اخبار داغ

فلاحی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

بانک‌ها همکاری مناسبی برای اعطای وام مسکن روستایی نداشتند

بانک‌ها همکاری مناسبی برای اعطای وام مسکن روستایی نداشتند
سخنگو کمیسیون تحقیقات مجلس با اشاره به عدم اجرای برخی طرح ها در ساخت و ساز مسکن گفت: بانک‌ها همکاری مناسبی برای اعطای وام مسکن روستایی نداشتند.

احمد حسین فلاحی، سخنگو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ در زمینه میزان پیشرفت پروژه‌های مسکن ملی و آخرین وضعیت ساخت‌وساز مسکن به‌خصوص در روستاها، اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه ساخت‌وساز خانه در روستاها بر عهده بنیاد مسکن است، وضعیت ساخت‌وساز و تعمیرات و نوسازی مسکن‌های در روستاها وضعیت بهتری نسبت به شهرها را شاهد هستیم.

مشکلات تامین زمین هنوز در برخی روستاها پابرجاست

این نماینده مجلس افزود: در برخی از روستاها اطراف همدان (حوزه استحفاظی این نماینده) با مشکلاتی در حوزه تأمین زمین مواجه هستیم که برای این مهم پیگیر تغییر کاربری اراضی عمومی و منابع طبیعی برای افزایش ساخت مسکن روستایی هستیم.

وی در ادامه گفت: طرح‌هایی نیز در روستاهای برخی حوزه‌های انتخابیه با وجود نیاز، مورد بررسی و اصلاح قرار نگرفته است و در اجرای برخی طرح‌ها در عمده شهرها از برنامه‌های حوزه ساخت‌وساز عقب هستیم و در مجلس به دنبال اجرای وظایف نظارتی برای به‌نتیجه‌رسیدن این طرح‌ها هستیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی نیز که می توانست بخشی از مشکل را حل نماید، هنوز به مردم تحویل نشده و بانک‌ها همکاری مناسبی در این زمینه نداشته‌اند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه