اخبار داغ

فوروارد حواشی از گذشته به امروز!

تلاش برای دیسکالیفه کردن فدراسیون انجمن های رزمی به بهانه دیسکالیفه شدن موی تای/ پای انتخابات در میان است

تلاش برای دیسکالیفه کردن فدراسیون انجمن های رزمی به بهانه دیسکالیفه شدن موی تای/ پای انتخابات در میان است
فشار بر وزارت ورزش برای دخالت در روند انتخابات فدراسیون رزمی به بهانه حواشی ایجاد شده شائبه هایی را بوجود آورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی این روزها درگیر حواشی عجیبی شده که ناشی از اشتباه یک تیم است و تبعات آن دامنگیر این فدراسیون شده.

مسابقات فستیوال جهانی موی‌تای در تایلند چند هفته گذشته در تایلند برگزار شد و تیم ایران با 12 فایتر در دو بخش مردان و زنان در این مسابقات شرکت کرد. در حالیکه تیم ایران یکی از شاسن های مسلم قهرمانی به شمار می رفت و همه فایترهای اعزامی شانس کسب مدال داشتند، یک اتفاق عجیب سبب شد تا تیم ایران دست خالی از تایلند بازگردد.

تیم ایران قبل از شروع رقابتها به یک دلیل عجیب با تصمیم ستاد برگزاری مسابقات شورای جهانی بوکس موی‌تای (WBC MuayThai) از این رقابت‌ها کنار گذاشته شد. ظاهرا به دلیل درگیری لفظی برخی از اعضای تیم با مسئولان برگزاری مسابقات بر سر مراسم وزن‌کشی، تیم ایران دیسکالیفه شده و به طور کامل از این مسابقات کنار گذاشته شد.

این اتفاق بازتاب عجیبی داشت و برخی ها حتی آن را به مسائل غیرورزشی ربط دادند اما درگیری برخی از اعضای تیم و توهین به مسئولین برگزاری مسابقات به شکلی بوده که شورای جهانی موی تای تیم ایران را دیسکالیفه کرده.

همین اتفاق سبب شده تا مسئولین وزارت ورزش نیز به این مساله ورود پیدا کنند و تبعات آن حتی انتخابات پیش روی این فدراسیون را تحت الشعاع قرار دهد. برخی ها تلاش می کنند که این اتفاق را به پای فدراسیون و شخص سرپرست فدراسیون بنویسند اما اصل ماجرا چیز دیگریست.

انتخابات فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی قرار بود هفتم بهمن ماه برگزار شود، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با در نظر گرفتن همه جوانب تصمیم گرفت برای برگزاری انتخابات عادلانه، این فدراسیون با سرپرستی اداره شود.

کمتر از دو ماه از تصدی مجید زارعیان بر مسند سرپرستی این فدراسیون می گذرد و حالا این حاشیه بزرگ سبب شده تا برخی ها مشکلات بوجود آمده را به پای زارعیان بنویسند در حالیکه اصل ماجرا چیز دیگریست. برخی ها تلاش می کنند به بهانه ماجرای موی تای و حواشی پیش آمده انتخابات فدراسیون را تجت الشعاع قرار داده و فضا را به گونه ای مهندسی کنند که با زیر سئوال بردن عملکرد سرپرست انتخابات دوباره عقب افتاده و بستری برای رسیدن آنها به اهداف و مهندسی انتخابات فراهم شود. این در حالیست که ماجرای موی تای کمترین ارتباطی به مجموعه فعلی فدراسیون ندارد.

نگاهی بر عملکردی که مورد نقد و حواشی منتشره، نشان می دهد تیم ملی موی تای برای حضور در مسابقات فستیوال جهانی در زمان رئیس سابق مجوز شورای برون مرزی دریافت کرده. از ابتدای حضور زارعیان در فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی، سه دوره مسابقات بین المللی با حضور نمایندگان ایران برگزار شده که جملگی مجوزشان را از در زمان رئیس اسبق فدراسیون دریافت کرده اند و سرپرست فدراسیون هیچ دخل و تصرفی در آن نداشته. عده ای به دنبال "ایپون" کردن زارعیان یا در حقیقت تخریب تصمیم به جای وزیر ورزش هستند تا به خواسته هایشان برسند چرا که اگر انتخابات در مسیر صحیح برگزار شود، اقبالی ندارند.

در این میان سرپرست فعلی که مرد رسانه ای نیست، در قبال تمامی این حواشی سکوت اختیار کرده و سعی دارد در کمال آرامش ماموریتش را به پایان ببرد. این حواشی لزوم ورود وزارت ورزش به ماجرا و پیگیری آن را بیشتر می کند. فشار بر وزارت ورزش برای دخالت در روند انتخابات فدراسیون رزمی به بهانه حواشی ایجاد شده شائبه های را بوجود آورده که نیاز ورود معاونت های نظارتی وزارت ورزش را می دارد. اینکه چه کسانی از تخریب فدراسیون و تعویق انتخابات سود می برند.

خبرنگار: سعید آقایی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه