اخبار داغ

حسین فرشیدی در گفتگو با دانا:

مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی سهل انگاری نکنند

مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی سهل انگاری نکنند
معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: مردم در ایام نوروز در رعایت پروتکل های بهداشتی سهل انگاری نکنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پی جهانی شدن  و بحرانی شدن ویرس کرونا در نقاط مختلف جهان این ویروس به صورت رسمی در بهمن ماه 1398 تایید شد؛ اما حالا 4 سال از آن روزها میگذرد و همچنان این ویروس با روش های مختلفی خود را تکثیر میکند و در نوع جدیدی ظاهر می شود.

و حالا در فصل بهار مسافران و گرشگران در راه سفر و دید و بازدید از اقوام و دوستان خود هستند و در دل هم ترسی دارند، که مبادا دوباره این ویروس موزی آنها را گرفتار کند.

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص نوروز و نگرانی‌ها درباره سفرهای نوروزی و دورهمی‌ها گفت: در واقع این مهمانی‌ها و دید و بازدید ها در این ایام است، که باعث گسترش بیماری میشود.

وی گفت: تجربه‌های گذشته، به‌ویژه در سال‌هایی که کرونا گسترش پیدا کرده بود نشان داده است، که اگر فردی بیمار باشد و علایم تنفسی داشته باشد، به ویژه اگر در محیط‌های پر جمعیت شرکت کند، می‌تواند خطراتی برای سایر افراد به ویژه افراد مستعد به بیماری ایجاد کند. بنابراین، توصیه می‌شود که افرادی که علایم تنفسی دارند، به خصوص افرادی که تب دارند، از شرکت در مهمانی ها خودداری کنند.

فرشیدی اظهار کرد: در طول تعطیلات نوروز، رعایت نکات بهداشتی از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ که این نکات شامل رعایت بهداشت دست و شستشوی منظم دست‌ها، به‌ویژه قبل از خوردن غذا و بعد از استفاده از دستگاه‌های عمومی می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه یادآور شد: گروه‌های خاصی مانند بارداران، کودکان و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، باید از نزدیک شدن به افراد بیمار خودداری کنند.

فرشیدی گفت: در صورتی که به سفر رفته‌اید، رعایت کردن اصول بهداشتی، به‌ویژه در مورد رانندگی و توقف در مسافرت‌های طولانی، بسیار مهم است. کم خوابی راننده می‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد و عدم رعایت بهداشت در ایستگاه‌های سفر نیز می‌تواند منجر به انتقال بیماری‌ها شود.

وی در پایان اضافه کرد: همواره تاکید می‌شود از توصیه‌های بهداشتی رسمی پیروی کنید و از منابع قابل اطمینان برای دریافت اطلاعات بهداشتی استفاده کنید. با این کار، می‌توانید خودتان و اطرافیانتان را در برابر بیماری‌ها محافظت کنید.
 

 

 

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه