اخبار داغ

در گفتگو با دانا مطرح شد؛

دستاوردهای انقلاب اسلامی| راهبردهایی برای افزایش ازدواج و کاهش آمار طلاق

دستاوردهای انقلاب اسلامی| راهبردهایی برای افزایش ازدواج و کاهش آمار طلاق
مدیر گروه حکمیت و پیشگیری از طلاق گفت: این گروه با ارائه مشاوره‌های پیش از ازدواج و معرفی افرادی که با هم همخوانی دارند، سعی در تسهیل فرآیند ازدواج دارد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیده فاطمه موسوی دارای مدرک کارشناسی ارشد روان شناسی از دانشگاه آزاد قزوین و مدیر گروه حکمیت و پیشگیری از طلاق هستند که از طریق مرکز مشاوره مهر تاکنون اقدامات موثری را در برخی از نقاط شهرستان الوند انجام داده اند. فعالیت خود در این مرکز را از سوم خرداد ماه سال جاری شروع نموده و حدود ۱۰ الی ۱۲ سال سابقه مشاوره نیز دارد و تاکنون در ۷۰ درصد از پرونده ها منجر به سازش و پیشگیری از طلاق شده است.

همچنین در این مدت ۷ مورد ازدواج نیز به واسطه گری شده و در حوزه فرزندآوری و ترغیب به آن نیز فعالیت های مطلوب و چشمگیری صورت داده اند. 

در ادامه مدیر این گروه درباره هدفش از تاسیس این گروه گفت:‌ پروسه ازدواج رو به کاهش بود و آمار طلاق رو به افزایش که برای کاهش پروسه‌های ازدواج و افزایش آمار ثبات زناشویی، ما به شناخت افرادی که می‌خواهند ازدواج کنند، وارد شده و با افرادی که قصد ازدواج دارند، آشنا می‌شویم و تلاش می‌کنیم تا شرایط ازدواج را برای آن‌ها آسان کنیم.

وی افزود: افرادی که از لحاظ تحصیلی، خانوادگی و سایر جنبه‌ها با همدیگر همخوانی دارند، را شناسایی کرده و به همدیگر معرفی می‌ کنیم و سپس زیر نظر خودمان مشاوره‌های پیش از ازدواج را برایشان فراهم می‌کنیم. وقتی مطمئن شویم که از همه‌ی لحاظ مناسب هستند، ازدواج صورت می‌گیرد.

موسوی ادامه داد: قبل از اینکه بحث حکمیت یا واسطه‌گری پیش بیاید، باید بگویم که به عنوان یک فردی که پدرم در این زمینه فعالیت می‌کردند دستم باز بود و من هم بالای ده سال است که در این حوزه فعالیت دارم،. لزوماً ازدواج‌های ما صرفاً برای جوانان نیست و برخی از افرادی که همسر خود را از دست داده یا در سن بالا هستند یا متارکه کرده اند را شناسایی و به هم معرفی می‌کنیم که تا به امروز نتایج مثبتی داشته‌ است و در واقع به دنبال رابطه های رضایتمند هستیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه