اخبار داغ

گزارش دانا از اولین رویداد ملی اعطای نشان سقا؛

تجلیل از خیرین و فرهنگ‌سازان عرصه آبرسانی به همت سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری

تجلیل از خیرین و فرهنگ‌سازان عرصه آبرسانی به همت سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری
اولین رویداد ملی اعطای نشان سقا و تجلیل از خیرین عرصه آب، چهارشنبه (۲۵ بهمن ۱۴۰۲) در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه جامع انقلاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، مراسم اولین رویداد ملی اعطای نشان سقا و تجلیل از خیرین و فرهنگ‌سازان عرصه آب، عصر چهارشنبه (۲۵ بهمن ۱۴۰۲) در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با سخنرانی سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و قناد زاده رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی و سایر فعالین حوزه آب و مسئولین وزارتخانه‌های مربوطه برگزار شد.

قناد زاده مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری در این رویداد به‌عنوان میزبان پس از خوشامدگویی به مدعوان و تبریک روز پاسدار و جانباز و اعیاد میلاد امام حسین ع و حضرت عباس گزارشی از عملکرد ۹ماهه این سازمان را ارائه نموده و این رویداد را به‌عنوان رویدادی سالانه برای تجلیل از فرهنگ‌سازان آب‌رسانی در کشور اعلام کرد.

سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج نیز به‌عنوان سخنران اصلی این رویداد پس از قدردانی از فعالان عرصه آب‌رسانی اظهار کرد: کشور ما جزء اقلیم گرم و خشک محسوب می‌شود و از قدیم مشکل کم‌آبی در این کشور وجود داشته تا جایی که مردم دست‌به‌دامن علما می‌شدند که در جهت مدیریت صحیح بر منابع آب برای مسئولین و حاکمان کتاب و رساله بنویسند.

وی افزود: با این که بیش از ۴۵۰ میلیارد مترمکعب نزولات جوی داریم، اما فقط حدود ۹۰ تا ۱۲۰ میلیارد مترمکعب از روان آب‌ها قابل‌بهره‌برداری است.

سردار سلیمانی با اشاره به عقب‌ماندگی و وابستگی کشور در دوران پهلوی در حیطه سدسازی حجم مدیریت روان آب‌ها در دوران پهلوی را ۱۰ میلیارد مترمکعب عنوان کرد و تأکید کرد: خوشبختانه پس از انقلاب اسلامی این عدد رشد ۵۰۰ درصدی داشته است و اکنون در کشور بیش از ۵۰ میلیارد مترمکعب ظرفیت مدیریت منابع آب ایجاد شده است که در سال‌های خشکسالی از طریق طرح‌هایی نظیر آبخیز تا جالیز و... که در سازمان بسیج طراحی شده است قابل استحصال و آبرسانی به کشاورزان و مناطق محروم است.

وی که در حضور خیّر بزرگ آب‌رسان کشور حاج اکبر ابراهیمی از کار این خیر به‌عنوان جهاد عظیم یادکرد و افزود: به میدان آوردن گروه‌های جهادی و واردکردن تفکر جهادی برای حل مسئله آب که در سال‌های اخیر در حال تبدیل‌شدن به معضل و بلکه بحران آب است در کنار خود مدیریت جهادی را نیز به‌عنوان تکمیل‌کننده کار می‌طلبد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور بخشی از بحران آب را مرتبط با افزایش ۱/۵ درجه‌ای دمای کره زمین در اثر انتشار گازهای گلخانه‌ای که توسط قدرت‌های بزرگ صنعتی دنیا که به حقوق زیستی بشر بی‌توجه هستند دانست و تأکید کرد: البته کاهش نزولات جوی نیز مزید بر علت شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین جشنواره‌هایی بتواند قدمی در جهت فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی در جهت آبرسانی و ارائه خدمت به مردم مناطق محروم و کشاورزان باشد تا ضمن جلوگیری از هدررفت منابع آب، رونق اقتصادی که لازمه یک اقتصاد شکوفا و روبه‌رشد است حاصل گردد و بتوانیم به یاری خداوند از سال‌های دشوار خشکسالی عبور کرده و با عنایت ویژه پروردگار به سال‌های ترسالی برسیم.

در این رویداد حاج علی‌اکبر ابراهیمی به‌عنوان پدر آبرسانی کشور معرفی و شایسته دریافت نشان سقا اعلام شد.

حاج علی‌اکبر ابراهیمی در سال ۱۳۲۳ در شهر تهران و در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. از دوران نوجوانی به دلیل شرایط اقتصادی خانواده و کمک به پدرش وارد بازار کار شد. او از ۱۷ سالگی به فعالیت‌های صنعتی روآورد و در سال ۱۳۵۴ زمانی که تازه‌وارد دهه ۳۰ زندگی‌اش شده بود، یک مجموعه صنعتی را برای تولید ماشین‌های لباس‌شویی نیمه اتوماتیک راه‌اندازی کرد.

او که سال‌ها قبل طعم سختی را چشیده، پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری پشت سرنهاده، تا امروز طعم شیرین زندگی آسوده را برای دیگران فراهم آورد. او در این مسیر طولانی و سخت تنها به یاری خدای مهر چشم داشته و معتقد است: الیس الله بکاف عبد.

حاج اکبر ابراهیمی در هفتم فروردین سال ۱۳۴۷ با خانم” زهرا عبدالرحیم خان” زندگی مشترکش را آغاز کرد. این ازدواج سرآغازی برای موفقیت‌های دیگر این مرد نیک‌اندیش شد. در آستانه انقلاب و در شروع بحران‌های اقتصادی، تمام تلاشش را به کاربست تا به سهم خود، مانع بسته‌شدن کارخانه‌ها و بیکار شدن کارگرها شود.

او در ۴۰ سال گذشته همیشه در کنار فعالیت‌های صنعتی و نگاه توسعه‌گرایانه خود،  حضوری فعال در حوزه امور خیریه داشته است تا جایی که به‌عنوان  پدر آب‌رسان کشور و یکی از بزرگ‌ترین خیرین مدرسه‌ساز کشور و مرد صنعت و مدرسه‌سازی شناخته می‌شود. در حال حاضر ایشان به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره مجمع خیرین آب‌رسان آب شرب کشور، نماینده وزیر آموزش‌وپرورش در جامعه خیرین، عضو هیئت‌مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز شهر تهران و به‌عنوان یکی از خیرین حوزه آبرسانی به روستاهای فاقد آب شرب فعالیت دارند.

حاج اکبر ابراهیمی تا به امروز  ۳ هزار روستای فاقد آب را لوله‌کشی کرده و هزاران کلاس درس تأسیس نموده و بیش از ۳ هزار خانواده نیازمند را تحت پوشش  قرار داده است.

در این رویداد نشان سقا به حاج علی‌اکبر ابراهیمی تقدیم شد و از سایر فعالان حوزه آب نیز تجلیل به عمل آمد.


در انتهای این مراسم به مناسبت روز جانباز از جانبازان حاضر در مراسم نیز تجلیل شد.


به گزارش راه دانا، در همایش ملی سقا که با حضور سردار سلیمانی " رئیس سازمان بسیج مستضعفین " ، سردار مسلمی " فرمانده سپاه کربلا " ، دکتر قناد زاده " مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور " و جمعی از خیرین برجسته در حوزه بسیج آبرسانی برگزار شد بر ادامه این روند در سال‌های بعد نیز تأکید شد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه