکنان، بازنشستگان و انجام پرداخت‌های عمرانی و تعهدات بودجه باید انتخاب شود.

وی در پایان تأکید کرد: باید بهبود رفاه اجتماعی را در بودجه در نظر بگیریم و تغییرات اقتصادی را به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که بر نارضایتی مردم افزوده نشود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه