اخبار داغ

معرفی ویژه برنامه های رمضانی و نوروز رادیو با شعار " همدلی مومنانه و آیین مهربانی"

معرفی ویژه برنامه های رمضانی و نوروز رادیو با شعار " همدلی مومنانه و آیین مهربانی"
نشست خبری ویژه برنامه های رادیو در ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ با حضور مدیران رادیو و اصحاب رسانه امروز شنبه ۱۹ اسفند ماه در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود کاویانی، مدیر شبکه معارف در ابتدای این نشست با معرفی ویژه برنامه های ماه رمضانی رادیو گفت: ماه رمضان به خصوص سحرهای این ماه، شب قدر رادیو است و ما بهترین برنامه های خود را در این ایام داریم، چون مخاطبان بسیاری در این ایام مبارک داشته ایم.

وی ادامه داد: رادیو با تمام ظرفیت های خود پای کار آمده است تا مخاطبان را راضی نگه دارد." همدلی مومنانه و آیین مهربانی " شعار ویژه رادیو برای این ایام مبارک است تا یادمان باشد در این روز‌ها همدل باشیم و به هم کمک کنیم و به بهانه نوروز، از احوال هم بیشتر خبر بگیریم.

کاویانی افزود: نزدیک به ۳۲۸۸ ساعت برنامه ویژه ماه مبارک و نوروز تولید شده است. ۴۷۲ ساعت برنامه تلاوت قرآن از ۱۳ شبکه برنامه ریزی شده است به نحوی که در هر دو ساعت یک تلاوت پخش خواهد شد. شبکه های مختلف رادیو در شب های قدر ویژه برنامه هایی دارند که پخش زنده برنامه این شب ها از اماکن متبرکه تهران از جمله این برنامه هاست.

وی ادامه داد: رادیو جوان ۳۰ شب برنامه زنده از حرم سیدالشهدا دارد که جز ویژه برنامه های رمضانی رادیو به شمار می آید. همچنین ویژه برنامه های زنده شبکه های مختلف رادیو برای روز قدس و پوشش نماز عید فطر و برنامه هایی برای ایام عید فطر تدارک دیده شده است.

در ادامه مدیر رادیو معارف اهداف و سیاست های کلان برنامه سازی ماه رمضان شبکه های مختلف رادیو را بدین شرح عنوان کرد؛ مواسات و همدلی مومنانه و خدمت به خلق الله، ترویج فرهنگ و آداب مهربانی و سنت های پرشکوه ایرانی اسلامی، همدلی و وحدت مسلمین، صبر راهبردی و مقاومت در مقابل نظام سلطه و استکبار، فرهنگ سازی صلح و سازش و کمک به حل مشکلات و مناقشات خانوادگی و اجتماعی، نشاط معنوی در خانواده با برپایی جلسات تلاوت های خانوادگی و فامیلی، ترویج سفره های ساده افطار در خانه ها، مساجد و محله ها از جمله سیاست های کلی و محتوایی برنامه های رادیو در رمضان و نوروز است.

معرفی ویژه برنامه های نوروزی رادیو

در ادامه این نشست خبری حمیدرضا افتخاری، مدیر رادیو صبا به معرفی و توضیح ویژه برنامه های نوروزی رادیو پرداخت.

وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل هم پوشانی نوروز و ماه رمضان،  طبیعی است که بسیاری از برنامه های رادیو نیز این هم پوشانی را در تولید محتوا و ماموریت های آن شبکه تدارک دیده باشند، گفت:شبکه های مختلف رادیویی به طور میانگین ۸ ساعت ویژه برنامه نوروزی دارند و یکی از این ویژه برنامه ها، برنامه های سال تحویل سال است.

وی ادامه داد: رادیو ایران و جوان دو ویژه برنامه برای سال تحویل دارند که هر کدام حدود ۱۲ ساعت طول می کشد. پیشکش بهار از رادیو اقتصاد، سال شیرین از رادیو ایران، نوروزنامه از ایرانصدا، پیام نوروز و آوای نوروز از رادیو پیام و آوا، اینک بهار از رادیو تهران، سحر سال سه از رادیو جوان، یک، دو، سه بهار از رادیو صبا، سال نو حال نو از رادیو فرهنگ، پا به پای بهار از رادیو گفت و گو، یا مقلب القلوب از رادیو معارف، شادباش از رادیو نمایش، توپ تحویل سال از رادیو ورزش مهم ترین ویژه برنامه های تحویل سال شبکه های مختلف رادیویی هستند. برنامه های شاخص رادیو در ایام نوروز افتخاری مدیر رادیو صبا در ادامه به معرفی ویژه برنامه های شاخص نوروزی شبکه های مختلف رادیو پرداخت.

وی افزود: برنامه های بهار بازار، سکه بهار و نبض پیشرفت از رادیو اقتصاد، برنامه های صبح عید با شما و دور هم‌ باشیم از رادیو ایران، برنامه های لاله سیاه، کلارا و خورشید و  شب رویایی از ایرانصدا، برنامه های پیام گردشگری، پیام تغذیه و پیام سلامت از رادیوهای آوا و پیام، برنامه های شهر زیبا، سنگلج و تالار وحدت از رادیو تهران، برنامه های نوروزخان، جوان ماه و پرچمدار از رادیو جوان، برنامه های به رسم بهار، مسابقه هرم طلایی و جاده ای برای زندگی از رادیو سلامت، برنامه های دو قاف، کاشیا و مسافرخونه از رادیو صبا، برنامه های گلستانه، سرزمین نوروز و ایل بانگ از رادیو فرهنگ، برنامه های بوستان تلاوت، صدای نیایش و بهار قرآن از رادیو قرآن، برنامه های گفت و گوی بهاری، ایوان بهار و در آیینه اقوام از رادیو گفت و گو، ب نامه های سلام بهار و عطر صبح از رادیو معارف، برنامه های خانواده بایرامی، تحفه یزد و دوشاب الملک از رادیو نمایش و برنامه های بهار ورزش، عصر بهاری و ورزش در سالی که گذشت از ویژه برنامه های رادیو ورزش برای روزهای نوروزی است.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه