اخبار داغ

Pollux نورپردازی حرفه ای با محصولات برند پولاکس

Pollux  نورپردازی حرفه ای با محصولات برند پولاکس
امروزه رسیدگی به مجتمع های تجاری و مسکونی به عنوان یکی از دغدغه های بسیاری از خانواده ها به شمار می رود. رسیدگی و افزایش زیبایی یک فضا تنها به منازل محدود نمی شود و در بسیاری از شرایط نیاز است تا به محل کار و ... نیز توجه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروزه رسیدگی به مجتمع های تجاری و مسکونی به عنوان یکی از دغدغه های بسیاری از خانواده ها به شمار می رود. رسیدگی و افزایش زیبایی یک فضا تنها به منازل محدود نمی شود و در بسیاری از شرایط نیاز است تا به محل کار و ... نیز توجه شود. اگرچه موارد ذکر شده تاثیر بسیار زیادی را در جلوه مجتمع های تجاری یا مسکونی خواهند داشت، اما اصلی ترین موضوعی که باعث می شود تا نگاه متقاضی به سمت یک محل جلب شود، نورپردازی آن خواهد بود. نیاز است که بدانید، نورپردازی به عنوان یکی از فرآیند های موثر برای ایجاد یک جلوه مطلوب به شمار می رود. این فرآیند تاثیر زیادی را در زیبایی هر فضا خواهد داشت.

در سال های گذشته مراکز و مجموعه های زیادی در سراسر کشورمان احداث شده اند که به انجام نورپردازی در فضاهای مختلف می پردازند. همان طور که می دانید، این فرآیند از اهمیت بسیار زیادی بهره مند بوده و انجام غیر اصولی آن می تواند آسیب های زیادی را به هر فضایی وارد کند. در همین راستا پیشنهاد می کنیم تا قبل از هر چیزی به کسب اطلاعات لازم در رابطه با نحوه نورپردازی و مراکزی که به انجام آن می پردازند، اقدام کنید. در حال حاضر پولاکس به عنوان یکی از بهترین گزینه های ممکن برای نورپردازی منازل به شمار می رود. این مجموعه در حال حاضر انتخاب بسیاری از مردم کشورمان است.

نورپردازی

نورپردازی چیست ؟ نورپردازی به معنای استفاده از نور های طبیعی و غیر طبیعی برای یک فضا است. توجه داشته باشید که این فرآیند نیازمند دانش و اصول خاصی می‌باشد. در هنر معماری نورپردازی را به عنوان یک بخش کاملا مجزا و جدا ناپذیر از این هنر معرفی کرده اند. بنابراین هر فردی نمی تواند بدون داشتن اطلاعات لازم در رابطه با آن، به وصل کردن نور های روشنایی بپردازد. بسیاری از افراد بر این باور هستند که این فرآیند بسیار ساده بوده و هر فردی می تواند به راحتی به انجام آن بپردازد. این باور کاملا غلط بوده و به همین دلیل امروزه مراکز مخصوصی مانند پولاکس احداث شده اند تا صفر تا صد این فرآیند را انجام دهند.

چرا نورپردازی اهمیت زیادی دارد؟

اولین شرط برای دیدن یک فضا و همچنین ادراک بینایی، بررسی رنگ ها و فرم ها و تشخیص آن ها، نور است. همان طور که می دانید در صورت کمبود نور و همچنین نبود آن ممکن است شما نتوانید محیط اطراف خود را به خوبی مشاهده کنید. بنابراین وجود نور به عنوان یک مسئله مهم در زندگی بشر به شمار می رود که در طول شبانه روز به آن احتیاج دارد. با این وجود معماران توانسته اند علاوه بر ایجاد یک نور مناسب برای افزایش دید، شرایطی را به وجود بیاورند تا از نور ها برای زیبایی یک فضا نیز استفاده کرد. این مسئله بدین معناست که شما می توانید علاوه بر ایجاد نور برای یک فضا، شرایطی را رقم بزنید که نور های طبیعی و مصنوعی باعث زیبایی فضای شما نیز شوند.

در چه مکان هایی می توان از نور طبیعی و مصنوعی برای ایجاد جلوه های زیبا استفاده کرد؟

  • نورپردازی در صحنه های فیلمبرداری سریال و فیلم های سینمایی و تئاتر
  • نورپردازی برای زیبا کردن جلوه درونی و بیرون مجتمع های تجاری و مسکونی
  • نورپردازی در مکان های تفریحی مانند باغ، پارک، فضای سبز و ...
  • نورپردازی در فضاهایی که میزان رفت و آمد بسیار زیادی را دارند و در جلوه اصلی یک شهر نیز موثر است

انواع روش های مورد استفاده در نورپردازی

  • اولین روش نورپردازی عمومی بوده که تمامی فضای موردنظر شما را تحت پوشش خود قرار خواهد داد. نورپردازی با پولاکس در فضاهای مختلف مانند سینما و ... باعث می شود تا جلوه بی نظیری برای آن فضا خلق شود. توجه داشته باشید که توجه به اصول و قواعد تاثیر مستقیمی را در این سبک دارد
  • نورپردازی وظیفه ای از دیگر روش های مورد استفاده در این عرصه بوده که به وسیله محصولات پولاکس می توان به انجام آن پرداخت. این سبک متمرکز تر از سبک عمومی بوده و از آن برای امور مختلفی استفاده می شود. از سبک وظیفه ای می توان در خواندن، آشپزی کردن، نوشتن،
  • این سبک از نورپردازی متمرکز از سبک وظیفه ای نیز می باشد و توجه شما را تنها به سمت یک رویداد جلب می کند. نوری که برای محصولات مختلف در چیدمان دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد، نور وظیفه ای است.
  • فراتاب های دیواری از دیگر روش های مورد استفاده در نورپردازی شناخته می شوند که به ایجاد روشنایی در یک سطح افقی می پردازند. این سبک از نظم فوق العاده ای بهره مند است که همین مسئله از ویژگی های آن به شمار می رود.
  • نورپردازی ریلی نیز از دیگر سبک های این فرآیند که بسیاری از افراد آن را یک نوع سیستم توزیع نور می شناسند. توجه داشته باشید که در این سبک، منبع تغذیه خطی وجود دارد که نور را به صورت منظم به شما ارائه می کند.

با کدام مجموعه همکاری کنیم؟

مجموعه پولاکس به عنوان یکی از ارزنده ترین مراکز در عرصه نورپردازی به شمار می رود که از محصولات فوق العاده ای بهره مند است. امروزه بسیاری از افراد در انجام سبک های مختلف نورپردازی از کارشناسان پولاکس و همچنین محصولات پولاکس استفاده می کنند تا نتیجه فوق العاده تری را در فضای موردنظر خود به وجود بیاورند. نمونه فعالیت های پولاکس در این زمینه موجب شده تا افراد زیادی علاقه مند به این مجموعه شوند. در همین راستا پیشنهاد می کنیم تا برای نتیجه گیری بهتر و همچنین موفقیت در انجام این فرآیند حتما از مراکز مانند پولاکس استفاده کنید.

توجه داشته باشید که امروزه مراکز زیادی با ادعایی مبنی بر انجام نورپردازی با بهترین متد ها اقدام به گرفتن پروژه های بسیار بزرگ می کنند که نتایج موفقیت آمیزی حاصل نمی شود. بنابراین مشاهده نمونه کار مسئله بسیار مهمی بوده که می تواند شما را در این فرآیند تا میزان بسیار زیادی کمک کند. بنابراین با توجه به موضوع ذکر شده در تلاش باشید تا از نور های مصنوعی و طبیعی در ایجاد یک جلوه مطلوب به خوبی استفاده کنید.

منبع: Pollux website

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه