اخبار داغ

در فدراسیون انجمنهای ورزش‌های رزمی چه خبر است؟

سرپرستی که با کاندیداها دیدار می کند!/ انتخاباتی که لغو شد، نایب رئیسی که مرخصی رفت

سرپرستی که با کاندیداها دیدار می کند!/ انتخاباتی که لغو شد، نایب رئیسی که مرخصی رفت
مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی به دلیل برخی از حواشی از سوی وزارت ورزش لغو شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بلاتکلیفی فدراسیون های ورزشی یکی از معضلات بزرگ ورزش ایران است که سبب شده تا حواشی رنگارنگی بوجود بیاید. قریب به 14 فدراسیون در حال حاضر با سرپرست اداره می شوند و بخش اعظم آنها هنوز مشخص نیست که چه زمانی قرار است انتخابات آنها برگزار شود. فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی یکی از همین فدراسیونهاست که با سرپرست اداره می شود و هنوز بلاتکلیف است.

فدراسیونی که از مدتها پیش در گیر و دار برگزاری انتخابات قرار دارد و با سرپرست اداره می شود. ثبت نام از کاندیداهای انتخابات این فدراسیون چند ماه گذشته برگزار شده و برای ریاست این فدراسیون 11 کاندیدا ثبت نام کرده اند. محمد ضیایی، محمد عسگری، سیدمحسن حسینی، افشین هادی چگینی، تورج علی عنصری، یوسف بهتری، حسین شهرکی، جاسم منوچهری، یوسف جاویدان، فرهاد طاووسی و حمیدرضا پارسی‌منش ۱۱ نامزد احراز پست ریاست این فدراسیون هستند. با این وجود وضعیت این فدراسیون همانند اغلب سایر فدراسیون هایی که با سرپرست اداره می شوند، با حواشی عجیب و غریبی همراه شده.

 29 آذر ماه بود که یوسف بهتری رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی در تصمیمی غیرمنتظره و برای آنچه رعایت عدالت در انتخابات اعلام شد، از ریاست این فدراسیون استعفا کرد.

بهتری با انتشار بیانیه ای به این شرح استعفای خود را اعلام کرد: با توجه به اعلام زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشهای رزمی، یوسف بهتری در نامه‌ای به کیومرث هاشمی مقام عالی وزارت ورزش نوشت: در اجرای منویات وزیر محترم و در جهت برگزاری انتخاباتی آرام و عادلانه از سمت خود کناره‌گیری می کنم.

پس از این کناره‌گیری، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در حکمی، مجید زارعیان را به‌عنوان سرپرست فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی منصوب کرد.

در حکم وزیر ورزش و جوانان خطاب به زارعیان آمده است: «با استعانت از خداوند متعال و با عنایت به تعهد و تجربه جنابعالی در امور مدیریتی به عنوان سرپرست فدراسیون انجمنهای ورزشهای رزمی منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود ضمن رعایت اصل بی‌طرفی، عدالت‌محوری و عدم حضور در فرآیند انتخابات به عنوان داوطلب، علاوه بر انجام امور جاری فدراسیون در اسرع وقت نسبت به برگزاری مجمع انتخاباتی رییس و سایر اعضای هیات رییسه فدراسیون اقدام نمایید. توفیق روزافزون شمارا از ایزد منان خواستارم.»

سرپرستی که با کاندیداها دیدار می کند!

مجید زارعیان یکی از کارمندان وزارت ورزش و جوانان محسوب می شود که سابقه سرمربیگری تیم ملی جودو را نیز در کارنامه دارد. دورانی که همه آن را یکی از ضعیفترین دوران تیم ملی جودو می دانند و ظاهرا وزیر با توجه به عقبه رزمی اش او را به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب کرده.

مهمترین ماموریت زارعیان در فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی اداره شرایط برای برگزاری انتخابات در هفتم بهمن ماه بود اما سرپرست فدراسیون برخلاف آنچه وزیر به وی ابلاغ کرده، از بدو حضورش در این فدراسیون با برخی از کاندیداها دیدار و جلسه داشته. آنچه مصداق عینی زیر پا گذاشتن اصل بی طرفی و عدالت در انتخابات است. اساسا استعفای بهتری و سرپرستی زارعیان در راستای اصل بی طرفی و عدالت در انتخابات انجام شد اما سرپرست فدراسیون به تنها چیزی که توجه ندارد، رعایت همین اصل است!

انتخابات لغو شد

مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی که قرار بود روز هفتم بهمن‌ماه برگزار شود از سوی وزارت ورزش لغو و به زمان دیگری موکول شد که زمان جدید آن هنوز مشخص نشده است. ظاهرا یکی از دلایل لغو این مجمع همین رفتارهای شبه برانگیز در فدراسیون و زیر سئوال رفتن اصل بی طرفی بوده که با اعتراض برخی از کاندیداها روبرو شده و از همین رو بواسطه بوجود آمدن این حواشی وزارت ورزش تصمیم گرفته فعلا انتخابات را کنسل کند.

مرخصی یک ساله نایب رئیس!

حواشی انجمن‌های ورزش‌های رزمی به همین اتفاق محدود نمی شود. ظاهرا بعد از این حواشی و لغو انتخابات همایون خرم نایب رئیس فدراسیون دیگر در محل کار خود حاضر نشده و مرخصی یک ساله بدون حقوق گرفته است! باید منتظر اتفاقات بعدی در این فدراسیون ماند و دید بالاخره سرانجام این فدراسیون پرحاشیه چه خواهد شد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه