اخبار داغ

گردهمایی داوطلبان نمایندگی تهران در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس برگزار شد

گردهمایی داوطلبان نمایندگی تهران در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس برگزار شد
گردهمایی داوطلبان نمایندگی تهران در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور قالیباف و حداد عادل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گردهمایی داوطلبان نمایندگی تهران در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شامگاه امروز شنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ با حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و محسن رضایی عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در سالن دانشگاه علوم پزشکی ایران مرکز همایش‌های رازی برگزار شد.

 

حداد عادل: باید با این استقبال از کاندیداتوری یک فهرست کارامد معرفی کنیم

در ابتدای این گردهمایی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف با بیان اینکه مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایجاد حکومت دینی است، گفت: در عالم سیاست و در عالم غرب پرونده حکومت دینی را بسته بودند. امام راحل ما با انقلاب اسلامی در مقابل این تصمیم ایستادند و مردم را برای تشکیل حکومت اسلامی فراخوانده و به میدان آوردند و مردم هم با قبول این دعوت تا پای جان برای شکل گیری حکومت دینی ایستادگی کردند. 

وی تاکید کرد: امروز کشور ما از اینکه به دست خود مردم اداره می‌شود، سربلند است. ما ملتی داریم که ایمان دارد و به این ملت می‌توان امیدوار بود. استقلال و آزادی از هم جدا نیست. مردم‌سالاری دینی یعنی احترام به رأی مردم جزو آموزه‌های دینی ماست. یعنی رهبری انقلاب که می‌گویند رای مردم حق‌الناس است، این گزاره را از آموزه‌های دینی طرح می‌کنند.

رئیس شورای ائتلاف با اشاره به اینکه کسی که نماینده می‌شود در درجه اول باید واجد دانش لازم باشد، افزود: کشور باید با علم و دانش اداره شود. این علم و دانش به ویژه در حوزه اقتصاد بسیار مهم و مطرح است. در مجلس درباره همه امور باید تصمیم گرفته شود تا قوانین جامعیت داشته باشد. شناخت از مسائل کشور، مسائل ملی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و داشتن نگاه حکمرانی هم مهم است.

وی با اشاره به فرایند شورای ائتلاف برای انتخاب کاندیداها، تصریح کرد: ما در شرایطی کمتر از یک ماه به انتخابات فرصت داریم که باید با این استقبال از کاندیداتوری یک فهرست کارامد به مردم معرفی کنیم. ملاحظاتی در بستن لیست نهایی هم وجود دارد. مثلاً جامعه انتظار دارد که حتماً تعدادی خانم به مجلس راه پیدا کنند. این نه فقط در پی غوغای دروغین زن، زندگی، آزادی که پیش از آن هم دغدغه ما بود.

 

محسن رضایی: نیازمند به یک جبهه متحد و قوی هستیم تا مشکلات را حل کنیم

سپس محسن رضایی عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در جایگاه حاضر شد و گفت: ما امروز در کشور به شدت نیاز به کارآمدی داریم. ساختارهای موجود در کشور ما باید از بعد کارآمدی اصلاح شوند. برادری و کارآمدی دو ارزش انقلاب است که اگر بخواهیم توحید کلمه و کلمه توحید را رعایت کنیم باید به این دو توجه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه نیازمند به یک جبهه متحد و قوی پشت سر رهبری انقلاب اسلامی هستیم تا مشکلات کشور را حل کنیم، گقت: از همه جریان‌های انقلابی می‌خواهیم که بیایند و در کنار هم قرار گیرند تا این جبهه قوی تشکیل شود. وحدت بدون کلمه توحید، کاغذی بیش نیست، وحدت انقلابی اگر بخواهد پایدار باشد باید ارزش آن رضای خدا باشد.

 

قالیباف: اگر دلداده به انقلابیم، باید مسئولیت پذیر و پاسخگو به مردم باشیم

و در پایان محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی و انقلاب خود را مکلف می‌داند که توأمان هم ارزش‌های الهی را حفظ کند و هم خواست مردم را، افزود: انقلابی کسی است که جامعه را سر دو راهی مردم و ارزش‌های الهی قرار ندهد. هم مردم و هم ارزش‌های الهی را باید باهم دنبال کنیم.

وی یادآور شد: این دو را توأمان با هم در جبهه انقلاب پیگیری می‌کنیم. مردم از ما می‌خواهند هم اصول و اصالت را حفظ کنیم و هم پیشرفت را دنبال کنیم. امروز ما برای حفظ نظام و انقلاب و ایران باید کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم. در این نقطه مردم به ما انتقاد دارند و حق هم دارند. بخش قریب به اتفاق مردم ما هرگز به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی و مشکل‌سازی برای آن نیستند بلکه از ما انتظار دارند که ما کارآمد و مسئولیت‌پذیر باشیم.

قالیباف افزود: ما همین که یک مسلمان و دلداده به انقلابیم، در هر سطحی که هستیم باید مسئولیت پذیر و پاسخگو به مردم باشیم. اگر در قدرت هستیم که بیش از پیش بدهکار هستیم و باید حق مردم را در این جایگاه به درستی رعایت کنیم.

وی گفت: برای مشارکت واقعاً باید به هر شکلی که می‌توانیم کمک کنیم. این برای ما هم تکلیف شرعی، ملی و عقلی است. در اینجا می‌دانیم که ضعف داریم و باید به سهم خود آن را جبران کنیم. ما همه تصمیم‌ گرفتیم که وارد رقابت شویم. توجه کنیم که خود رقابت و نحوه آن می‌تواند بزرگترین انگیزه برای مشارکت مردم باشد. به‌گونه‌ای رقابت نکنیم که مردم از ما متنفر شوند. رقابت ما باید باعث افزایش مشارکت شود نه ریزش آن.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مردم باید ببینند که دعواهای بی‌ربط و بیهوده که به دوقطبی دامن می‌زند را دنبال نمی‌کنیم و از اقتصاد و وضعیت کشور و حل مشکلات آن می‌گوییم و واقعاً پیگیر آن هستیم.

قالیباف یادآور شد: شورای ائتلاف باید حداکثر تلاش خود را برای شایسته‌گزینی انجام دهد. مطمئنیم که شورای ائتلاف همه تلاش خود را در این بخش به کار می‌گیرد. ما بدون شک تک‌تک حاضران در این جمع را جزو جریان انقلاب می‌دانیم و از ظرفیت‌ شما استفاده می‌کنیم. قول می‌دهم که حتماً در دوره‌های زمانی مشخصی این جمع را بعد از انتخابات هم دوباره دورهم جمع کنیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه