اخبار داغ

در دیدار اهالی ورزش با رئیس سازمان برنامه و بودجه چه گذشت؟!

دبیر: برای موفقیت باید هزینه کنیم/ تاج: برای مجوز حرفه‌ای AFC مشکلاتی داریم

دبیر: برای موفقیت باید هزینه کنیم/ تاج: برای مجوز حرفه‌ای AFC مشکلاتی داریم
اهالی ورزش دیداری با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور داشته و در این جلسه صحبت کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رؤسای بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی و برخی از قهرمانان رشته‌های مختلف، روز گذشته دیداری با داوود منظور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور داشتند و در این دیدار دغدغه‌های خود را با معاون رئیس‌جمهوری مطرح کردند.

باران‌چشمه: حمایت‌ها در اختیار فدراسیون‌ها قرار بگیرد

مهرعلی باران‌چشمه رییس فدراسیون زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به عنوان نخستین سخنران در نشست جامعه ورزش با رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: امروز ورزش بی‌تردید یکی از تاثیرگذارترین مقوله فرهنگی است و همین درجه اهمیت است که هر زمان جامعه ورزش درخواست دیدار با رهبر انقلاب داشته اند در اسرع وقت مورد پذیرش واقع شده است.

وی در ادامه با اشاره به بودجه ورزش کشور این نکته را مورد توجه قرارداد که از ابتدا سبد مالی ورزش اندک دیده شده است و با همین بودجه اندک پهلوانان ورزشکاران تمام هستی خود را در میدان رقابت می‌گذارند و پرچم منقش به نام الله را به اهتزاز درمی‌آورند.

رییس فدراسیون زورخانه‌ای و ورزش پهلوانی با اشاره به رقم 27 صدم درصد تخصیصی به ورزش آن راهم ناکافی دانست و تاکید کرد: باتوجه به پیش رو بودن بازی های المپیک، امیدواریم این حمایت‌ها در اختیار فدراسیون‌ها قرار بگیرد.

باران‌چشمه در این نشست به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب درخصوص توسعه ملی و بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای را مورد توجه قرار داد.

دبیر: برای موفقیت باید هزینه کنیم

علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی در نشست جامعه ورزش با رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت:  فرهنگ و ورزش دو بخشی است که از اقتصاد نمی‌توان آن را جدا کرد و رابطه مستقیمی باهم دارد. برای کسب موفقیت باید هزینه کرد. کشور چین در سال ۲۰۰۸ وقتی قهرمان المپیک شد همان سال در چند رویداد دیگر نیز عنوان قهرمانی را به دست آورد و این نشان دهنده اثرات سرمایه‌گذاری در ورزش است. در بحث ماده ۸۸ اگر بتوانیم یکسری اختیارات به فدراسیون‌ها بدهیم می‌توانیم قهرمان‌سازی کنیم و باید اماکن در اختیار هیات‌ها قرار بگیرد.

انوشیروانی: ۵۰ درصد جمعیت کشور درگیر ورزش هستند

سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه‌برداری در نشست جامعه ورزش با رییس سازمان برنامه و بودجه عنوان داشت: ورزش مقوله‌ای نیست که به آن و مشکلات‌اش پرداخته نشود و ساده از کنار آن بگذریم. نزدیک به ۵۰ درصد جمعیت کشور درگیر ورزش هستند و یک چهارم این جمعیت در ورزش قهرمانی فعالیت می‌کنند ولی به لحاظ زیرساختی هنوز مشکلاتی داریم که باید رفع شود‌.

ساعی: چانه ورزش بسیار کوچک است

هادی ساعی رییس فدراسیون تکواندو در نشست جامعه ورزش با رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: چانه ورزش از سال‌های گذشته بسیار کوچک‌ گرفته شده و هرچقدر هم به این رقم افزوده می‌شود، به عدد و رقم واقعی نمی‌رسد. هم‌اکنون چهره‌های بزرگ ورزشی سکاندار هدایت رشته‌های ورزشی شده‌اند، بنابراین توقع از آنها برای افتخار آفرینی بالا است.

وی در ادامه بیان داشت: هرجا بانوان ما با حجاب اسلامی و با حفظ ارزش‌ها حضور داشتند و توانستند کسب مدال کنند، در رده‌بندی‌ها، جایگاه ایران ارتقا پیدا کرده است. رییس فدراسیون تکواندو حمایت از مربیان داخلی که باعث کسب مدال‌های خوش رنگ برای کشورمان شده است را مورد توجه قرار داد.

جاور: باید حمایت لازم را داشته باشیم

مهسا جاور ملی‌پوش تیم قایقرانی در نشست جامعه ورزش با رییس سازمان برنامه و بودجه بیان داشت: ورزشکاران زن کشور در تمامی رشته‌های ورزشی در رقابت‌های برون مرزی با تمام وجود تلاش می‌کنند. تداوم افتخارآفرینی بانوان منوط به تامین تجهیزات ورزشی و حضور در تورنمنت‌های بین المللی است و برای دست‌یابی به این مهم نیازمند تامین و تخصیص بودجه متناسب هستیم. تعدادی از ورزشکاران نیازمند کسب سهمیه المپیک هستند که باید در مسابقات مختلف شرکت کنند تا جواز حضور در المپیک ۲۰۲۴ را کسب کنند و باید حمایت لازم را داشته باشیم که به موفقیت برسیم.

گنج‌زاده: جوایز پرداختی کم است

سجاد گنج‌زاده ملی‌پوش تیم کاراته در نشست جامعه ورزش با رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: جوایزی که پس از قهرمانی به ورزشکاران تعلق می‌گیرد، نمی‌تواند تمامی دغدغه ورزشکاران را رفع کند. حقوق ، مسکن، شغل و جوایز پرداختی مهمترین دغدغه ورزشکاران است که امیدوارم این مسأله مورد توجه قرار بگیرد.

پاکدل: نیاز به ورزش قوی داریم

علیرضا پاکدل رییس فدراسیون هندبال در نشست جامعه ورزش با رییس سازمان برنامه و بودجه عنوان داشت: چکیده ورزش کشور در این جلسه حضور دارند و ممنونیم از وقتی که گذاشته شد. براساس فرمایشات مقام معظم رهبری برای داشتن ایران قوی نیاز به ورزش قوی داریم. ورزش قوی نیز مستلزم یکسری مقوله‌ها است که بتواند ما را کمک کند و اینکه در بحث بودجه‌ای مشکلی نداشته باشیم. ورزشکاران ما در بحث مسکن و اشتغال مشکل دارند و با توجه به اینکه المپیک پاریس در راه است باید تدارک لازم را برای موفقیت در بازی‌ها فراهم کنیم.

تاج: برای مجوز حرفه‌ای AFC مشکلاتی داریم

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در نشست جامعه ورزش با رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید داشت: همه کشورهای دنیا روی ورزش سرمایه‌گذاری ویژه‌ای انجام می‌دهند. امروز بسیاری از صفحات روزنامه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی توسط فوتبال پر می‌شود و این نشان از اهمیت این رشته در جهان است.

وی در ادامه عنوان داشت: یکی از مشکلات امروز ما در رشته فوتبال بحث صدور مجوز حرفه‌ای برای باشگاه‌ها است که از سوی AFC مکلف شده‌ایم برای همه باشگاه‌ها مجوز داشته باشیم که متاسفانه بعضی از باشگاه‌های ما با مشکل مواجه هستند. تجهیز ورزشگاه آزادی نیز یکی دیگر از درخواست‌های ما است که باید جدی گرفته شود، چرا که برای کشور این ورزشگاه حائز اهمیت است. 

سهرابیان: مالیات مشکل اصلی فدراسیون‌هاست

علیرضا سهرابیان رییس فدراسیون قایقرانی در نشست جامعه ورزش با رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: ارتش پنهان هر کشور ورزشکاران آن کشور هستند و همیشه ورزش نماد قدرت برای هر کشور بوده است. ورزشکاران ما به نمایندگی از مردم ایران برای پرچم کشور در رویدادهای مهم می‌جنگند و باید اهمیت این موضوع را بدانیم و به ورزشکاران بها دهیم. پرداخت مالیات مشکل جدی فدراسیون‌ها است و باعث شده بخش بزرگی از بودجه فدراسیون‌ها بابت پرداخت مالیات لحاظ شود که امیدوارم این مشکل حل شود.

مرادی: ورزش هنوز بودجه نیازهایش را دریافت نکرده

وحید مرادی سرپرست فدراسیون والیبال در نشست جامعه ورزش با رییس سازمان برنامه و بودجه عنوان داشت: ورزش هنوز نتوانسته به اندازه نیازهایش بودجه دریافت کند. درحال حاضر کشورهای دنیا بیشترین سرمایه‌گذاری را روی مقوله ورزش انجام می‌دهند چون با ورزش است که پرچم کشورها در رویدادهای بزرگ به اهتزاز درخواهد آمد و دیده می‌شوند. ورزشکاران ما نباید دغدغه مسکن و اشتغال داشته باشند و باید با آرامش خیال فعالیت خود را ادامه دهد.

ناظمی: ورزش عامل نشاط جامعه است

مازیار ناظمی رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در نشست جامعه ورزش با رییس سازمان برنامه و بودجه از ورزش به عنوان ارزانترین عامل نشاط اجتماعی نام برد و گفت: هرگونه تصمیم‌گیری در این حوزه روحیه خانواده‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و با نشاط‌تر می‌کند.

ناظمی در این نشست افزایش سقف معافیت مالیاتی را برای فدراسیون‌ها پیشنهاد داد و در ادامه خواستار تحقق موضوع حق پخش تلویزیونی شد و گفت: در این رابطه تدوین یک آیین‌نامه می‌تواند اتفاقات خوبی را برای صداوسیما و جامعه ورزش ایجاد کند.

اورسجی: باید مکان مناسب داشته باشیم

عباس اورسجی رییس فدراسیون کبدی در نشست جامعه ورزش با رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح داشت: با وجود محدودیت‌هایی که در رشته کبدی وجود دارد ملی‌پوشان ما توانسته‌اند در رویدادهای بزرگ آسیایی افتخارات زیادی را برای کشور کسب کنند.

اورسجی در ادامه با اشاره به اخذ کرسی ریاست کنفدراسیون آسیا برای نخستین  بار توسط یک ایرانی بیان کرد: برای حفظ این کرسی نیازمند مکان مناسب و ساختار مناسب در کشور هستیم که باید امکانات مناسب برای ما مهیا شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه