اخبار داغ

دانا گزارش می دهد:

نوری در تاریکی؛ مرد بازنشسته اصفهانی دلها را روشن کرد

نوری در تاریکی؛ مرد بازنشسته اصفهانی دلها را روشن کرد
کارمند بازنشسته اصفهانی با تأسیس مراکز ترک اعتیاد، آینده روشنی را برای هزاران نفر بهبود بخشیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی رجبی کارمند بازنشسته ای که ساکن اصفهان است، او بعد از بازنشستگی دست از فعالیت بر نداشته و مدت 4 سال است که در زمینه کمپ های ترک اعتیاد فعالیت های بسیاری انجام داده است و موفق شده است تا تعداد زیادی از افرادی که درگیر اعتیاد شده اند در مراکزی که او مدیریتش را بر عهده داشته است بهبود یایند.

رجبی در خصوص انگیزه اش برای تاسیس این مراکز درمانی می گوید: رهبر انقلاب در خصوص اهمیت به مسائل مرتبط با آسیب های اجتماعی بسیار تاکید داشته اند و مسئله اعتیاد یکی از آنها است که با چالش های  زیادی در جامعه رو به رو است و در پی آن مشکلات دیگری مثل طلاق، دزدی، و... را هم به همراه خواهد داشت؛ بنابر این هر فردی به نوبه و سهم خود باید برای درمان و توانمند سازی این افراد مشارکت داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص افردای که در این مراکز  تحت درمان قرار دارند گفت: این افراد پس از 3 تا 6 ماه زمانی که آمادگی دارند تا به جامعه برگردند تحت نظر و درمان قرار میگیرند و تا زمانی که یک شخص خارج از مرکز درمانی از جمله خانواده و بستگان در جه یک  آماده پذیرش آن ها نباشند این مرکز مسئول نگهداری این افراد خواهد بود.

 وی با تاکیدبر این نکته که حتی بعد از بهبودی از این افراد حمایت میکنیم افزود: تلاش میشود تا با استفاد از ارتباطات در کارخانه‌ها و ادارات مختلف، برای افراد بهبود یافته اشتغال فراهم شود تا از خطر بازگشت به خیابان جلوگیری شود.

رجبی به بهبودی حدود ۳۰ درصد از افراد تحت درمان در  این مراکز اشاره کرد و گفت: که این فعالیت‌ها هیچ منافع مالی برای او ندارد و بخشی از هزینه‌ها توسط دولت و بخشی توسط خیران پوشش داده می‌شود. 

رجبی در خصوص کارگاه‌های اشتغال‌زایی اظهار کرد: در این مراکز، کارگاه‌های مختلفی وجود دارند که افراد تحت درمان در آن‌ها مشغول به کار می‌شوند. افراد با هنرهای مختلف مثل خیاطی، قالب زنی بتن، بلوک‌زنی و مونتاژکاری موتورسیکلت به این کارگاه‌ها اختصاص دارند و پس از بهبودی به منظور اشتغال به مراکز مختلف معرفی می‌شوند. برای کسانی که این مهارت‌ها را ندارند، کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود تا پس از بهبودی، از مدارک کسب شده برای یافتن شغل استفاده کنند.

رجبی درباره چالش‌ها  و سختی های این کار اظهار کرد:  افراد تحت درمان به لحاظ جسمی و روحی شرایط خوبی ندارند و کار با آن‌ها با چالش‌هایی زیادی  همراه است و باید با آنها مدارا کرد و راه آمد تا بتوانند این دوران  را سپری کنند.

او تأکید کرد که با کمک به این افراد و بازگرداندن آن‌ها به جامعه، لذت این فعالیت حتی با وجود تمام چالش‌ها بسیار شیرین است.

در پایان، رجبی به اهمیت ایجاد انگیزه معنوی در افراد تحت درمان اشاره و تأکید کرد که با همکاری با اساتید دانشگاه، طلاب، روانشناسان، روانپزشکان و مددکاران، در این مراکز کلاس هایی دایر کرده ایم و به صورت حضوری با آنها صحبت میکنیم و مشاوره می دهیم که این اقدامات نقش بسیار مهمی در بهبود این افراد و موفقیتشان  خواهد داشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه