اخبار داغ

تجلیل وزیر ورزش از ۲ ملی‌پوش تکواندو به دلیل عدم رویارویی با رژیم صهیونیستی؛

هاشمی: شأنی جز خدمتگزاری ورزشکاران ندارم/ اینچه‌درگاهی نیازی به ابلاغ مجدد نداشت

هاشمی: شأنی جز خدمتگزاری ورزشکاران ندارم/ اینچه‌درگاهی نیازی به ابلاغ مجدد نداشت
وزیر ورزش و جوانان گفت: زهرا اینچه‌درگاهی برای بازگشت به فدراسیون ژیمناستیک به عنوان سرپرست نیازی به ابلاغ نداشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان از مبینا نعمت زاده و میرهاشم حسینی ۲ ملی پوش تکواندوکار ایران به دلیل عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی تقدیر کرد. وزیر ورزش همچنین از فاطمه صفرپور و نیلوفر صفریان دو مربی تکواندوی ایران به دلیل کسب عنوان برترین مربی جهان تجلیل کرد.

هادی ساعی، رییس فدراسیون تکواندو در این مراسم گفت: این یک جلسه دوستانه است که خود وزیر زحمت کشیدند و خواستند از نزدیک با تعدادی از ورزشکاران و قهرمانان ما باشند. جای تشکر دارد که وزیر محترم تا این حد ریزبین هستند و ما از او به دلیل اهمیت به وررشکاران و مربیانی که افتخارات بزرگی به دست آوردند، قدردانی می کنم. امیدوارم این جلسات بیشتر شود تا ورزشکاران و مربیان ما و خود ما انگیزه بیشتری برای تلاش داشته باشند.

اصغر رحیمی، مدیر فنی تیم های ملی تکواندو نیز گفت: ۲ مربی ما در بخش بانوان بهترین مربی دنیا شدند. خانم فاطمه صفرپور که از مربیان زحمتکش ما هستند و نیلوفر صفریان نیز که از مربیان خیلی خوب ما هستند. همچنین خانم مبینا نعمت زاده اگر مساله رویارویی با رژیم صهیونیستی را در ۲ مرحله نداشت حتما سهمیه خود را از طریق رنکینگ گرفته بود. او تلاشش را می کند تا در مسابقات قاره ای به سهمیه المپیک برسد. در بخش مردان نیز میرهاشم حسینی که در المپیک توکیو حضور داشت، فقط مدال المپیک را کم دارد. ایشان هم در او این بازی خود در رقابت‌های جهانی به قرعه ناجور برخورد کردند، در حالی که او شانس مدال ما بود. تیم ملی پسران ما از دیروز تمرینان خود را شروع کرده و بانوان ما نیز از روز شنبه اردوی خود را شروع می کند تا برای مسابقات کسب سهمیه آماده شوند.

فاطمه صفرپور نیز در این مراسم گفت: برای اولین بار بود که ناهید کیانی از طریق رنکینگ با کسب سهمیه المپیک‌ رسید و امیدوارم خانم نعمت زاده هم از طریق مسابقات قاره ای به سهمیه المپیک برسد.

نیلوفر صفریان نیز در صحبت های خود اظهار داشت: مسئولان فدراسیون هیچ چیزی برای ما کم نمی گذارند و بچه ها نیز همه تلاش خود را می‌کنند تا به بهترین نتایج برسند. من امسال با توکل به خدا و کمک همه دوستان در مسابقات جهانی بوسنی توانستم به عنوان برترین مربی انتخاب شوم.

مبینا نعمت زاده نیز با قدردانی از وزیر ورزش و رییس فدراسیون تکواندو، گفت: امیدوارم با کسب سهمیه المپیک راهی پاریس شوم و در المپیک نیز هدفم کسب مدال طلای المپیک خواهد بود.

میرهاشم حسینی نیز از حضور وزیر ورزش در این مراسم تقدیر کرد و گفت: امیدوارم حضور شما در کنار تکواندو تداوم داشته باشد. امیدوارم بتوانیم دومین سهمیه المپیک را کسب کنیم و ۲ مدال المپیک در بخش مردان کسب کنیم.

کیومرث هاشمی در ادامه این مراسم اظهار داشت: خوشحالم که امروز در خدمت خانواده تکواندو هستم. ما جلسات بهتر و بیشتری با خانواده تکواندو خواهیم داشت و امروز هم با موضوع خاصی در فدراسیون هستیم. تکواندو یک رشته المپیکی و موفق ما است و وزارت ورزش باید حمایت بیشتری از این رشته داشته باشد و ما این حمایت صد درصدی را از تکواندو خواهیم داشت. ساعی پرافتخارترین ورزشکار المپیکی ایران است و سیاست ما این است که در عرصه مدیریتی فدراسیون‌ها از ظرفیت‌ ورزشکاران بزرگ آن رشته استفاده کنیم و علاقه‌مند به استفاده از این ظرفیت هستیم و از این موضوع استقبال می‌کنیم. رسانه‌ها هم باید کمک بیشتری کنند تا تکواندو مورد حمایت بیشتری قرار بگیرد. در عرصه ورزش دنیا، ورزشکاران رقبای خود را رصد می‌کنند و رسانه‌ها می‌توانند در این باره کمک کنند.

هاشمی ادامه داد: به لحاظ پشتوانه سازی پیشرفت خوبی ایجاد شده است. هر چقدر که این رشته رشد و گسترش پیدا کند، می‌توانیم تیم‌های ملی بهتر و قدرتمندی داشته باشیم. در تیم‌های ملی یک تغییر نسل شده و فدراسیون بعضاً با مدرسه برتر حضور ملی‌پوشان مکاتبه می‌کند. این می‌تواند برای آینده ورزش کمک زیادی کند.

او تصریح کرد: ایرادی که ورزش کشور دارد و ما باید آن را حل کنیم، بحث نظام باشگاه‌داری است. فدراسیون‌ها و هیئت‌ها وظیفه تیم داری ندارند و باشگاه‌ها باید در این عرصه پرورش ورزشکاران قدم بردارد و فدراسیون نیز از بین نفرات، بهترین‌ها را گلچین کند. همچنین این موضوع می‌تواند باعث داشتن لیگ پویا شود. لذا ما برای ترغیب باشگاه‌ها و بخش خصوصی، سیاستمان این است که از آنها حمایت کنیم. ما تسهیلاتی را باید برای باشگاه‌ها فراهم کنیم تا در این رشته‌ها سرمایه‌گذاری کنند. نظام باشگاه‌داری در مجلس کارهایش انجام شده و تلاش بر این است که این لایحه به صحن برود و مصوب شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ما سعی کرده‌ایم جلسات تخصصی را در فاصله هفت ماه تا المپیک برگزار کنیم. این نشست‌ها شاید محتوایشان رسانه‌ای نشود اما صحبت‌های خوبی صورت می‌گیرد. کار وزارت ورزش حمایت است و نباید دست از حمایت‌ها برداریم. موضوع دیگر این است که تمام تمرکز ورزشکاران و مربیان روی مسایل فنی باشد، یعنی ورزشکار نباید دغدغه مالی داشته باشد. اگر دغدغه‌ای هم باشد، باید به ما منتقل شود تا حمایت کنیم.

وی  در پایان این بخش گفت: حضور در استان‌ها، جزو سیاست‌های دولت هم هست که در تکواندو هم صورت می‌گیرد و باعث دلگرمی استان‌ها می‌شود. هدف این بود که امروز بیاییم و بگوییم که ما در مجموعه وزارت ورزش حامی این رشته و فدراسیون خواهیم بود. گاهی با یک تلفن مشکلات حل شده است. من هیچ شأنی جز اینکه خدمتگزار ورزشکاران و ورزش باشم، ندارم.

وزیر ورزش و جوانان سپس در جمع اصحاب رسانه حاضر شد و عنوان داشت: امروز روز خوبی بود که در جمع خانواده تکواندو به عنوان رشته پرافتخار المپیکی حضور داشتیم. این مراسم خاصه برای تجلیل از ۲ ورزشکار که کار فرهنگی خوبی کرده بودند و در کنار آن از دو مربی بانو که به عنوان برترین مربی انتخاب شده بودند، برگزار شد.

وی درباره تغییرات در فدراسیون ژیمناستیک و اینکه چرا برای سرپرستی اینچه درگاهی حکم صادر نشده است، گفت: موضوعیتی نداشت که بخواهد ابلاغی صادر شود. طی مکاتباتی که فدراسیون جهانی انجام داده بود خانم درگاهی رییس فدراسیون بود و نیازی به ابلاغ ما نبود. امیدوارم شرایطی فراهم شود مخصوصا در رشته های المپیکی سریعتر انتخابات برگزار شود. خوشبختانه فدراسیون های المپیکی وضعیت مناسبی دارند و تلاشمان این است در اولین فرصت ممکن تمام فدراسیون ها که با سرپرست هستند انتخاباتشان سریعتر برگزار شود.

وزیر ورزش درباره استعفای سرمربی شمشیربازی سابر گفت: این موضوع را مطلع نیستم. این جزو وظایف فدراسیون هاست و بهتر است این موضوع را از فدراسیون بپرسید. البته ما هم بررسی می کنیم.

هاشمی همچنین گفت: حضور قهرمانان در فدراسیون ها برای ورزش کشور یک فرصت است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم. البته عرصه حضور آن ها بحث انتخاباتی است.

وی درباره فرارسیدن سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: مراسمی برای پاسداشت شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد. بحث روحیات پهلوانی ایشان مهمترین خصلت ایشان بود. مهمترین بحث در رفتار و منش او در میان مردم بودن بود که در وجود حاج قاسم خلاصه می‌شد و علی‌رغم مشغله‌های زیاد در بین مردم بودند و همین خصلت مهمترین ویژگی ایشان بود. به اعتقاد من حاج قاسم بزرگترین پهلوان بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه