اخبار داغ

نکات مهم در نصب و نگهداری کارسلینگ آسانسور هیدرولیکی

نکات مهم در نصب و نگهداری کارسلینگ آسانسور هیدرولیکی
کارسلینگ آسانسور یکی از مهم‌ترین قطعاتی است که درآسانسورهای هیدرولیک قرار دارد. این قطعه نقش بسیار پررنگی درعملکرد بهتر آسانسورها دارد به همین دلیل نگهداری از این قطعه بسیارمهم و ضروری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارسلینگ آسانسور یکی از مهم‌ترین قطعاتی است که درآسانسورهای هیدرولیک قرار دارد. این قطعه نقش بسیار پررنگی درعملکرد بهتر آسانسورها دارد به همین دلیل نگهداری از این قطعه بسیارمهم و ضروری است. ما امروز اینجا هستیم تا نکات مهم درنصب و نگهداری کارسلینگ آسانسور هیدرولیکی را برای شما شرح دهیم؛ اما قبل از آن بهتر است یک تعریف ساده و کلی از این قطعه و کاربرد آن داشته باشیم. چنانچه مایل هستید بیشتر درباره این قطعه و نکات مهم نگهداری آن بدانید مقاله پیش‌رو را از دست ندهید.

 
 

 

کارسلینگ آسانسور هیدرولیک چیست؟

اگر سوال شما این است که کارسلینگ آسانسور هیدرولیک چیست؟ باید گفت کارسلینگ قطعه‌ای است که با کمک کفشک‌ها امکان جابه‌جایی کابین آسانسور را در ریل‌های راهنما را فراهم می‌کند‌. کارسلینگ در آسانسور‌هایی که جک آن‌ها در کنار تعبیه‌شده، قرار دارد. شایان به ذکر است که جک‌های هیدرولیک با دو روش مستقیم و غیرمستقیم به این قطعه مرتبط می‌شوند. علاوه براین باید اضافه کنیم که کابین به‌صورت ثابت روی این قطعه قرار می‌گیرد و بدین صورت با حرکت آن جابجایی انجام می‌شود.

اجزا و ساختار کارسلینگ

بهتر است بدانید که کارسلینگ یک قطعه مرکب و بسیار پیچیده بوده و از چند اجزای اصلی و فرعی تشکیل شده است. طراحی این قطعات به گونهای است که در کنار یکدیگر موجب عملکردی دقیق میشوند. قیمت کار سلینگ آسانسور بسته به جنس قطعه دارد، در ادامه اجزای این قطعه را بررسی می‌کنیم:

  • پاراشوت
  • سازه یا همان استراکچر
  • فلکه هیدرولیک
  • قلاب بکسل
  • پایه جک
  • کفشک های تحت

در بخشهای بعد هرکدام از این اجزا را بهطور مجزا برای شما شرح میدهیم.

پاراشوت

جالب است بدانید که پاراشوت در کارسلینگ حکم‌ چتر نجات را دارد و چنانچه سیم بکسل‌ها به‌طور ناگهانی ازهم گسیخته شوند (احتمال آن‌ بسیار کم است) پاراشوت وارد عمل می‌شود و از سقوط کابین جلوگیری کرده و به گونه‌ای ایمنی کار را بالا می‌برد. یادتان باشد که حضور پاراشوت در همه آسانسور‌هایی که جک آن‌ها غیرمستقیم و با کمک سیم بکسل کار می‌کنند الزامی است. البته این پاراشوت نیز باید از نوع لحظه‌ای باشد؛ پاراشوت بدون گاورنر و لحظه‌ای به وسیله سیستمی مکانیکی که از فنرها، پلیت‌ها و لینک‌ها تشکیل شده تحریک می‌شود.

سازه

به جرات می‌توان گفت که سازه اصلی‌ترین بخش در کارسلینگ آسانسور هیدرولیک محسوب می‌شود. سازه باید بتواند وزن خود کابین، باری که در آن قرار دارد و همچنین گشتاورهای ولرده را تحمل کند. سازه‌ها ال مانند ساخته می‌شوند و دارای دو تیرک افقی و همچنین دو ستون عمودی هستند. تیرک‌های افقی فورک کارسلینگ نامیده می‌شوند و کابین دقیقا روی فورک‌ها قرار می‌گیرد. از طرف دیگر از سقف نیز به ستون‌ها چفت می‌شود. جالب است بدانید که رولرها، کفشک‌ها و پاراشوت روی ستون‌های عمودی نصب و محکم می‌شوند. فورک‌ها و ستون‌ها باید قابلیت تنظیم طول داشته تا بتوانند در اندازه و ابعاد مختلف کابین و چاه بهترین کارایی را داشته باشند.

فلکه هیدرولیک

طبق تحقیقات در نیروهای عامل به جک و کشش سیم بکسل مشخص شده که نیرو واردشده بر فلکه در جک‌های هیدرولیکی خیلی بیشتر از سیستم‌های متداول کششی است. به همین خاطر فلکه آسانسور باید استحکام بالایی داشته باشد و از جنس قابل قبولی تولید شود. جنس فلکه آسانسور از چدن است و شیارهای روی آن نیز باید با نوع سیم بکسل مطابقت داشته باشد.

قلاب بکسل

قلاب‌هایی که در سیستم‌های هبدرولیکی تعبیه‌شده‌اند شباهت بسیاری به نمونه‌های موجود در سیستم‌های کششی دارند. البته ظاهر و فنر این قلاب‌ها باید باتوجه به ویژگی‌های کارسلینگ و ابعاد آن‌ تعیین شوند‌. قلاب‌ها معمولاً از طرفی به سیم بکسل و از طرف دیگر به پلتی که در پلتی که در کارسیلنگ وجود دارد وصل می‌شوند و این اتصال هم به وسیله لینک‌ها به پاراشوت صورت می‌گیرد.

پایه جک

این قطعه بسیار ساده و در عین حال کاربردی است و اهمیت بسیار زیادی در کارسلینگ و عملکرد آن دارد. یادتان باشد که این قطعه تمام بار آسانسور را همچون وزن کابین، بار آن، سیم بکسل و... را تحمل کرده و از همه مهم‌تر نیرو را به زمین انتقال می‌دهد. یکی دیگر از نکات مهم در نصب و نگهداری کارسلینگ آسانسور هیدرولیکی محاسبه طول پایه جک است؛ تعیین طول پایه جک به چند مورد وابسته است و معمولاً هنگام نصب توسط متخصص این کار انجام می‌شود.

کفشک‌های تخت

در واقع کفشک‌ها یک میانجی برای کارسلینگ و ریل محسوب می‌شوند و تنوع بسیار زیادی دارند. در اکثر مواقع در کارسیلنگ‌های هیدرولیکی از دو نوع کفشک تخت و رولر استفاده می‌شود. همانگونه که پیشتر اشاره شد در کارسلینگ آسانسور هیدرولیک نیروی خیلی بیشتری به ریل‌های راهنما وارد می‌شود به این ترتیب مقاومت مکانیکی این قطعه در مقابل گشتاورها و نیروها باید بیشتر شود.

 
 

 

 

 

نصب کارسلینگ چگونه است؟

مونتاژ، نحوه نصب و تنظیمات اجزای قطعه کارسلینگ یکی از اصلی‌ترین مراحلی است که باید در نصب آسانسور هیدرولیکی انجام دهید. قطعا می‌دانید که این کار به تخصص و تجربه بسیاری نیاز دارد و هرکسی نمی‌تواند آن را انجام دهد تا بتواند اجزای این قطعه را در جای درست خود قرار دارد و تنظیمات مربوط به هر قطعه را به درستی انجام دهد. اتصال قلاب‌های بکسل و تنظیم کششی که سیم بکسل‌ها دارند یکی دیگر از نکات مهم در نصب و نگهداری کارسلینگ آسانسور هیدرولیکی به حساب می‌آید‌ و این کار نیز حتماً باید باتوجه به استانداردهای موجود انجام شود. در آخر هم تکنسین مورد نظر باید کشش سیم بکسلها و طرز کار پاراشوتها را آزمایش کند. نکته دیگری که باید بررسی شود ابعاد دقیق طول پایه جک و تراز بودن آن است؛ زیرا هرگونه اشتباهی در تعیین طول پایه جک ممکن است موجب شود نصاب مجدداً جک را بردارد و تمام کارهای نصب را بار دیگر انجام دهد

 

نکات مهم و حائز اهمیتی که قبل از نصب آسانسور باید بدانید

از آنجایی که این روزها با افزایش جمعیت و تغییر روش زندگی شاهد افزایش آپارتمان نشینی هستیم قطعاً استفاده از آسانسورها نیز بالا می‌رود. سؤالی که ممکن است برای افراد زیادی پیش بیاید این است که نکات مهم در نصب و نگهداری کارسلینگ آسانسور هیدرولیکی چیست و چگونه می‌توان عمر آسانسور و قطعات آن را افزایش دهیم.

ظرفیت آسانسور

یکی از مهم‌ترین مواردی که قبل از نصب آسانسور به آن توجه کنید ظرفیت آسانسور است؛ ظرفیت آسانسور باید متناسب با جمعیت ساختمان تنظیم شود تا بهترین کارایی را داشته باشد.

زمان اوج ترافیک آسانسور

تیم نصاب قبل از نصب حتما باید به زمان‌هایی که آسانسور بیشترین مسافر را دارد توجه کند؛ یادتان باشد که توجه به این موضوع در ساختمان‌هایی که مرتفع‌تر هستند اهمیت بیشتری دارد پس نصاب باید درباره زمان ورود و خروج افراد به درون آسانسور یک جمع‌بندی انجام دهد.

درباره شرکت قوام صنعت

شرکت قوام صنعت چندین سال است که در زمینه عرضه قطعات هیدرولیکی فعالیت میکند و سالانه قطعات بسیاری همچون انواع پمپ، موتور، سیلندر، لوله و‌... را وارد بازار میکند. شرکت قوام صنعت تمام تلاش خود را میکند تا بهترین قطعات را با بهترین متریال به دست مشتری برساند به همین دلیل کارسلینگ آسانسور هیدرولیک قوام صنعت طرفداران بسیاری دارد. علاوه براینها باید اضافه کنیم که این شرکت نماینده رسمی چند شرکت بین‌المللی بوده و قطعات خود را باکیفیت و استاندارد بین‌المللی به شما ارائه میدهد.

 

کلام آخر

آسانسور هیدرولیک یکی از جالب‌ترین و جذاب‌ترین آسانسورهای موجود است. این نوع آسانسور قطعات خاصی دارد و نگهداری و نصب منحصربه‌فردی دارند. کارسلینگ یکی از مهم‌ترین قطعاتی است که در آسانسورهای هبدرولیکی تعبیه شده و از اجزای متعددی تشکیل شده است که باید به درستی نصب شود تا آسانسور بهترین عملکرد خود را داشته باشد.

 

سوالات متداول

  1. کارسلینگ آسانسور هیدرولیک چیست؟ کارسلینگ آسانسور یکی از اصلی‌ترین قطعات موجود در آسانسور است که وظیفه حمل و نقل کابین آسانسور را دارد و از همه مهم‌تر از سقوط کابین جلوگیری می‌کند.
  2. در نصب و نگهداری آسانسور هیدرولیک چه نکاتی باید رعایت شود؟ مهم‌ترین نکته‌ای که در نصب و نگهداری کارسلینگ آسانسور وجود دارد این است که نصب اجزای این قطعه به درستی و توسط متخصص انجام شود. یادتان باشد که محاسبه دقیق اندازه طول پایه جک و تراز بودن آن نیز یکی دیگر از نکات مهمی است که در زمان نصب باید به آن توجه شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه