اخبار داغ

سنگدوینی در گفتگو با دانا:

ثبات در حوزه اقتصاد، نیازمند سیاست‌گذاری مدون است

ثبات در حوزه اقتصاد، نیازمند سیاست‌گذاری مدون است
دبیر کمیسیون تلفیق برنامه هفتم با اشاره به اهمیت افزایش حقوق و دستمزد به نسبت تورم گفت: ثبات در حوزه اقتصاد، نیازمند سیاست‌گذاری‌های مدون است.

رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی و دبیر کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، درباره بسته‌های پیش‌بینی شده رفاهی و مسائله افزایش حقوق و دستمزد در بودجه بندی سال آینده و تطابق آن با برنامه هفتم توسعه اقتصادی اظهار کرد: به دلیل وجود تورم بالا در کشور، در برنامه هفتم تصمیم گرفته شده است تا دولت چند قلم از کالاهای اساسی را به‌صورت یارانه‌ای به مردم ارائه دهد تا به سبد معیشتی آنها کمک شود.

با اجرای قانون همسان‌سازی حقوق، رضایت بازنشستگان جلب می‌شود

وی با اشاره به برنامه‌های ذکر شده در بودجه ۱۴۰۳ ادامه داد: دولت باید بسته‌های رفاهی را برای اقشار مختلف جامعه از جمله کارگران، کارمندان و بازنشستگان مدنظر داشته باشد.

سنگدوینی افزود: اجرای قوانینی مانند همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و کاهش فاصله دریافتی بازنشستگان نسبت به شاغلان، می‌تواند رضایت جامعه به‌ویژه رضایت بازنشستگان را به همراه داشته باشد.

تمرکز مجلس بر افزایش متناسب حقوق و دستمزد در بودجه

وی با اشاره به اینکه بدون درنظرگرفتن میزان تورم در کشور، افزایش حقوق می‌تواند مشکلات اقتصادی بسیاری را برای اقشار حقوق‌بگیر ایجاد کند، توضیح داد. در لایحه بودجه، حقوق ۱۸ درصد افزایش‌یافته است، اما به دلیل تمرکز مجلس بر رفع نیازهای معیشتی مردم، نمایندگان در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آینده در تلاش‌اند تا این افزایش را به ۲۰ درصد برسانند.

ثبات در حوزه اقتصاد، نیازمند سیاست‌گذاری مدون است

دبیر کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس شورای اسلامی، با اشاره به‌ضرورت ثبات سیاست‌ها و برنامه‌ها در حوزه اقتصادی و عدم تغییر این سیاست‌ها با تغییر دولت بیان کرد: تغییر دولت‌ها باید همراه با ثبات در برنامه‌ها و سیاست‌ها باشد. برای موفقیت در اداره کشور، نیازمند سیاست‌گذاری مدون هستیم.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه