اخبار داغ

مسئول گروه سرود «فرزندان ایران» در گفت و گو با دانا:

شناسایی بچه‌های با استعداد مدارس محروم شیراز/ با «پاشو بیا ایران» ترکوندیم

شناسایی بچه‌های با استعداد مدارس محروم شیراز/ با «پاشو بیا ایران» ترکوندیم
محمد مهدی اوجی نزدیک به یک دهه می شود که با گروه سرود «فرزندان ایران» در جشنواره های مختلف سرود خوش درخشیده و آهنگ «پاشو بیا ایران» آنها همه نگاه ها را به سمت آنها خیره کرده است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گروه سرود فرزندان ایران مدت ۹ سال است که فعالیت خود را آغاز نموده و مسئول گروه نیز محمد مهدی اوجی است. اعضای این گروه ۴۰ نفر از پسران و دختران حاشیه شهر شیراز هستند که در زمینه سرود و موسیقی دارای استعدادند. از جمله آخرین مقامات کسب شده توسط این گروه می توان به کسب گروه برتر جشنواره هماهنگ تهران در سال ۱۴۰۲، کسب رتبه چهارم جشنواره سرود و موسیقی فجر در سال ۱۴۰۲، کسب مقام استانی و کشوری جشنواره فانوس در سال ۱۴۰۱، کسب مقام اول جشنواره استانی خاکزیر در سال ۱۴۰۱ و سایر مقام ها اشاره کرد. به همین بهانه با اوجی مسئول این گروه گپی صمیمانه داشته ایم.

محمد مهدی اوجی مسئول گروه سرود «فرزندان ایران» به سابقه موسیقایی خود اشاره کرد و گفت: نزدیک به یک دهه پیش به عنوان مربی پرورشی مار خودم را در مدارس شیراز آغاز کردم و به واسطه علاقه ای که به هنر و موسیقی داشتم، دوره های حرفه ای این حوزه را گذراندم و در همان سال ها اولین گروه سرود خودم را با عنوان «پسران آفتاب» راه اندازی کردم و پس از مدتی نام گروه راب ه «فرزندان ایران» تغییر دادم.

وی افزود: شاید نکته ای که برای شما جالب باشد این است که من همه اعضای این گروه را از بچه هایی که در مدارس حاشیه ای شهر شیراز مشغول درس خواندن بودند، پیدا کردم و خداروشکر فعالیت های بچه ها به مرور در شبکه های اجتماعی دیده شد و مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. مخصوصا طی دو سال اخیر و با آهنگ «پاشو بیا ایران» ما که از شبکه افق و نسیم در برنلامه تلویزیونی «نماهنگ» پخش شد، باعث شد که زحمات بچه ها بیشتر دیده شود.

اوجی ادامه داد: من حدود ۷ سالی است که با این بچه ها به صورت حرفه ای مشغول کار کردن هستم و آنها نیز با فراز و نشیب های اندکی توانسته اند ثابت گروه بمانند و به صورت حرفه ای سرود را تمرین کنند و همین ماندگاری اعضا و تمرین های حرفه ایشان باعث شده تا به این موفقیت ها برسیم.

مسئول گروه سرود «فرزندان ایران» در ادامه درخصوص شیوه پیدا کردن این استعدادها گفت: من در ابتدا در کل استان فارس فراخوانی بین مدارس دادیم و به دنبال خوش صداها بودیم و البته سعی کردیم اولویت خودمان رو بر روی بچه های با استعدادی قرار دهیم که در مناطق حاشیه ای و محروم شیراز در حال تحصیل بودند اما این فرصت کمتر برای آنها بوجود آمده بود تا کسی استعداد آنها را شناسایی کند و در حوزه های مختلف به کار گیرد.

اوجی با اشاره به تیم هنرمندی که در کنار خود دارد، گفت: برای این موفقیت ها، بدون شک ما از افراد هنرمند، شاعر و موزیسین هایی بهره بردیم که حضور آنها در کنار گروه ما باعث شد تا گروه ما سطح هنری بالاتری داشته باشد. رادمهر موسوی و غلامعلی خوشبخت به عنوان شاعر و آهنگساز گروه نیز یکی از بچه های گروه است که به شخصه به او آموزش های لازم را دادم و حالا به بهترین شکل در حال کمک کردن به ما هستند. در کنار این تیم هنرمند عزیز صادق بهرام پور نیز به ما کمک های زیادی کرده است. خود من نیز علاوه بر هماهنگی گروه، ملودی ها و آهنگ ها را تنظیم می کنم.

اوجی با گلایه از اینکه رسانه های استان فارس و به خصوص شیراز آنچنان که باید آنها را مورد حمایت قرار نداده اند، گفت: همین نماهنگ «پاشو بیا ایران» که حتی بیلبوردهای آن در پایتخت به نمایش درآمد و مورد تحسین منتقدان و اهالی هنر در آمد، با کمترین استقبال در شیراز مواجه شد و همین عدم حمایت ها باعث می شود که این بچه ها دلسرد شوند و تلاش آنها نادیده گرفته شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه