اخبار داغ

معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور تهران در گفتگو با دانا؛

مرگبارترین حوادث بزرگراهای تهران؛ ۴۶ درصد تصادفات با موتورسواران اتفاق می‌افتد

مرگبارترین حوادث بزرگراهای تهران؛ ۴۶ درصد تصادفات با موتورسواران اتفاق می‌افتد
معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور تهران در خصوص آخرین آمار تصادفات موتورسیکلت صحبت کرد.

سرهنگ فیروز کشیر، معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور تهران، در مورد آمار تصادفات موتورسیکلت ها در سطح شهر تهران به خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: بر اساس آمارهای ده ماهه امسال، ۴۶ درصد از تصادفات فوتی موتورسیکلت سواران مربوط به معابری مانند بزرگراه امام علی و آزادگان است.

سرهنگ کشیر افزود: علت اصلی تصادفات باعث جرح و فوتی موتورسواران، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با  ۴۳5%، عدم توجه به جلو با درصد ۲۱%، و تغییر مسیر ناگهانی با درصد ۱۱ می‌باشد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران با تأکید بر نابسامانی وضعیت حوادث موتورسواران در تهران، اظهار کرد: بیشترین ساعات وقوع تصادفات فوتی موتورسواران بین ساعت ۱۲ نیمه شب تا ۴ بامداد با  ۲۴% و در ساعت های  ۸ شب تا ساعت ۲۴ نیمه شب با ۲۳% می‌باشد. بنابراین، رفتارهای رانندگی مسئولانه و رعایت نکات ایمنی، به ویژه در این بازه زمانی، بسیار حیاتی است.

وی افزود: ترویج آگاهی عمومی درباره خطرات رانندگی برای موتورسواران و تشویق به استفاده از وسایل حفاظتی، از جمله استفاده از کلاه ایمنی، اهمیت زیادی دارد. مسئولان نیز باید به اجرای سختگیرانه‌تر قوانین مرتبط با رانندگی و ایمنی متمرکز شده و این تدابیر می‌توانند به کاهش حوادث و حفظ ایمنی و نظم ترافیکی در معابر شهری کمک کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه