اخبار داغ

گزارش دانا از اختتامیه پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج؛

تیم سمنان پیشتاز تولید محتوا/خاله شادونه چهره سال فضای مجازی شد

تیم سمنان پیشتاز تولید محتوا/خاله شادونه چهره سال فضای مجازی شد
اختتامیه پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج صبح امروز 18 اسفند 1402 آغاز شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اختتامیه پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج صبح امروز 18 اسفند 1402 آغاز شد.

در این مراسم سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، مسلم معین مسئول فضای مجازی بسیج، حجت الاسلام رضایی نمایندگی ولی فقیه در بسیج، سردار حسن زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ و شرکت کنندگان در این رویداد حضور داشتند.

 

تجلیل از پایگاه های فعال خبری در طول یک سال گذشته

در ابتدای این مراسم در بخش تجلیل از پایگاه های خبری فعال در طول سال گذشته در سراسر کشور، پنج پایگاه خبری کاندید شدند که نمایندگان سه پایگاه خبری تجلیل شدند.

 

اجرای گروه سرود دختران ازنا

 

برگزیدگان مراکز تولید و نشر محتوای دیجیتال انقلاب اسلامی

 در بخش تجلیل از مراکز تولید و نشر محتوای دیجیتال انقلاب اسلامی، در رتبه سوم حسین همتی نژاد از استان کرمان، رتبه دوم فرزاد نریمان نژاد از استان آذربایجان شرقی و رتبه نخست حمید خوشخو از خراسان رضوی تجلیل شدند.

 

برگزیدگان نهضت سواد رسانه 

در این بخش از بین 5 نامزد، در رتبه سوم از زهرا آلوس از خراسان شمالی، رتبه دوم حدیث قاسمی از لرستان و رتبه نخست از احسان دست برآورده از یزد تجلیل شد.

همچنین هیئت داوران به دلیل برگزیده شایسته رویداد نهضت سواد رسانه از احمد بوربور مسئول فضای مجازی استان تهران نیز تجلیل کرد.

 

برگزیدگان شبکه های مجازی در حوزه انسان رسانه

در این بخش از رویداد تولید محتوای دیجیتال از میان 5 نامزد از سراسر کشور،  مژده قربان زاده از اردبیل، ساحل علیزاده از لرستان،‌ قدم خیر بابی پور از خوزستان، احسان حقی و محمدرضا باقری از سیستان و بلوچستان تجلیل شدند.

 

برگزیدگان فعال فضای مجازی

در این بخش رضا صید، سید محمد کاظمی، سعید عبدی، علی ذکریایی حسین دلیریان و مرضیه ولی زاده تجلیل شدند.

 

برگزیدگان فعالان شبکه مردمی بسیج در فضای مجازی

در این بخش از کمیل دلیری پور از استان آذربایجان غربی ، نرگس صفری از تهران و فاطمه روستا از استان فارس تجلیل شدند.

 

سردار سلیمانی: طوفان الاقصی پاسخ به فشاری یکصد ساله به مردم غزه بود

سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جریان این رویداد با گرامی داشت شهدای غزه و شهدای حادثه تروریستی کرمان گفت: در روزهای پایانی ماه شعبان و آغاز بهار قرآن هستیم گفت: این ایام را به طور ویژه تبریک می گویم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری رویداد با این سطح مسئولیت ما را در قبال مردم و فعالان فضای مجازی سنگین می کند ادامه داد:‌ همه تلاش کردند که برترین های فضای مجازی امروز دور هم جمع شوند.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه طبق فرمایش رهبری باید از مظلومیت مردم غزه سخن گفته شود گفت:‌تمدن غرب در سالیان دراز توانست بر بسیاری از ملت ها تسلط پیدا کند،‌در قرن های اخیر شاهد حملات این تمدن ها به کشورهای آسیاسی و آفریقایی قرار گرفتیم، ده ها میلیون از انسان ها با قدرت این تمدن کشته شدند و در این میانه یک ملت مظلوم سرزمینش اشغال شد.

رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه طوفان الاقصی پاسخ به فشاری یکصد ساله بود به مردم غزه بود ادامه داد: آزار و اذیت، قتل عام و بیرون کردن فلسطینیان از صد سال پیش آغاز شد.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه در سرگذشت این ملت حدود  64 قتل عام داریم عنوان کرد: امروز بشر به یک مرحله بسیار تعیین کننده رسیده است که رسانه نقش محوری و اصولی در این شرایط دارد. رسانه نقش محوری دارد و آن اینکه بشریت را با واقعیت آشنا کند.

وی با اشاره به اینکه بشریت تا چه زمانی می تواند در معرض این بی عدالتی ها باشد ادامه داد: 250 سال حیات دولت آمریکا بوده است از زمانی که دولت جدید در این کشور ایجاد شد؛ 6 میلیون نفر کشته شد و 240 سال را آمریکایی ها در جنگ سپری کردند جنگی که در خلیج فارس، افغانستان، ویتنام، جنگ تحمیلی و موارد فراوان که مردم غرب باید با آشنایی با حقیقت جلوی این رویه را بگیرند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به لزوم انتشار حقایق به دست رسانه ها گفت:‌باید رسانه ها در خدمت صلح و آزادی باشد و انقلاب اسلامی در این عرصه منادی واقعی آزادی و حقیقت خواهی، صلح و آزادی است؛ انقلاب اسلامی با صدای بلند آزادی را فریاد زد و دشمن چون این را می دانست از ابتدا بر علیه انقلاب اقدام کردند تا به باور نخ نمای خود آن را متوقف کنند. اما با حضور شما جوانان یک قدرت بزرگ در حال شکل گیری است.

وی خاطرنشان کرد:‌ همه مسئولان باید از این جوانان حمایت کنند ما هم در بسیج از این ظرفیت استفاده می کنیم.

 

برگزیدگان قرارگاه های اقشار تخصصی بسیج

در این بخش سردار باستان رئیس بسیج دانش آموزی و احسان منافی معاون فضای مجازی بسیج دانش آموزی، حمیدرضا الله داشتی رئیس سازمان بسیج کارگری و معاون فضای مجازی بسیج کارگری، مهدی میرجلیلی رئیس بسیج ورزشکاران و سید محمد هاشمی معاون فضای مجازی بسیج ورزشکاران نجلیل شدند.

 

تجلیل از فرماندهان سپاه استانی سراسر کشور

در بخش تجلیل از فرماندهان سپاه های استانی، از  نعمت الله باقری فرمانده سپاه لرستان و حجت پور مسئول فضای مجازی، سردار حسن زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ و مهرکش مسئول فضای مجازی بسیج تهران بزرگ، سردار حسین زارع فرمانده استان یزد و مسئول فضای مجازی این استان ،‌سردار نظری فرمانده استان سمنان به همراه معاون فضای مجازی این استان تجلیل شد.

 

آقامیری: تولید کنندگاه محتوا در فضای مجازی راویان وقایع هستند

آقامیری، رئیس فضای مجازی کشور با اشاره به اینکه در مسیرهای توسعه ای فضای مجازی حرکت کردیم و در آینده موثرترین بخش محتوا خواهد بود گفت:‌امروز برای اینکه بتوانیم حرفمان را بزنیم نیاز به محتوای فاخر داریم.

وی با اشاره به اینکه امروز مرزهای جغرافیایی ارزش کمتری پیدا کردند ادامه داد:‌امروز سکوهای فضای مجازی هستند که مرزها را جابه جا کردند ما هم نیازمند سکو هستیم و هم محتوا، امروز محتوایی که مظلومیت مردم غزه را نشان داد بسیار موثر تر از سایر تلاش ها بود.

آقامیری تاکید کرد‌: تمرکز ما بر ایجاد مسیرهایی است که بتوانیم حرفمان را به گوش جهان برسانیم.

وی با اشاره به اینکه پیش از این از ابزارهایی مانند صدا و سیما و روزنامه برای انتقال پیام استفاده می کردیم گفت: امروز ابزار روایت در فضای مجازی اگر از ابزارهای سنتی موثر تر نباشد کم اهمیت تر نیست، باید تولید کنندگان محتوا به عنوان راویان فضای مجازی وارد عمل شده که اگر مسیر بیان اتفاقات را برای جامعه در دست بگیریم می توانیم واقعیت را به گوش مردم برسانیم.

 

رونمایی از بازی «مدال ذوالفقار»

در جریان اختتامیه پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج از بازی رایانه ای مدال ذوالفقار رونمایی شد.

 

تجلیل از چهره های ماندگار فضای مجازی

در این بخش از خانواده شهیده «فائزه رحیمی» از شهدای حادثه تروریستی کرمان به عنوان چهره سال فضای مجازی تجلیل شد.

همچنین از خانواده شهیده ریحانه سلطانی نژاد (دختر کاپشن سورتی) نیز در این بخش تجلیل شد.

همچنین از محمدحسین راجی در بخش جهاد تبیین نیز تجلیل شد.

همچنین ملیکا زارعی به عنوان چهره سال فضای مجازی  به خاطر مواضع وطن دوستانه مورد تقدیر قرار گرفت.

 

برگزیدگان بازی، پویانمایی و نرم افزار

در بخش پویانمایی، تیم تهران بزرگ در رتبه سوم،‌ تیم کرمانشاه در رتبه دوم و تیم استان سمنان در رتبه نخست از این بخش حائز مقام شدند.

در بخش بازی های ويژه تلفن همراه، مقام سوم به تیم استان خراسان رضوی،‌ رتبه دوم به تیم استان آذربایجان غربی و رتبه نخست به تیم استان سمنان تعلق پیدا کرد.

همچنین از نگاه هیئت داوران تیم استان همدان شایسته تقدیر به خاطر ساخت نرم افزار ویژه شد.

در حوزه نرم افزارهای تلفن همراه رتبه سوم به تیم آذربایجان شرقی، رتبه دوم به تیم استان همدان و رتبه نخست به تیم استان سمنان تعلق گرفت.

جایگاه ویژه رئیس سازمان بسیج به 5 نفر از کمترین سن شرکت کنندگان در این رویداد تعلق پیدا کرد.

همچنین انیمیشن «پیرنگ» که توسط تیم استان زنجان تولید شده بود ، از دید مردم شایسته تقدیر شناخته شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه